Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1096 besök totalt |
Bilköp från annat land
Hejsan, är det ngn som har erfarenhet av detta bolag: www.europe-moving-car.com Håller på och kollar på en kärra i England, och säljaren vill ordna transaktionen med detta bolag. Låter intressant, för har inte tid att åka och kolla på bilen. Tack på förhand, _________________ Kristian Hydén BMW M3 -01 Porsche 911s -70 Alfa Romeo GT1300 Junior -67 Honda VFR800F -16 Honda VFR400r -90 |
||
Passa dig för skojare bara, det är ganska vanligt att dom helst vill göra upp affärerna med en mellanhand för transport och en rejäl handpenning som du inte ser röken av. Detta är väldigt vanligt på annonser hos Mobile.de b.la
Men du kanske är säker? Lycka till /ML |
||
Jag undrar varför fraktbolaget har bilder med bilar från USA och bara lågkvalitets logotyper på sina "partners".
Det kan vara legitimt men jag hade hellre anlitat ett svenskt fraktbolag för att ta en bil till Sverige. Då kan tradarchaffissen kolla på bilen innan han lastar och lämnar över checken. _________________ Anders Hansson |
||
Jämför bilden på deras hemsida över hur kontoret ser ut:
![]() och sedan vad som dyker upp när man går in på maps.google.com och kollar adressen: ![]() Något som inte stämmer? ![]() _________________ Anders Hansson |
||
Re:
Det är inget svårt, tar två minuter. Det som tog längst tid var att starta Photoshop.. ![]() Det är klassiskt tillvägagångssätt att sälja en billig bil genom fejkad "oberoende" kurir. _________________ Anders Hansson |
||
om du är sugen på att importera bil från England så kan jag rekomendera Jap-City. Han kollar upp bilen åt dig och skickar över den till Göteborg för en rimlig summa
![]() http://www.japcity.com/sweden/ _________________ Paul Waldenström Mazda RX-7 FD3S -94 Nissan GT-R -09 (inte riktigt min, men nästan) |
||
Tack
Ja, då blev det ingen affär. Pressade säljaren på mer info om bilen. Slutligen så tror jag att den inte finns, åtminstone inte hos säljaren. Mvh, _________________ Kristian Hydén BMW M3 -01 Porsche 911s -70 Alfa Romeo GT1300 Junior -67 Honda VFR800F -16 Honda VFR400r -90 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1096 besök totalt |