Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
891 besök totalt |
Dags att ställa krav på SBF/FIA ?
Hej ! Jag har försökt att läsa/tolka SBF/FIA:s tekniska regelementen samt SBF:s hemsida. Har dessutom surfat runt här på Rejsa, och som amatör blir jag blir bara mer och mer förvirrad hur saker & ting ska vara. Vore det inte på tiden att FIA/SBF kunde skriva in tolkningar i klartext med bilder och ritningar för att undvika feltolkningar. Jag var aktiv under en tid när några "gröna rör" och 3-punksbälte var hitech, och känner mig ganska vilsen inför en ev. comback... ![]() Tycker faktiskt att den dokumentation som finns är ganska rörig, och teckningarna hör hemma på dagis ! Är det inte dags att kräva bättre teknisk dokumentation över det regelemete som gäller för respektive diciplin och klass. Bilder med förklarade text och nedladdningsbara ritningar/skisser i PDF & DWG ![]() Vad tycker ni ?? _________________ Staffan Sandelin Manta A -73 Sleeper Manta A -72 Blivande trackdayleksak Ascona A -73 Grus/Is/Busbil BMW 330i -01 Skjutsa arslet/dragbil |
![]() TR är riktigt usel. Hur svårt kan det vara att försöka uttrycka "tolkningarna" i skrift? Nu bygger det liksom på "uppgörelser" med enskilda besiktningsmän mer eller mindre. Tekniska utskotets representant har varit tvärsäker i ett par frågor som jag väckt, varför inte uttrycka detta i skrift då? Jag håller alltså med dig, om det inte framgick. ![]() _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
891 besök totalt |