Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Parkbanan har gått i graven, tack för de fyra underbara åren
<<   1, 2
6583 besök totalt
D5
Göteborg
Här sen Jul 2004

Allting har tyvärr en ände, men parkbanan har varit mycket kul att åka på. Glömmer inte första varvet jag testkörde där, ganska skräckinjagande innan det gick in i skallen att man ju bara behöver precis den bredd som är idealspåret att åka på! Gick ju komma ner i riktigt bra tider där också, Jeguaren trivdes där i alla fall de få gånger det var riktigt torrt. thumbs up Annars i väta kunde det bli svårkört till tusen och riktigt mycket rengöring av både bil och förare när man kom hem thumbs down

SVKG har ju under åren varit mycket kreativa att hitta platser, ytor eller vägar i eller nära Göteborg. thumbs up Torslanda gamla startbana körde vi ju länge på, liksom senare på Säve. Sen var de två (?) tillfällena då vi körde backtävling på Kviberg i början på 90-talet inga dåliga arrangemang heller, verkligt utmanande slingor. Utflykten vi gjorde en gång till Volvo Autonova i Uddevalla var en annan höjdare, med en mycket kul banslinga där. Då körde vi ihop med Porscheklubben Väst tror jag.

Vi får väl sy ihop en minnesartikel om Parkbanetiden i Bulletinen. Vet inte om det är den bana vi kört längst eller flest gånger? Eller var det på Torslanda eller Team 13?

Men som Niklas säger, vi som kört har skött oss väl, men riskerna har nog sakta ökat, speciellt som växtligheten fått en hårdare konsistens inuti, buskar växer till träd sakta men säkert.... > Fråga Jansa han är en av dem som vet

Småland
Här sen Feb 2003

Re:

Niklas Falk skrev:
Cyberoid skrev:
Ramberget Hillclimb!!
Jisses vilka fina avåkningszoner

Undrar vem som ger tillstånd (Kör nån "miljöbil" så vi kan blidka Göran Johansson?)?

Jag kör på E85 (miljöbil)

Mini Cooper -15
Huqvarna FE 350 -17
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003

Att jag har missat den här tråden...

Det här var ju inte bra, jag är ju verkligen helsåld på parkbanan får jag nog erkänna, nästan så jag började föredra den framför riktiga banträffar och konbanekörning. Väldigt synd att det inte blir fler körningar tycker jag, gillade verkligen det lilla tävlingsmomentet som blev och att det brukade vara så tight. thumbs up

Hade ju möjlighet att få vara med en eller två gånger och köra på team 13 och det var ju verkligen en höjdare till att vara roligt det också, men där var det väl nåt med asfalten som gjorde att dom inte ville ha personbilar på plats längre har jag för mig att nån sa?

Ikeas parkering kvällstid, tar du med konorna Niklas?

Göteborg
Här sen Apr 2005

Hur går det ?

17. maj närmar sig.

Här sen Apr 2004

Trådstartare
Re:

oje skrev:
Hur går det ?

17. maj närmar sig.
17e maj är ju över en månad bort. Vi jobbar på sprintmöjlighet i någon form. Hur många av datumen som kommer att bli verklighet får vi se. Minst två veckor innan bör det vara klart iaf.

Allmänt banåkaforum
Parkbanan har gått i graven, tack för de fyra underbara åren
<<   1, 2
6583 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande