Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Börja raca , något vilsen?
2959 besök totalt
mitze
Stockholm / Malmö
Här sen Jan 2008

Trådstartare

Hej alla racingfanatiker..

Har länge varit sugen på att köra på bana med egen bil, har sysslat med folkrace en kortare tid
men skulle vilja köra på annat underlag.

Ser att det finns många olika former.

Jag är sugen på att raca/tävla på amatörnivå med vägregad bil (Funderar på en nissan 200sx).

Vad rekommenderar ni? Kostnader och krav?

Fixhult
Här sen Apr 2004

Kontakta SPVM och hör lite löst om du passar in i Roadsport ("Nissan 200NS" som det står i Sportvagnslistan vet jag inte vad det är ens).
I så fall så är det det enklaste formen av sprintracing (Ca 15minuter), där du endast behöver halvbur, huvudbrytare, stol, bälte och bogseröglor för att plocka ut vagnboken.
I vilken klass du passar med omodifierad motor kan man alltid räkna på (reggad effekt +15% för chippbar turbomotor). Med trimmad turbomotor så är det numera knappt lönt (det blir tungt även i A).

Driftbudgeten beror rätt mycket på hur mycket slitdelar du och din bil käkar. Billiga däck och bromsar sänker kostnaderna en del. Startavgifterna för SPVM's fem helger brukar stanna på ca 11å5.

mitze
Stockholm / Malmö
Här sen Jan 2008

Trådstartare
Tack för ditt svar Niklas.

Du säger att SPVM borde passa mig med vägreggard bil?
Ser att det skall vara roadsport eller streetsport för min del? Vad är skillnade ?

Vilken bil rekommenderar ni? Har en ny mustang gt men vill inte riskera den för bankörning?

2959 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande