Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Nytt spännande tävlingsformat i Norge
1180 besök totalt
Lars Brandström
Gagnef
Här sen Mar 2004

Trådstartare

Ett nytt reglemente har publicerats av NBF (som inte ses på deras försida 25/1 kl12.30 ) med ett nytt spännande format på tävlingarna i klass 3 GT ( Road Sport, Spesial Saloon og GT ) http://www.bilsport.no/reglement/regl_2008/racing/nm_reglement_2008.pd . . . .
Norska mästerskapet avgörs på Rudskogen och Våler nära svenska gränsen samt gästar även SSK:s Raceweek 24 - 27 Juli . Mästerskapet är öppet för alla med en nationel FIA licens
Hälsningar #162 Lars

Fixhult
Här sen Apr 2004

Din länk fungerar inte så bra.

Det är inte direkt få regementen de listar...
Detta gjorde mig lite nedstämd faktiskt:.
http://www.bilsport.no/reglement/regl_2008/racing/teknisk_reglement_ro . . . .
Samkörning med Svensk Roadsport blir ju inte direkt lättare...
Kravet på gatreggning släpps.
C skippas (dvs du får inte köra med mer än 7kg/hk )
Skvallermätare för laddtryck på överladdade maskiner (men det står inte hur den skall användas).

Men min vagn har ju iofs 6.4 kg/hk enligt den Norska beräkningsmodellen (15% tillägg på chipbart oavsett överladdning eller ej).

Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004

Re:

Niklas Falk skrev:
Din länk fungerar inte så bra.

Det är inte direkt få regementen de listar...
Detta gjorde mig lite nedstämd faktiskt:.
http://www.bilsport.no/reglement/regl_2008/racing/teknisk_reglement_ro . . . .
Samkörning med Svensk Roadsport blir ju inte direkt lättare...
Kravet på gatreggning släpps.
C skippas (dvs du får inte köra med mer än 7kg/hk )
Skvallermätare för laddtryck på överladdade maskiner (men det står inte hur den skall användas).

Men min vagn har ju iofs 6.4 kg/hk enligt den Norska beräkningsmodellen (15% tillägg på chipbart oavsett överladdning eller ej).

Intressant reglemente..Lite konstigt att C är borta..

"Tillegg chip 5 %" står det längre ner i deras egna exempelberäkningar. Lite snurrigt det där.

Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Cédric skrev:
Niklas Falk skrev:
(15% tillägg på chipbart oavsett överladdning eller ej).
"Tillegg chip 5 %" står det längre ner i deras egna exempelberäkningar. Lite snurrigt det där.
Det är jag som läser Norska som en kratta
Citat:
15.3.1 Felles for ikke modifiserte motorer og modifiserte. For overladede motorer med omprogrammerbart tennings- og innsproytingssystem gjelder et tillegg på 15 %. På turbomotorer må det monteres en måler som viser motorens maksimale ladetrykk under lop og tidstrening.
Dvs normalandade motorer slipper chiptillägg (och slapp det innan också tydligen).
Det gör att jag inte får tävla i Norsk Roadsport öht om jag inte lättar minst 50kg.

Med tanke på antalet tävlande i Norsk Roadsport 2007 så kunde de slagit ihop det till en klass (en i B och en i C och ett 10tal i A har jag för mig), men det är kanske lite begränsande på pappret.
C-bilar är ju i princip rullande chikaner på rakan för ett stort startfält med A-bilar. Det kan ju vara bidragande (då slipper man den diskussionen när man kör i ett samlat heat).

Det fins ju en pdf som beskriver Norgescup i Racing 2008
http://www.bilsport.no/reglement/regl_2008/racing/nc_reglement_2008.pd . . . .
Men det var nog inte den som Lars Brandström syftade på tror jag.

Lars Brandström
Gagnef
Här sen Mar 2004

Trådstartare
Jo visst var det den som åsyftades ,jag har justerat länken nu. Vad det gäller tillåtna bilar så ser det väl ut att allt som har vagnbok kan delta , till och med fyrhjuldrivna superfläktdrivna med bling-bling imponator.
Hälsningar

Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Lars Brandström skrev:
Jo visst var det den som åsyftades ,jag har justerat länken nu. Vad det gäller tillåtna bilar så ser det väl ut att allt som har vagnbok kan delta , till och med fyrhjuldrivna superfläktdrivna med bling-bling imponator.
Hälsningar
Med den heatindelningen förstår jag att de strukit RoadsportC. GT och Special Saloon är ju lite andra djur än RoadsportC.
6milarace med förarbyte är ju lite intressant (iaf på pappret).

Allmänt banåkaforum
1180 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande