Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
SLC SPRINT
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
42265 besök totalt
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002

Re:

calibra skrev:
Jag tror att du får köra på R-däck. Det är ju inte bättre än slicks, eller hur?

Jag får säkert åka på Gislaved Frost också. Men det gör ju inte att det är intresant.

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
johan@speedlab
Stockholm
Här sen Maj 2007

Re:

ButterflyRacing skrev:
calibra skrev:

Jag får säkert åka på Gislaved Frost också. Men det gör ju inte att det är intresant.

Som en händelse så har vi 8st 16"x12" CCW splittfälgar med 13" breda slicks tillövers... Dom skulle sitta fint på Novan!

Hör av dig om du är sugen så gör vi ett bra pris.

MVH
/Johan

www.speedlab.se
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002

Re:

johan@speedlab.se skrev:

Som en händelse så har vi 8st 16"x12" CCW splittfälgar med 13" breda slicks tillövers... Dom skulle sitta fint på Novan!

Ja kanske det. Men fälgarna har helt fel offset.
Det skulle i såfall vara däcken. Är det radial eller diagonal ?

Citera
calibra
Ystad
Här sen Jan 2004

Trådstartare
Re:

ButterflyRacing skrev:
calibra skrev:

Bäste Håkan,
Som jag tidigare omtalat så tycker jag att det vore trevligt att vi kör lite så kallad racing tillsammans.
Min åsikt är att vi träffas och kör runt banorna. För egen del så är det väl inte så viktigt med vem som vinner,eller? Jag kan köpa r-däck om du vill eller så kan du få 16-18 slicks av mig. Kom igen nu så gasar vi
Vänliga hälsningar
Lars

Stockholm
Här sen Feb 2005

Re:

[/quote]
Min åsikt är att vi träffas och kör runt banorna. För egen del så är det väl inte så viktigt med vem som vinner,eller?
Vänliga hälsningar
Lars[/quote]

Förlåt att jag bara plockar godsakerna ur citatet men då är vi i alla fall två med samma åsikt. KUL. thumbs up

Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002

Re:

calibra skrev:
Som jag tidigare omtalat så tycker jag att det vore trevligt att vi kör lite så kallad racing tillsammans.
Min åsikt är att vi träffas och kör runt banorna. För egen del så är det väl inte så viktigt med vem som vinner,eller?

Det har inte med att vinna eller inte. Men det är ju ganska meningslöst att ge sig ut med däck som är 3-4 sec långsammare.
Lösningen kan vara att köpa nya fälgar....och plocka reda på de begagnade däck som blir över från MPS-BMWn. Men det är inte så intresant att kosta på bilen yttligare.

Som jag sagt förut....så kommer inte Sprint att stå och falla med mitt deltagande. För jag kommer endå inte åka mer än något enstaka race.

Min åsikt är att det skulle vara bättre med ännu mindre regler.
En klass för bilar med R-däck
En klass för bilar med slicks
oavsett motorer och vikt.

Citera
bjorre82
Växjö
Här sen Maj 2004

Re:

ButterflyRacing skrev:
calibra skrev:

Det har inte med att vinna eller inte. Men det är ju ganska meningslöst att ge sig ut med däck som är 3-4 sec långsammare.
Lösningen kan vara att köpa nya fälgar....och plocka reda på de begagnade däck som blir över från MPS-BMWn. Men det är inte så intresant att kosta på bilen yttligare.

Som jag sagt förut....så kommer inte Sprint att stå och falla med mitt deltagande. För jag kommer endå inte åka mer än något enstaka race.

Min åsikt är att det skulle vara bättre med ännu mindre regler.
En klass för bilar med R-däck
En klass för bilar med slicks
oavsett motorer och vikt.

Personligen tror jag att det skulle minska intresset mer för de som har liten motorvolym än att de som har stor motor slänger på slicks istället för R-däck.
Däck är ju trots allt en förbrukningsvara och att inte ställa upp att köra pga slicks är tillåtet låter konstigt i mina ögon..

Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002

Re:

bjorre82 skrev:
Personligen tror jag att det skulle minska intresset mer för de som har liten motorvolym än att de som har stor motor slänger på slicks istället för R-däck...

Det är möjligt....men i verkligheten ger däcken större utslag än motorstorleken.
Sedan är alla överens om att slicks kräver mycket mer av bilen...än R-däck. Troligtvis torrsumpsbehov mm.

Dom som åker med mindre motorer kan välja slicks elle R-däck....men har man stor motor, är man tvungen att åka slicks.

En R-däcksklass, där däcken är en begrensning i sig....oavsett bredd...skulle ge jämnare race mellan bilar med små och stora motorer.
Bilar med stora motorer väger oftast mer. I mitt fall 15-1600kg.

Dessutom är motorstorlekens betydelse överdriven. Vi blir alltid frånåkta av 2-liters STCC-bilar.

bjorre82 skrev:
Däck är ju trots allt en förbrukningsvara och att inte ställa upp att köra pga slicks är tillåtet låter konstigt i mina ögon..

Det får låta hur det vill i dina öron....men min verklighet betyder ett byte från R-däck (som jag har på hyllan) till slicks, även fälgbyte.
Dvs. minst 8st 12-13" breda splittfälgar...plus regndäck.

Då faller ju det roliga i det hela.

Men som sagt förut. Mina åsikter ska inte ligga till grund för några beslut. Jag kommer inte att åka full sessong.

Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Re:

ButterflyRacing skrev:
bjorre82 skrev:
Personligen tror jag att det skulle minska intresset mer för de som har liten motorvolym än att de som har stor motor slänger på slicks istället för R-däck...

Det är möjligt....men i verkligheten ger däcken större utslag än motorstorleken.
Sedan är alla överens om att slicks kräver mycket mer av bilen...än R-däck. Troligtvis torrsumpsbehov mm.

Dom som åker med mindre motorer kan välja slicks elle R-däck....men har man stor motor, är man tvungen att åka slicks.

En R-däcksklass, där däcken är en begrensning i sig....oavsett bredd...skulle ge jämnare race mellan bilar med små och stora motorer.

Dessutom är motorstorlekens betydelse överdriven. Vi blir alltid frånåkta av 2-liters STCC-bilar.

bjorre82 skrev:

Det får låta hur det vill i dina öron....men min verklighet betyder ett byte från R-däck (som jag har på hyllan) till slicks, även fälgbyte.

Men som sagt förut. Mina åsikter ska inte ligga till grund för några beslut. Jag kommer inte att åka full sessong.

Håkan har vissa poänger ..... Och egentligen så blir det ju ganska enkelt.....

så det BLIR 2 klasser i SLC Sprint.....

en för stora motorer med Slicks som kommer heta GT1
och en för stora motorer med R-däck ELLER små motorer med slicks som kommer heta GT2.....

för små motorer med slicks och stora motorer med R-däck går ju ungefär lika fort..... fast på lite olika ställen

ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002

Re:

Fredrik - SLC skrev:
och en för stora motorer med R-däck ELLER små motorer med slicks som kommer heta GT2.....

Ja...ni ser. det var väl inte så svårt...

Citera
Lennart
Stockholm
Här sen Feb 2005

Re:

Fredrik - SLC skrev:
ButterflyRacing skrev:
bjorre82 skrev:

bjorre82 skrev:

Håkan har vissa poänger ..... Och egentligen så blir det ju ganska enkelt.....

så det BLIR 2 klasser i SLC Sprint.....

för små motorer med slicks och stora motorer med R-däck går ju ungefär lika fort..... fast på lite olika ställen

Ska bli intressant och se i vilken klass jag hamnar i med min Räcer. Hehe. Liten motor har jag 1,3 liter, kompressor har jag, R-däck har jag. Köra ska jag.

Citera
calibra
Ystad
Här sen Jan 2004

Trådstartare
Re:

calibra skrev:
Fredrik - SLC skrev:
lägger till en till som mailat intresse

1. Lars Malmros, Opel Calibra
2. Lennart Pettersson, Mazda Rx8
3. Kenneth Hjärner, BMW
4. Sophie West, Porsche 996
5. Stefan Johansson, Lotus Elise
6.Joachim Qvarnström Porsche
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.

Fredrik S.
Du får väl uppdatera lite

Här sen Nov 2002

Re:

3. Kenneth Hjärner, BMW
7. Kenneth Hurtig, BMW
8. Håkan "Butterfly"
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.

sen är det ett flertal Enduranceteam som kommer att köra, om jag lägger tidschemat rätt och det kommer jag göra..... så det känns att det inte kommer vara några problem att få ihop 20+ bilar....

calibra
Ystad
Här sen Jan 2004

Trådstartare
Re:

Fredrik - SLC skrev:
3. Kenneth Hjärner, BMW
7. Kenneth Hurtig, BMW
8. Håkan "Butterfly"
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.

sen är det ett flertal Enduranceteam som kommer att köra, om jag lägger tidschemat rätt och det kommer jag göra..... så det känns att det inte kommer vara några problem att få ihop 20+ bilar....

Fredrik var blev alla V8 Challengeråkare av? Dom skall också vara med

bromma
Här sen Okt 2007

Re:

Fredrik - SLC skrev:
3. Kenneth Hjärner, BMW
7. Kenneth Hurtig, BMW
8. Håkan "Butterfly"
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.

herrarna jan och peter west kommer troligtvis att köra också när det inte krockar med carrera cup

Ystad
Här sen Jan 2004

Trådstartare
Lite tyst på sidan men positivt speciellt för oss naturligtvis att vi träffas på
Sturup nästa år. Förhoppningsvis så blir vi en hel del bilar på plattan och det
är kanon. Vad gör Ni i garagen? För egen del så är vi nästan klara med nästa säsong
bara lack och lite småfix efter T-bone på Sturup.
Ha det gött under helgerna

Täby, Stockholm
Här sen Aug 2006

Nu när det verkar som om Corvetten har en vettig chans att bli klar till årets säsong så är vi SpeedLabbare också intresserade av att var med. Som jag tolkat diskussionerna så kommer ingen minimivikt att tillämpas, eller hur?

Väghållningsböcker och Videokurser!
www.speedlabacademy.se
http://instagram.com/speedlabracing
https://www.youtube.com/SpeedlabRacing
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Re:

Michael Karpers skrev:
Nu när det verkar som om Corvetten har en vettig chans att bli klar till årets säsong så är vi SpeedLabbare också intresserade av att var med. Som jag tolkat diskussionerna så kommer ingen minimivikt att tillämpas, eller hur?

näe vi kör enligt kl.4 reglementet..... så det är rätt....

calibra
Ystad
Här sen Jan 2004

Trådstartare
Hej,
Kommer lite bilder på Calibran som är något strippad. Den skall på målning
och vi beräknar att bilen skall vara helt klar mitten av Jan 2008. Låter konstigt
men det är sant. Det finns kanske något spöke i garderoben men det visar sig
väl sig så småningom. Gott Nytt År på Er

Här sen Nov 2002

Re:

Nu är jag hemma igen och har sattit fart på jobbet bakom kulisserna för SLC Sprint ordentligt....

och vi har 2 till som har hört av sig och meddelat att man kommer till start...... speedlab i sin nybyggnations-variant av Corvetten..... Och sen Jan Erik Öberg som har en BMW M1 med sugmotor..... thumbs up

så det ser ut att bli en riktigt rolig säsong igen för SLC Sprint....

3. Kenneth Hjärner, BMW
7. Kenneth Hurtig, BMW
8. Håkan "Butterfly"
9. Jan Erik Öberg, BMW M1
10. Speedlab, Corvette
11.
12.
13.
14.
15.

Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Re:

och genast kom det till ytterligare en bil som ska vara med i år..... nämligen Björn och Ingemar Davidsson i sin nybyggda TransAm GT1....

3. Kenneth Hjärner, BMW
7. Kenneth Hurtig, BMW
8. Håkan "Butterfly"
9. Jan Erik Öberg, BMW M1
10. Speedlab, Corvette
11. Björn och Ingemar Davidsson, Trans-Am GT1
12.