Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 10745 besök totalt |
Re:
![]() ![]() ![]() Låter som ett väldigt kul projekt, ser fram emot biltråd ![]() |
||||
Såg på TV nyligen när Tiff testade R32, han verkade nöjd iaf. Vet inte om det var nya eller gamla versionen? Den jämfördes mot BMW 130, så antagligen nya då?
_________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||
Första gen R32 (som jag missat att det gällde, blivit blind på gamla dar
![]() ![]() OT Dude är den ende som än så länge känner till årets projekt för min egen del. Förutom de direkt inblandade. Något enstaka vettigt blev ändå kanske sagt under telefonsamtalet igår tror jag. Kanske ![]() ![]() End OT _________________ ![]() |
||||
Jag har alltid varit ytterst skeptisk mot R32 - tills jag köpte min V6 4mo. Jag börjar tro att en R32 är riktigt schysst faktiskt. Grejjerna till dessa Golfar är apbilliga i staterna, finns hur mycket som helst. Värt att surfa runt helt klart. Utbudet på tex kränghämmare är väldigt stort - tex kostar en 22mm typ $170. Motsv i Sverige kostar kring 3k. Stötdämperi är också väldigt prisvärt att ta från staterna.
Haldex styrenheterna gick upp i pris rejält den 15jan - $300 ungefär. Rejs-varianten lönar sig ännu att ta från USA men den blå performance är ingen bra deal längre. $1000 där och 7500SEK i Sverige. Ingen poäng alltså. Den blå kostade endast $750 förut - 4300:- med dagens kurs. Rätt prisvärt! Jag hann dock inte beställa min så nu står jag här utan. _________________ Henrik Eriksson Sluta jiddra, börja rejsa! |
||||
Re:
utan mods: den nya R32an ja den äldre sådär.... Med modifieringar går allt ![]() (var inga problem att ta pallplatser i slalom med VR6 syncro trots stor klump i fronten ![]() _________________ ![]() |
||||
Re:
Det var den nya ![]() |
||||
Re:
![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Re:
De fanns inte då, 2002 (omedvetet rim). _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
Ang avgas, så är det högsta prioritet, iom att dom snott det också
![]() Lättning av bakluckan gjord av nuvarande ägare och det med tigersåg, för att kylet är placerat där nu. Ska ner dit om nån timme och då ska jag fota eländet ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Ser ut som ett fint utgångsobjekt. Rensa och städa lite bara (typ flytta tillbaks kylaren...varför flytta på den överhuvudtaget?)
Sen kan nog en del paneler göras i glasfiber och minska vikt (speciellt fram), huv, flyglar och front betyder säkert ett antal kilon. Jag har en tjock (och dyr) verkstadsmanual till Mk4 Golf skräpandes hemma nånstans. ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
Kylaren mm får nog husera i den ändan av bilen.
Hela motorn hänger framför framaxeln ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Re:
Alltså, jag är ju inte så dålig på att köra salom men första gången jag ÖHT körde slalom (bland de första gångerna jag var på banträff ÖHT) med en bil var med min VR6 syncro och jag tror jag hamnade på pallplats. Första gången. Om jag minns rätt ![]() ![]()
Inte överaskad.... VR6 syncro var lättare och hade tjänstevikt 1530 om jag minns rätt _________________ ![]() |
||||
Re:
![]() Nu kan jag ha fel, men sitter det en sådan på VR6 syncron? Ska inte geggamojan i viscon ta upp hastighetsskillnaderna? _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
Re:
Viktfördelning.... Du kommer med massa förslag hur den lättas i framänden men inte i bakänden, var det en baktanke eller? _________________ Roland Johansson |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 10745 besök totalt |