Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3296 besök totalt |
Roadsporträknare i Vista
Jag kan inte få roadsporträknaren att funka i Vista... ![]() Nån som är mer datakunnig än mig som kan hjälpa mig? Har följt instruktionerna men den vill inte läsa in filen och hänvisar till nåt fel som heter en massa x och siffror.... ![]() |
||||
Eftersom Rejsa gick ner minuterna efter jag skrev detta uppar jag...
En formel för uträkning hade varit fint med, så ska jag försöka ge mig på att räkna för hand... ![]() |
||||
Läs reglementet tillräckligt många gånger
![]() Beräknad effekt enligt Roadsport: Calc_hp = (Real_Vol + 0.4)/1.3*faktor Faktorn för din moddade motor hittar du i reglementets tabell. Tillägg och avdrag sumeras innan applicering (dvs 3 st 5% tillägg ger 15% tillägg inte 1.05^3 (det skiljer lite)) Vilket specifikt fall är det du funderar över? |
||||
Re:
Jag tänkte presentera fallet när det är 100% inhandlat och hemkört. Men lugn, inget särskilt spännande. ![]() Ska ge mig på att räkna sen då! ![]() |
||||
Re:
![]() Moddad motor: Volym, variant (siames, antal fuggspjäll, insprutning, tvångsmatad), datorsprut eller inte, orginal kam eller inte). omoddad motor (enligt spec mellan avgasport och spjäll): Motorns specade effekt ((oftast) det som står i regbeviset) med ev tillägg. |
||||
Hmm, nu hittar jag inte roadsporträknaren alls?
Har den försvunnit? Nån som har den på sin hårddisk? ![]() |
||||
Re:
http://www.spvm.se/vagndekl_roadspor _________________ Stefan Hasselgren |
||||
Re:
okay! Tack! ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3296 besök totalt |