Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Bensinrabatt?
2785 besök totalt
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Bensinrabatt?

Har medlemmar i sportclub någon rabatt på bensin hos statoil nuförtiden?

/Johan

Stockholm
Här sen Jul 2004

Johan,

Rabatten vi fick var baserad på ett avtal mellan Statoil och SBF.
Jag vet tyvärr inte om detta avtal gäller fortfarande.
Vill du ha ett snabbt och korrekt svar så kontakta SBF.

Göteborg
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Tack för svaret, då kollar jag med dom.

/Johan B

Lund
Här sen Jan 2008

Har BMW SC eller CS försökt att fixa eget rabattavtal? Jag reagerade på att Porscheklubben har ett betydligt bättre avtal med preem (Mellan 25 och 50 öre rabatt på alla mackar, även obemannade, om jag minns rätt) förra året när jag ansökte om statoilkort. Känns som att BMW-klubbarna har betydligt fler medlemmar men det handlar kanske mest om att mackarna vill ha flashiga sportbilar ståendes på deras stationer i PR-syfte.

Fick förresten ett brev från statoil idag där det stod att dom saknade mig och undrade om någonting har hänt . Ja, vintern kom thumbs down

Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

Anton,

BMWSC har inte själva försökt att göra ett rabattavtal.
Vad jag känner till gäller samma sak för BMWCS.
Jag skickar ärendet vidare för att se om det finns ett sådant intresse inom CS.

Lund
Här sen Jan 2008

okej, bra! thumbs up

Kollade efter lite mer noga och rabatten varierar mellan 36 och 42 öre beronde på om det är en bemannad eller obemannad station. Och så får man ett flashigt specialdesignat kort (kanske det viktigaste? ). http://www.porsche.nu/cldoc/preem.htm
Kommer nog själv skaffa ett då vi har två Porschar inom familjen (börjar bli många medlemskap nu) men det hade varit roligt med ett BMW-kort då jag kör 635:an mest.

Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Äsch, det är ju så dyrt att köra Porsche så de behöver nog alla rabatter de kan få...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Evers
Västerås
Här sen Feb 2006

Re:

overmann skrev:
Har BMW SC eller CS försökt att fixa eget rabattavtal? Jag reagerade på att Porscheklubben har ett betydligt bättre avtal med preem (Mellan 25 och 50 öre rabatt på alla mackar, även obemannade, om jag minns rätt) förra året när jag ansökte om statoilkort. Känns som att BMW-klubbarna har betydligt fler medlemmar men det handlar kanske mest om att mackarna vill ha flashiga sportbilar ståendes på deras stationer i PR-syfte.

Fick förresten ett brev från statoil idag där det stod att dom saknade mig och undrade om någonting har hänt . Ja, vintern kom thumbs down

nja, inte riktigt.. PCS är nästan 3 gånger så stor som BMWCS sett till antalet medlemmar.. dock så ska ju inte det hindra för att ha ett förmånligt avtal med Tex Staiol, Shell etc..

mvh evers

Squadra Corse
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

Re:

Evers skrev:

nja, inte riktigt.. PCS är nästan 3 gånger så stor som BMWCS sett till antalet medlemmar.. dock så ska ju inte det hindra för att ha ett förmånligt avtal med Tex Staiol, Shell etc..

mvh evers

Utan att arbeta för mycket ser det ut som om moderklubben BMWCS ska kunna få samma rabatt som PCS har blivit erbjudna.
Mer information kommer (om det nu blir aktuellt) på moderklubbens hemsida www.bmwcs.com .

Vejbystrand
Här sen Dec 2002

Har för mig att den "rabatten" vi hade hos Statoil var genom ett avtal som SBF gjort med Statoil. Och då skulle en del av rabatten betalas ut till den SBF-anslutna klubben. Så både en liten rabatt till medlemmarna och en extra inkomst för klubben.
Skulle vara intressant om Statoil uppfyllt sitt avtal och betalat pengar till klubben.. Tror detta var 2005 eller 2006.

Bensinrabatt?
2785 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande