Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Colin McRae DiRT!
2348 besök totalt
Richard T
Stockholm
Här sen Nov 2006

Trådstartare
Colin McRae DiRT!

Har nu provat Codemasters senaste och absolut mest lovande mästervärk, Nämligen Colin McRae DiRT på PS3.
Detta var nog det bästa bilspelet till konsol sedan PGR2 jag spelat.
Grafiken var magisk och lätt det bästa jag någonsin vart med om och spelet av en sådan där perfekt blandning mellan arkad och simulation

Detta blir solklart ett köp till helgen (Till XBOX 360).

Någon mer som provat?

#27, JTCC 2009.
Citera
sikis
Luleå
Här sen Okt 2004

Har kört det på xbox360 och tycker det sööög rent av.. ingen ännsla elelr inlevelse.. snyggt å så upplägget var rätt bra i spelet. emn saknar känsla , ljud å allt annat fysik mm nä kasst med ett ord.. skulle iten rekomendera det till mina fiender ens. finns mycket bättre bilspel till 360. PGR3 är klart godkänt. Forza2 äger ännu.. Och sedan kommer ju NFS Pro street eller vad det nu heter som verkar lovande.

Härnösand
Här sen Aug 2007

Jag har det till PC,
Grafiken var riktigt bra, ljudet gillade jag inte,kör känslan var p**s enligt mig, men man kanske kan pilla med inställningar ett par timmar så de blir bra

Sollentuna
Här sen Nov 2005

Citat:
kör känslan var p**s

Håller med fullständigt. Höll på ett par dagar utan att det blev bra. Värdelöst på PC och bortkastade pengar i mitt fall.

Nyköping
Här sen Apr 2005

Spelet är är riktigt snyggt, men saknar allt vad känsla heter. Nä Finns bara ett rally lir och det är RBR helt klart.

Avåkarböj 28
http://youtu.be/XGnVDRUn-xc
Citera
Sören Ö
Västerås
Här sen Okt 2007

Jag hade PC med Pentium D proccessor och spelet var s**t, nu har jag Core 2 Quad och iom. att man får bra fps kan jag säga att spelet blir suveränt - det bästa rallyspelet hittills. (jag har endast geforce 7900GT och skulle kunna få mer fart med 8800-kort)

Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007

Ja det var ett nytt bottennapp från Codemasters. Jag fattar de inte de satte körkänslan klockrent med Colin McRae. Sedan har de verkligen gjort allt för att göra varje version sämre...

Colin McRae 2 var helt okej men sen så gick det inte att köra de här liren med ratt längre. Enormt mycket lagg i styrningen.

Nu Dirt är något bättre i det avseendet men nu har de för evigt lyckats sabba körkänslan så mycket det bara går. Vart är mixen mellan realism och arkad? Du bromsar på 2 meter från 200 km/h... Du kan fasen knappt ens powerslida i det här liret. Det går finfint i en sim som richard burns rally och har gått i tidigare colin mcrae lir... Hur fasen kan man ens släppa ett rally lir där man ska köra som på asfalt oavsett underlag thumbs down

Nu så visst en del serier funkar bättre men det är ju Rally man är intresserad av främst. Det enda som inte kändes superkasst var de här sand buggys. Men annars nä gud så dåligt det var. Hade skitlåga förväntningar. Tyvärr uppfyllde spelet mina farhågor. Allt fokus på grafiken och "skademodelleringen"... I intervjuer är skademodelleringen det enda de snackar om. De är inte ett dugg intresserad av körkänslan... Visar sig ju också i slutresultatet.

Tacka vet jag Sega Rally... skaffa det i stället. Där har du ett spel som fokuserar helt på körkänslan och faktiskt styrningen är inte mer arkad än i DIRT skulle jag säga... Ingen av de här liren följer fysikens lagar för fem öre .

Men kontrollen är perfekt. Banorna är få till antalet men åh andra sidan gjorda med mycket mer känsla. Dock skaffa PC versionen på egen risk för den är instabil något enormt. Jag får också småhack fast jag har skyhöga fps vilket jag inte får på 360 versionen. Som iof inte är lika snygg heller mest pga brist på anisotropisk filtrering.

G25an tog en vecka att få att funka men det höjer ju känslan tio faldigt. Annars så är du snabbare med gamepad som väntat och den fungerar riktigt bra den också även om en hel del av känslan går om intet...

angående grafiken jag tycker faktiskt sega rally ser bättre ut. Inte så realistiskt färglös tråkig som Dirts tech demo grafik. Känns helt enkelt som Sega verkligen älskar det de håller på med medan codemasters vill göra allt annat än ett racinglir...

Kungen är ju givetvis richard burns rally men när du inte känner för att köra in dig i timmar för att komma klockrent genom en sträcka så är Sega Rally tacksamt

Näh angående arkadlir finns det en massa bättre alternativ. PGR 2 nämnde du varför köper du inte PGR 4? Ännu bättre än PGR 3. Sedan har vi outrun 2006 som också är hur kul som helst. 360n har faktiskt bästa racing liren än så länge vi får se om GT 5 ändrar balansen något. PS 3 har ju mer potential med sitt g25 stöd.

utlandet
Här sen Maj 2004

DiRT

Kör också med PC, helt bortkastade pengar. Tur att jag har både GTL och GTR2.

BMW M3 -01
Porsche 911s -70
Alfa Romeo GT1300 Junior -67
Honda VFR800F -16
Honda VFR400r -90
Citera
Jocke72
Åkersberga
Här sen Okt 2004

Snyggt pakterat men har nada känsla. Blir mest förbannad varje gång jag sätter på det...

Gick de på tunga droger när de utvecklade eller har de som gjorde spelet aldrig suttit i en bil?

/J

#33 - Joacim Boive - www.boive.se
Citera
Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007

Inte DIRT men vet inte om det är värt en ny tråd. Är Codemasters i alla fall. Fick Toca Race Driver 3 tillsammans med några högtalare... Ens värt att köra något? Går det att få till bra styrning med ratt testar lite si och så och det är inte så jäkla bra känsla men kan ju va kassa inställningar bara... Arkadlir som så har jag eg inget emot

Flen
Här sen Jan 2007

ja köpte spelet idag , eller beställde då.. 199 kr på cdon.com ! Måste ju prova

Stockholm
Här sen Nov 2006

Trådstartare
okej känslan är inte den bästa men det är ett spel man verkligen kan ha kul med. jag har haft några asroliga onlinerace med en massa asgarv.

#27, JTCC 2009.
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Re:

oqvist skrev:
Inte DIRT men vet inte om det är värt en ny tråd. Är Codemasters i alla fall. Fick Toca Race Driver 3 tillsammans med några högtalare... Ens värt att köra något?

Absolut värt att köra! TOCA3 tycker jag är uselt med DTM-bilar o så men helt suveränt med rally och framför allt RallyCross. För ett tag sedan var vi ett par som körde online och det funkade perfekt.

Team Swedish Racing Mates
Citera
Racingsimulatorer
Colin McRae DiRT!
2348 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande