Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 8823 besök totalt |
Kan vi komma överens om någon standard på spel på konsol som vi kan köra här på Rejsa? Isåfall kan jag handla det. Hade gärna sett att det var ett mer avancerat än PGR4. Känns mest som arkadspel. Tycker jag...
Finns väl några här på rejsa som jobbar eller är mer insatt i vad som är på G? Berätta! ![]() |
||||||||
Jag ska inhandla ett bilspel i mellandagarna och för mig står det mellan PGR4 eller Forza2. Det lutar mest åt PGR4 just nu
_________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||||||||
Re:
okej, det var intressant.
Så då ser du inget flimmer på en 50hz TV heller då? Den uppdaterar också bilden fortare än 14ms... 100Hz TV är iaf i mina ögon bra mycket stabilare även om de flesta lider av andra problem iom detta. Har han en ny(are) Pioneer beror detta på att ni har den fel inställd. Bilden ska stå i Movie läge så har du inga problem med panoreringar.
PDP-508 är just G8 paneler. Jag HAR en PDP-508XD och behöver inte vänta för att se. Jag har jämfört med tidigare topprankade CRT apparater och Plasman är minst lika bra på SD material (alltså TV sändningar) som CRT. Inget som bara jag hittar på utan det är även den gemensamma slutsatsen bland proffsfolk världen över...
På 508:an har du två minnen för varje källa. Ett dag och ett kväll/natt läge om man så vill. Får man den ISF kalibrerad är det ju fritt fram att leka med det andra minnet. Vilken modell av Pioneer har han? Även föregångaren till G8 panelen (G7) var bra, men det är först nu som de konkurrerar på allvar. /Jocke |
||||||||
Re:
Hade hört att Race07 skulle komma till 360:n, men det var nog detta de menade: http://www.simbin.se/games/gtr360.ht /Jocke |
||||||||
Ja det är det nog. Sedan tror jag att alla kommande racing titlar efter det kommer va multiformat också men det är bara spekulationer.
50 hertz det är ju flimmer du uppfattar då du får fortfarande inga hack i snabba panoreringar eller blur effekter. Ju högre uppdateringsfrekvens förutom stabilare bild får du då också bättre djupkänsla. Kört en del med stereo3d glasögon blir än mer märkbart där. Det är ju samma sak med datormonitorer. Jag klarar inte av att köra med lägre uppdatering än 85. Klar skillnad i fartkänsla också ända upp i 120 hz. 150 hz då börjar det bli svårt att se skillnad med ex F1 2001. Men helt klart fartkänslan är något man tappar en del med både lcd och plasma faktiskt samt djupkänsla. Nu kompenserar ju den större bilden och widescreen formatet rätt bra men dock... Den där 30 tummaren du pratade om Sony gjorde en Trinitron modell innan de gick över till platt tvs i stort sett helt. De är dels väldigt dyra att få tag på och tja de har ju rätt många år på nacken vid det här laget... Om man nu skulle ha plats för en i ens trånga etta. Men som sagt det är den bildkvaliten jag vill ha på kommande tv apparater och nä som sagt finns inget på marknaden idag som ens är nära tyvärr så där är vi nog eniga om att va oense ![]() Brorsan har senaste modellen ej full HD då för övrigt. _________________ Pär Öqvist |
||||||||
Re:
Märkligt, men jag tycker precis tvärtom. LCD kan jag hålla med om, men en bra plasma som är rätt kalibrerad finns det inget som ger bättre djup i bilden.
Ja, det verkar inte bättre. ![]() Men har du verkligen tittat på utbudet hos en bra hemmabiobutik, eller är det bara en inställning du har bestämt dig för? Brorsan har senaste modellen ej full HD då för övrigt.[/quote] okej... Pioneer har ju några nya modeller då... ![]() Exempelvis är PDP-508XD (50") bättre än 42":aren osv... /Jocke |
||||||||
Jo givetvis har jag kollat en hel del på olika modeller. Både pioneer och andra plasma modeller. Är ju inte så stor skillnad trots allt. Inte så mycket i butik då de är så kasst inställda allt som oftast mer hemma hos folk.
_________________ Pär Öqvist |
||||||||
Re:
Det låter ju intressant! Kanske det vi ska satsa på då? Nån mer som är på? En konsolracingserie kanske? ![]() |
||||||||
Re:
Eh va? Jag har laddat drösvis med moddar o patchar till olika spel på min 360. ![]() Skillanden är kanske att man får BETALA för sig där. ![]() |
||||||||
hmm men det behöver inte vara så både 360n och PS 3 är kraftfulla nog för riktiga simulatorer även om de pga begränsat minne knappast klarar lika stora startfält utan att kompromissa allt för mycket med grafiken. Speciellt PS 3 har ju all ratt support som krävs för en sim också.
_________________ Pär Öqvist |
||||||||
Kört "virtuell racing" på flera Plattformar länge (från Toyota celica rally på Atari ST med hembyggd ratt till LFS och NFS-prostreet på PS3, samt PGR på Xbox*).
Men som de flesta säger, sim = PC (hittills, väntar på GT5 till PS3), men det var inte det som detta topic handlar om. Men jag kan (efter egna erfarenheter) säga PS3 med en bra ratt, jag sitter nu på en G25:a. Ratten är mycket viktig. Köra racing med vanlig handkontroll, finns inte i min sinnesvärld. Jag och en polare, spenderade flera timmar i går kväll med GT4 körandes ringen. En enkel lotus elise med mjuka racing däck, varv efter varv jagandes varandras tider. PS3:an, G25:an, projektor, bra stereo. ![]() Underbart kul. Mest intressant var att GT4 fungerade perfekt! inkl. Force feedback. Nästa test blir Colin 2005 eller Colin Dirt. _________________ skall radera mig från internet, ta gärna bort alla mina inlägg. |
||||||||
Inhandlade PGR4 idag på GAME. Nedsatt från 599:- till 399:- och sedan Aftonbladet-rabatt på ytterliggare 100:- = 299:-
![]() ![]() ![]() Aftonbladets kampanj är aktuell fram till den 23:e på vissa utvalda spel oavsett plattform _________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||||||||
Re:
Hur gjorde man det? Ska man köpa ett aftonblad? Kan tänka mig att göra det även om det är emiot min religion att köpa aftonbladet... |
||||||||
Vet faktiskt inte, det var nämligen en trevlig överaskning när jag kom till kassan beredd med 400:-.
Försäljerskan: Den här är det Aftonbladetrabatt på som du kanske såg, visst har du köpt den idag. Jag: Nej det har jag inte (köper ytterst sällan kvällstidningar) Hon: Jo det har du visste, det sa du just. Jag (efter viss betänketid): Ahhh... visst har jag det, det har du så rätt i ![]() _________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||||||||
|
||||||||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 8823 besök totalt |