Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Garage ritningar sökes
<<   1, 2, 3, 4
2 besök senaste veckan (45320 totalt)
Petter

Här sen Mar 2003

Re:

Svartlock skrev:
MaZ skrev:
Petter skrev:
MaZ skrev:
Klinker...

Kan bara vara för parkering då eller?

Dom har ju klinker (granitkeramik) på flera bmw-verkstäder som jag varit på och funkar det för proffs så borde det göra det även för en hobbymek.

"Proffs-verkstäder" har lyft, jag har garagedomkraft och pallbockar. Jag ser framför mig hur det kan vara halvsegt att dra en lastad domkraft 20cm på klinkers...

Men vi flyttar runt bilarna på domkraft också...blir nog tungt i skarvarna.

Då är det dags att besöka ett gym

Gylsboda
Här sen Apr 2004

Var hittar man dessa granitklinkers för 100kr/m2 skulle vilja ha tag på 110 m2
i vitt + svart.

BMW 118dxdrive
BMW 335i
BMW 118i
BMW X1 25e

Ulf Wiking
Citera
Petter

Här sen Mar 2003

Re:

ravagliam3 skrev:
Var hittar man dessa granitklinkers för 100kr/m2 skulle vilja ha tag på 110 m2
i vitt + svart.

Min far köpte på interkakel i Falun. Det var tydligen 119:-m2 han betalat

Umeå
Här sen Feb 2004

Dags att väcka lite i tråden ytterligare...

jo, jag är nöjd med Nuretan oljan. Nu är garaget ca 5-6 år gammalt och garagefärgen har väl suttit där i ca 5 år. Det som är värst för färgen är färska sommardäck, dom suger sig fast i färgen och sliter med flagor av den. vanlig mekning funkar den kanon för .

Nu har jag ju byggt ut i garaget och behöverf färg till nya delen. samtidigt tänkte jag slipa båda nya och gamla för att få där där släta ytan som är så trevligt.

Denna gång tänkte jag prova en annan typ av färg , Expotex NM Golv 50 Super, ifall priset blir acceptabelt. Men vad jag sett skall priset ligger tusen lappen för ca 30m2 vilket väl ok. lite dyrare än Nuratan olja.

Men har ni andra några nya erfarenheter sedan sist ? (kring färg/betonggolv)

/Benny

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, cfmoto 450MT
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

Re:

Benny Steen skrev:
Dags att väcka lite i tråden ytterligare...

jo, jag är nöjd med Nuretan oljan. Nu är garaget ca 5-6 år gammalt och garagefärgen har väl suttit där i ca 5 år. Det som är värst för färgen är färska sommardäck, dom suger sig fast i färgen och sliter med flagor av den. vanlig mekning funkar den kanon för .

/Benny

Man kan alltså inte parkera där inne direkt?

Jag letar efter någon lämplig lösning själv. Funderar på om man bara kan dammbinda det.
Vi byggde ett ikea för ett tag sen och då polerade de bara betongen en massa gånger
blev bra yta, nu var den betongen lite finare glättad än vad vår är dock.

Någon som provat det?

Umeå
Här sen Feb 2004

nja, I mitt fall var det en bekants fru som skulle köra ut och var lite oförsiktigt med kopplingen och spann ut...
Ett industrigolv som är slipat och polerat är ju väldigt fint men obehandlad betong suger till sig vätskor.

För att dammbinda är Uretan eller lexan olja kanon. Dock är den mörk till kulören.

/benny

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, cfmoto 450MT
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

Re:

Benny Steen skrev:
nja, I mitt fall var det en bekants fru som skulle köra ut och var lite oförsiktigt med kopplingen och spann ut...
Ett industrigolv som är slipat och polerat är ju väldigt fint men obehandlad betong suger till sig vätskor.

För att dammbinda är Uretan eller lexan olja kanon. Dock är den mörk till kulören.

/benny

Uretan eller lexan - klarar de oljespill? Eller blir det fläckar?

Lokalen är rättså ljus med vita väggar och tak men mörkt golv är ju lite tråkigt.

Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

Re:

Köpte en dunk med en dammbindare som heter Lithurin nåt. Ska bli ljust och är bättringsbar.

Återkommer med foto. Nån som använt den innan?

Edit: Fick pris på sånt här "flinggolv" det blev rätt dyrt.. ca 120 kr kvadraten, då klinkar man för samma / mindre peng.

Malmköping
Här sen Nov 2002

Fick idag klart att lillebror och jag kommer att hyra en 140kvm stor kycklingfrys som garage .
Tyvärr så ligger det en svag odör av kyckling i lokalen, tyvärr inte stekt sådan. Nån som har några ideer om hur man kan bli kvitt lukten (Tänkte börja med en rejäl tvätt och avfettning?
Tänkte nog försöka behandla golvet med betongolja, tyvärr är den ju lite mörk men frågan är om färg fäster på allt kycklingfett.

Här är bilder och en ritning på lokalen.
http://www.irry.com/neo/bilder/temp/garage/

Kan bli aktuellt att hyra ut platser i den så har ni en kärra ni behöver plats för så får ni pm,a.

NS BTG: 9.10.21

Citera
Olzon
Vänersborg
Här sen Mar 2004

Finns produkter för att behandla odörer, sådant som används av charkuterier, storkök och annan verksamhet. Kan nästan med säkerhet säga att de flesta odörer kommer ifrån avloppen, vanligt avfettningsmedel lär inte heller ha fullgod funktion mot den sortens fett, oavsett vart du använder det.
Kika runt i telefon katalogen vilka leverantörer det finns av diskmedel och sådana medel, där ifrån kan du köpa medel som är anpassat för den sortens bruk. Annars kommer du aldrig bli av med fettet helt och hållet, finns inget som går att köpa för hemmabruk som kan ta bort allt effektivt.

Stockholm
Här sen Sep 2006

Det är väll iogentligen inte lukten man vill ha bort?
Tinad kyckling kan väll ändå innehålla ganska många farliga bakterier?

Borde väll finnas företag som sanerar sånt?
Tror det kommer vara ganska hällsåfarligt att vara i lokalen annars.

Iofs är jag ingen baddare på ämnet :P

Här sen Dec 2007

Ang. dålig lukt.
Gör som föreslagits tidigare dvs ordentlig rengörning av allt. Glöm inte avloppet! Ljusarmaturer osv.
om lukten kvarstår prova med att hyra ett "ozon-aggregat". Saneringsfirmor brukar ha sådana för uthyrning.
om lukten ändå kvarstår, vilket jag betvivlar, så finns det ett gammalt knep: Elda kaffe (eller rättare sagt: rök kaffe).
Ta en plåt, tex en långpanna från en gammal ugn, fyll den med kaffepulver (helst skall det vara råkaffe för bästa resultat men vanligt bryggmalet fungerar också). Elda under plåten så att hela lokalen röks ner. Låt lokalen vara rökfylld så länge som möjligt, helst ett dygn, dvs stäng all ventilation. Vädra sedan ut.
Detta kanske inte är lämpligt om lokalen ligger i anslutning till någon annan lokal men där man kan så fungerar metoden.

Garage ritningar sökes
<<   1, 2, 3, 4
2 besök senaste veckan (45320 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande