Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1880 besök totalt |
Skoda Felicia torde ha en hel del komponenter gemensamma med sina koncernsyskon i VAG-konglomeratet, eller hur? Så hitta en bil med samma platta och sno så mycket godis det går. Vad det står på emblemet på bakluckan spelar ju ingen roll.
|
||||||||
Hmm, är det inte lättare att utgå från en Fabia?
Men Felician kanske som Daniel säger har mycket godis att sno ihop till... ![]() Kör hårt!! ![]() |
||||||||
Gamla Felivian är väl egentligen en gammal Polo? Har den samma upphängningar mm så borde de finnas drivor med grejs till d.
_________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||||||
Felician har inte lika mycket VAG-gemensamt som tex Fabian
![]() Felician var till en början en egen Skoda-produkt som var halvklar när VAG kom in i bilden (finansierade slutförandet och hjälpte till med prylar... typ). Fabia är en Polo med nya strålkastare och annorlunda huv... Fabia var på tapeten när JTCC introducerades men budgeten sprack för teamet så dom kom aldrig ut (har jag för mig). _________________ /Kristian Elisson |
||||||||
Re:
Aaaaah, Felician är den där ansiktslyfta Favoriten. Läckert, bara en sån sak ger ju credpoäng när man trimmar. Fast mina råd blir mindre värda. :/ |
||||||||
När Felician kom fanns det även en rally kit car att köpa för att köra nationellt med. Såg en sådan på Sthlm's bilsalong för massa år sedan. Vill minns att den var ganska ball. Lite som Golfens kit car. Googla lite så hittar du kanske.
_________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & Swift Sport Ex: 106 Rallye, Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68, Clio Sport & Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||||||||
Re:
Den körde man på rallyskolan i först Colin McRae Rally ![]() _________________ Pet ter Uhlin |
||||||||
http://www.rallycars.info/clas/index
bara att köpa en. Dom e ju billiga ![]() _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||||||||
Re:
hur man en ser på det kan jag nog aldrig säga att den skulle va ett ekonomiskt köp, man kan nog få en hel del mycket mer bil för 300 000 _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||||||||
Re:
Den är ändå billig, du bygger ju inte en Volvo 240 för de där pengarna.. både grus och asfaltsfjädring och dubbla lådor *drool* _________________ Daniel Steiner |
||||||||
Re:
Jo där är endel rätt nice grejor som följer med, _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1880 besök totalt |