| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Åt vilket håll skall man ha slitzarna?
|
2991 besök totalt |
|
Re:
Intressant, Apdressin' tycker alltså att raka slitsar skall pekat framåt, och 'böjda slitsar skall peka bakåt.
_________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
|
Re:
Carrol Smith föreslår en lösning där man låter dom skåror som börjar kl 12 och går snett neråt framåt fortsätta ut vid kl 3.. Och att man för balansens skull drar en från ca kl 9 till kl 6. Fördelen skulle vara att man får hälften så många fräsningar och att man kan lägga dom lika långt från kanten av skivan och få det automatiskt balanserat eftersom dom blir parallella. Sen föreslår han dessutom två till vinkelrät mot dom första. Enligt honom så betyder inte riktningen på slitsarna nåt i förhålande till hjulrotationen. Sen har Dude en point.. korsar slitsarna ventilatioskanalerna borde det bli hållbarare. _________________ Arne Lindgren |
||||||
|
jag har provat åt båda hållen på min bil å jag har inte märkt nån skilnad värken mer slitage eller oljud eller utebliven bromseffekt å jag har svängda från rolleslitz enda som e jobbigt e att man måste göra rent slitzarna å det fastnar lite mycket bromsdamm i dom åt båda hållen...
_________________ Emil Öberg leksaks lös
|
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
Åt vilket håll skall man ha slitzarna?
|
2991 besök totalt |