Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
K: oljetråg BMW (M42)318is E30
1372 besök totalt
Rolfson
Nyköping
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1334


Trådstartare
K: oljetråg BMW (M42)318is E30

Som rubriken lyder, styrväxeln MÅSTE vara kort (få rattvarv) helst från M3 E36
men även M3 E30 kan vara av intresse, eller rent av något specialbygge. Servo eller inte
spelar ingen roll. !!!!!!!!!!!! KÖPT!!!!!!!!!!!!!
oljetråg orginal eller med skvallplåtar till en (M42) 318is E30.

Allt av intresse, hör av er till Roffa 070-5298447, PM eller i tråden thumbs up

_________________
Rolf Stålheim

Facebook/Stålheim Motorsport
BMW 700 Sport Coupé - 60
M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Köp en styrväxel från en E36 på skroten. Brukar kosta 1500:-
Hittar du en från en M3E36 3.0 så är dom bäst. Men dom brukar kosta därefter.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Rolfson
Nyköping
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1334


Trådstartare
Re:

Samuel Lindkvist skrev:
Köp en styrväxel från en E36 på skroten. Brukar kosta 1500:-
Hittar du en från en M3E36 3.0 så är dom bäst. Men dom brukar kosta därefter.



Vet du hur mycket mindre rattvarv det blir med en sådan, jag menar är det värt det om du förstår

_________________
Rolf Stålheim

Facebook/Stålheim Motorsport
BMW 700 Sport Coupé - 60
M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7
Citera
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499



Det blir rätt stor skillnad.
Har för mig att det blir ca 3,0 varv med vanlig e36 styrväxel och 2,75 med m3 3,0 växel.
M3 e30 har 3,5 rattvarv.

_________________
Jonas Edling
Citera
Rolfson
Nyköping
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1334


Trådstartare
Re:

M3Jonas skrev:
Det blir rätt stor skillnad.
Har för mig att det blir ca 3,0 varv med vanlig e36 styrväxel och 2,75 med m3 3,0 växel.
M3 e30 har 3,5 rattvarv.



Är du verkligen säker på det undrar om den sammlade expertisen här på Rejsa
kan bekräfta detta

Skulle ju sitta som hand i handske om det var så, just nu ca 4,5 varv (orginal E30) inte så roligt.

_________________
Rolf Stålheim

Facebook/Stålheim Motorsport
BMW 700 Sport Coupé - 60
M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



Vet inte exakta rattvarv men det stämmer att en vanlig E36 styrväxel ger färre rattvarv än en M3E30

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



Jag vet också....

Skulle satsa på en M3 om ni kommer åt.....

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647



Z3 M styrväxel går oxå fin fint, har sådant på min Cup-M3'a det ger ca 2.7varv.

///vh Peter
Citera
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499



Re:

Rolfson skrev:

Skulle ju sitta som hand i handske om det var så, just nu ca 4,5 varv (orginal E30) inte så roligt.


Med servo ska det vara 4,1 varv och utan 4,7. Skulle behövas en truck-knopp på ratten...

_________________
Jonas Edling
Citera
Rolfson
Nyköping
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1334


Trådstartare
Uppdaterar och ändrar, då styrväxel redan är fixad.

Dock måste jag fortfarande ha ett oljetråg till nya motorn, M42 E30

En fågel sjöng att det var samma tråg på någon annan modell, någon som vet??

_________________
Rolf Stålheim

Facebook/Stålheim Motorsport
BMW 700 Sport Coupé - 60
M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7
Citera
pelle persson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 796



Re:

Rolfson skrev:
Uppdaterar och ändrar, då styrväxel redan är fixad.

Dock måste jag fortfarande ha ett oljetråg till nya motorn, M42 E30

En fågel sjöng att det var samma tråg på någon annan modell, någon som vet??


m40b18. 318i 88-..i princip samma bottendel som m42 men med 8v topp.

_________________
Pelle Persson
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



Re:

Pelle Persson skrev:
Rolfson skrev:
Uppdaterar och ändrar, då styrväxel redan är fixad.

Dock måste jag fortfarande ha ett oljetråg till nya motorn, M42 E30

En fågel sjöng att det var samma tråg på någon annan modell, någon som vet??


m40b18. 318i 88-..i princip samma bottendel som m42 men med 8v topp.


Även M40B16 från en E30 har samma tråg dvs 316 88-

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
SÄLJES
K: oljetråg BMW (M42)318is E30
1372 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande