Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 24907 besök totalt |
Tyvär har det nästan stått still i mitt projekt. Har varit mycket i familjen.
Sedan tar lill kisen ganska mycket tid, mycket spring i benen när man är ett år. En ny ställning har gjorts, 4 enkla ben kan man säga. Sedan har lite kitt åkt bort i skuffen. Förhoppningen är i alla fall att jag ska komma igång ordentligt i nästa månad. Då ska det lagas rost och lackas är tanken, eller ja. Det ska påbörjas. Sedan vet man ju inte hur lång tid det tar... ![]() Lite nya delar har trillat in. Två rör från England kom hem för ett par veckor sedan. I det ena var det ett nytt innertak och i det andra var det stripsen på sidan och runt bakrutan samt att det var plasten över "akvariet". Lite andra delr ligger och väntar i Jönköping som har anlänt från USA men don har jag inte hämtat än. ![]() _________________ Johan Holmgren Vardagsbil: Nya Volvo V70 2,4d Busbil: Golf GTI -84 Mk1 |
||||
www.vwturbo.co.uk
Vet inte om dom har något till Mk2 men kanske kan fixa fram. Inte så snaabba på mail alla gånger men fungerade mycket bra att köpa utav dom. Väldigt seriösa. _________________ Johan Holmgren Vardagsbil: Nya Volvo V70 2,4d Busbil: Golf GTI -84 Mk1 |
||||
Byggde en ny ställning till bilen. Den förra var lite opraktisk.
Sedan har jag börjat matta ner lacken. Bara gjort det lite lätt för att minska jobbet för lakeraren. ![]() ![]() _________________ Johan Holmgren Vardagsbil: Nya Volvo V70 2,4d Busbil: Golf GTI -84 Mk1 |
||||
Fredagen den 30 Nov ska den lastas och köras iväg för att svetsas upp samt lackas.
Ske bli riktigt roligt. Måste dock få tag i en ny baklucka för den jag har är inge vidare.. Någon som har en till salu?? En bild på mina skruvben, KW Variant 2 ![]() _________________ Johan Holmgren Vardagsbil: Nya Volvo V70 2,4d Busbil: Golf GTI -84 Mk1 |
||||
Sista uppdateringen innan bilen kommer hem lackad och fin..
Idag lyfte vi upp bilen på släpet för avfärd till Ljungby. Hoppas bilen kommer bli bra efter. Dom ska laga lite rost samt lacka den i Alpinvit. ![]() ![]() Benen såg lite ostadiga ut så jag svetsade dit en ram runt om. Blev klart mycket stabilare: ![]() Tvättade även av huven och den har org färg. Med andra ord är det denna färg min bil kommer ha efter. ![]() En ny uppsättning fälgar har kommit in med. Ett par BBS RS 001. Lång historia bakom men för att beskriva den kort. Jag såg risig Golf 2 i Jönköping och på den satt ett par BBS RS. Vill ha tänkte jag. Tog fram mobilen och fotade regplåten. Viste inte om jag skulle höra av mig eller ej men till slut tog jag mod till mig. Frågade om dom ville sälja. Svaret var ja. Så nu har jag två uppsättningar men det var en annan sorts bana på dessa. ![]() _________________ Johan Holmgren Vardagsbil: Nya Volvo V70 2,4d Busbil: Golf GTI -84 Mk1 |
||||
Re:
http://www.blocket.se/vi/14408127.ht |
||||
Re:
Tyvärr BBS RM- _________________ Patrik Hagel Åker Volvo XC60-D4-2015 Glider Volvo C70 2.4T Cab.2004 Skruvar Golf GTi 1983 |
||||
Jag hade allt lite tur må jag säga.
2000kr för dom sista. Men då var det bra däck på som jag ska sälja... Dom första gav jag 500kr för.... ![]() Idag var jag nere med bilen i Lagan. Dom trodde att bilen skulle vara klar i mellan dagarna. Ska bli väldigt spännande att hämta den. Hoppas det inte blir allt för dyrt bara, inte fått något pris än .. ![]() _________________ Johan Holmgren Vardagsbil: Nya Volvo V70 2,4d Busbil: Golf GTI -84 Mk1 |
||||
Re:
Kul att ett sådant här projekt Johan, hoppas nu det blir bra! _________________ Johan Olofsson BMW M3 e92 |
||||
Tack så mycket..
Var nere i Lagan och lämnade in en baklucka som ska lackas med. Vet inte alls när jag får tillbaka bilen. Men jag har inte så brått. Får väl börja renovera dom sakerna jag har. Planerna är att skicka så mycket delar som möjligt på ytbehandling för att dom inte ska kunna rosta mer efter det ska det pulver lackas. Det är saker som bärarmar bakaxel och sådana saker. Gulkromatering kommer göras med. Men då är det mycket bullt och sådant. Nu i mellandagarna ska jag plocka i ordning i garaget och lyfta upp motorn i motorstället. Finns även planer för att skruva ner mina BBS RS för att börja renovera inför en försäljning. _________________ Johan Holmgren Vardagsbil: Nya Volvo V70 2,4d Busbil: Golf GTI -84 Mk1 |
||||
"Finns även planer för att skruva ner mina BBS RS för att börja renovera inför en försäljning."
Inte sälja direkt till mig då ?? Nähä.......... ![]() _________________ Patrik Hagel Åker Volvo XC60-D4-2015 Glider Volvo C70 2.4T Cab.2004 Skruvar Golf GTi 1983 |
||||
Det kanske jag skulle kunna göra..
Låg ett stort tungt baket under granen i år... ![]() ![]() Plockade även ner bakaxeln, trummorna och annat. Tänkte även plocka ner bärarmen fram men fattade inte hur jag skulle få bort dessa bultar: ![]() _________________ Johan Holmgren Vardagsbil: Nya Volvo V70 2,4d Busbil: Golf GTI -84 Mk1 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 24907 besök totalt |