Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1728 besök totalt |
sponsorer
Vad finns det för lämplighets krav på sponsorer i bmwcup? om tex jag får till ett sponser avtal med John Thompson productions och får helsponser avtal. Vad stoppar det? (John T- stort tyskt vuxenfilms bolag) Kan bmw sverige gå in och peka finger och säga ajabaja? om vi i stället säger att det inte är ett företag som kan ge moralisk dilemma... hur är reaktionen då? _________________ Pelle Persson |
||
God smak och icke konkurrerande verksamhet (G.11).
Vad är "god smak" ? Det avgörs nog av föraren först, arrangören/klubben sedan, och SBF slutligen. Detsamma bör gälla "konkurrerande verksamhet", men då med BMW Group Sverige som ett extra steg mellan arrangör/klubb och SBF gällande BMW Cup. Normalt bedömer BMW GS enbart klubbens officiella samarbetspartners. ovanstående är vad jag har hittat och tolkat. Någon annan kanske har tolkat annorlunda ? _________________ BMW MC-klubben |
||
Re:
Jag vet inte hur det stämmer då om man läser SBF Gemensamma regler §11.2 http://web.sbf.se/regler/up/99/Gemen Så hittar man följande text: "Konkurrerande reklam Principen för användandet av tävlingsbilen som reklammedium skall vara densamma som för tidningar m.fl. där annonsering kan ske förutsättningslöst ur konkurrenssynpunkt, vilket innebär att s.k. konkurrerande reklam tillåts mellan förbund/arrangör och förare/ägare." _________________ Pelle Persson |
||
Sant. Om du har en tävlingsbil i BMW Cup med reklam för konkurrerande verksamhet till tex BMW så är det OK så länge det är enligt god smak.
Porr-reklam som du ställde frågan om först är ju ingen konkurrerande verksamhet utan här bör ju "god smak" gälla. Vad det gäller samarbetspartners till BMW SC så har BMW GS givetvis något att säga till om då vi är en officiell BMW-klubb. Det gäller inte direkt enskild reklam på en cupbil, men BMW:s kunder delar säkert inte den goda smaken i att hypotetiskt ha tex "stötande" reklam målad på en cupbil i BMW Cup som arrangeras av BMW Sport Club. Det finns alltså ett par aspekter till att tänka på såsom märkesklubb liksom det finns för tex andra racingserier med stora sponsorer. _________________ BMW MC-klubben |
||
Re:
Ja och nej;) Jag tog vuxenfilm som ex (Med tanke på bert milton och aik). Men hur kan huvudsponsern gå in och kräva att enskilld bil ska plocka bort reklam på sin bil som inte är stötande och knappst konkurerande verksamhet? och vad jag vet så smäller sbf regler högre än vad dvs huvudsponsorer tycker. Jag vet att det är att steppa på tå för en märkes klubb där sponsorstödet är en viktig del av verksamheten, men det är fortfarande sbf regler som gäller. Då skulle i princip bmw kunna gå in och peka finger till ett stcc bmw team och säga...Hallå där, ni får inte annvända biltema som sponser då dom säljer bmw delar. _________________ Pelle Persson |
||
Det är ju lättare att svara på en fråga om den är direkt ställd i stället för hypotetiskt
![]() Angående ett hypotetiskt fall såsom ett märkesteam inom STCC enligt bilmärket har konkurrerande reklam, och att bilmärket begär att teamet plockar bort denna reklam så är det väl mer en fråga om teamet vill fortsätta samarbetet med bilmärket eller ej ? Jag har ingen kännedom om det du beskriver. om det verkligen finns ett sådant fall inom tex BMW Cup med en enskild cupbil så kontakta mig så ska jag kika på det. _________________ BMW MC-klubben |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1728 besök totalt |