Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
"antisladd system"
3 besök senaste veckan (2142 totalt)
Fredrik Egeland
Katrineholm
Här sen Jul 2003

Trådstartare
"antisladd system"

Har en vädigt trevlig bil på många sett, (Skoda octavia RS 06:a) förutom att den driver i fel ända Men mitt stora problem är: Antisladd systemet.... Jag kan inte koppla bort det!! Förstör ju allt nöje för mig såhär på vintern.. Antispinn funktionen finns det en knapp på instrumentbrädan för att stänga av, men inte antisladd.. > Någon som har nått tips på hur man kan koppla förbi det på enkelt sett?? Jag tog bort huvudsäkringen till ABS-systemet förra vintern, då "slog jag ut" alla system o bilen blev asrolig, men efter några timmar så började det lysa diverse varningslampor.. Sen slutade varvräknare o hastighetsmätare att fungera.. Och hela instrumentbrädan blinkade som ett flipperspel.. Så det var bara att sätta tillbaks säkringen igen

Christianstad/Scania
Här sen Jul 2005

Sätte en brytare i serie med säkringen?

När allt flippar ut så aktiverar du bara säkringen en stund för att sedan koppla bort den igen?

Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

Slå ut ABS på lämpligt sätt, t.ex. genom att rycka ur sladden till en hjulgivare, då stängs
antisladdfunktionen av. Förmodligen blir det som på min bil: det piper och varnar så fort
man startar bilen men det fungerar.

"antisladd system"
3 besök senaste veckan (2142 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande