Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Bäst ratt numera?
3 besök senaste veckan (2202 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Bäst ratt numera?

Är det fortfarande G25 som gäller eller är det något nytt i faggorna?

Trist att G25 inte går att använda till Xbox360 osså förutom till pcn

Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Jo det är nog G25'an som är bäst.

Precis när jag hade bytt från MOMo-racing ratten till G25'an så vart jag grymt besviken, men efter att jag justerade lite inställningar så kan jag nu konstatera att det är en stoooor skillnad till G25'ans fördel...

Bara det att slippa självcentrering eller vad det nu kan heta, utan att ratten centrerar som på riktigt. Sedan så att det är en 900° ratt, så man kan maxa hjulutslagen utan att flyga av banan vi normala svängar.... thumbs up

Några nackdelar finns dock: H-växel lådan kan dock jag vara utan, jag tycker bara den känns plastig. Det blir en massa sladdar som trasslar och snurrar sig...

.

Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004

Japp, G25 som gäller

Har du provat den?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Har inte provat den. Har en gammal helröd Logitech (den med fiskelina som mekanik) som är lite väl sliten.

Stockholm Norr
Här sen Maj 2003

Re:

Magnus Thomé skrev:
Har inte provat den. Har en gammal helröd Logitech (den med fiskelina som mekanik) som är lite väl sliten.

Samma här! men en ny G25 ligger inslagen under granen och bara väntar...

Martin Palm
Örebro
Här sen Okt 2005

Kan starkt rekommendera G25'an. Jag har haft min sen Januari och den har inte felat nångång.

alexm
Halmstad
Här sen Nov 2007

Har också funderat på att köpa g25an efter att min momo pajade, men undrar över kopplingspedalen funkar den? i vissa spel eller i alla?

och den plastiga handväxelspaken måste man ha den inkoplad?

Örebro
Här sen Okt 2005

Re:

alexm skrev:
Har också funderat på att köpa g25an efter att min momo pajade, men undrar över kopplingspedalen funkar den? i vissa spel eller i alla?

och den plastiga handväxelspaken måste man ha den inkoplad?

Kopplingen funkar i alla spel som har stöd för analog koppling. Dvs i dom flesta simulatorer tex GTR, GTR2, GTL, rFactor, Live for Speed, Richard Burns Rally osv.

Är osäker på om man måste ha växelspaken inkopplad men jag skulle tro det eftersom "på" lampan sitter på den. När jag ska spela andra spel (typ fps eller liknande) så skruvar jag bara lätt bort den och lägger den på golvet. Kanon ratt i övrigt.

Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004

Man behöver inte ha den inkopplad, de rattar vi har på jobbet saknar den av utrymmesbrist.

München
Här sen Jul 2006

jag hade tänkt att köpa g25.. men snåljåpen tog vid så det blev en MOMo .. ångrar det lite.. men men

Halmstad
Här sen Nov 2007

Re:

Ultura skrev:
jag hade tänkt att köpa g25.. men snåljåpen tog vid så det blev en MOMo .. ångrar det lite.. men men

det är en skit bra ratt den med, hade den innan men pajade, ska köpa ny nu men vet ej om det blir en ny momo eller om det blir g25 fått bra resentioner här iaf

Umeå
Här sen Okt 2007

Testar du en G25 så ångrar du dig så gör aldrig det

Växjö
Här sen Sep 2004

Re:

oqvist skrev:
Testar du en G25 så ångrar du dig så gör aldrig det

Kan bara hålla med...

Jag köpte en G25 o sålde (läs: mer eller mindre gav bort) min gamla Momo Racing till en kompis som inte var så insatt i rejsing på datorn. Han blev ju helfrälst av Momon men kunde inte riktigt ställa in den ordentligt så han bad mig om hjälp... då rycker man ju in o ska visa hur det ska gå till... Och, damn it, säger jag bara!! de där 900-graderna eller snarare mer än 400 eller vad momon nu ger, de vänjer man sig vid VÄLDIGT snabbt!!! jag smackade Momon i ändlägerna hela tiden när jag skulle sladda lite i BMW-challenge! hehehe, han bara garvade åt mig! Så vad du än gör, om du köpt en Momo... testa inte G25an!

Misstolka mig rätt; jag var jättenöjd med min Momo väldigt länge!!! Det enda som fick mig att byta egentligen var nyfikenhet på nya prylar och det goda omdömet... ja, man får väl kallas pryltok!

Örebro
Här sen Okt 2005

Hehe Henrik, känner igen det där .

När jag körde SBF/Simbins tävling på Stockholms Bilsalong 2006 så kändes det som om simulatorn skulle välta () när jag dunkade in i styrstoppen på Momon. (Att sladda i GTR1 är som vi alla vet ingen hit direkt..)

Racingsimulatorer
Bäst ratt numera?
3 besök senaste veckan (2202 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande