Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 4784 besök totalt |
HANS hjälm & krage
Vart köper man och vad kostar det? Vilka finns det utöver Stand21? Gruppköp av hjälmar kanske vore en idé? Har sökt lite trådar här men inte funnit någon info. All input mottages tacksamt. Jonas _________________ Jonas Riblöv |
||||||
Till exempel
http://www.lm-motorsport.com/ Klämde på ett kit för ett par veckor sen. Stand 21 krage + Sabelt hjälm. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
Re: HANS hjälm & krage
Det har vi verkligen inte. Får jag fråga varför du tror det? Har du kollat på www.stand21.se? Mvh, /Johan |
||||||
Missförstånd då. Har således ändrat min fråga. Sorry. _________________ Jonas Riblöv |
||||||
Hej Jonas!
Kan du vara vänlig och svara på moderatorernas (eller åtminstone följa instruktionerna i dom ![]() ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
"Ryktet om min död är betydligt överdrivet..." som Mark Twain sa. ![]() Johan, är det inte möjligt från Stand 21:s sida att göra ett grupperbjudande? Typ: Vid 10 beställningar på en F21+Hans 14000 SEK, vid 20 beställningar 13000 SEK osv. Jag tror att vi är många som står i startgroparna för såna här investeringar just nu, men det finns 17245 anledningar att inte göra ett impulsköp. ![]() _________________ -- |
||||||
Klart vi kan ordna ngt grupperbjudande men brukar inte det hanteras som gruppköp av köparna? |
||||||
Jag kan varmt rekommendera att köpa en HANS + ev hjälm, om man inte har en som är förbered.
personligen tycker jag att man sitter stabilare i stolen. Som jag har sagt tidigare så är priset på skyddsutrustningen sekundärt mot priset för lidandet / kostnaderna för en skadad rygg eller nacke. Sen är det bra om man kan göra ett gruppköp och få ner priset, för då kan man köpa mer skyddsutrustning ![]() Med tanke på hur många vi är på rejsa och som kör mer eller mindre regelbundet på bana, så borde det bli en ganska stor grupp vill köpa en HANS + ev hjälm. _________________ Pelle Mattsson Btg: 9:04:8 Scuderia Hanseat våren -09 |
||||||
För er som inte har sett det, så i senaste Bilsport Börsen är det ett reportage om just HANS. Med div info.
|
||||||
|
||||||
Problemet med att "grupp-köpa" är att ngn måste ta hand om det...javascript:emoticon('
![]() Så vem känner sig manad? Johann- om man beställer 10st rakt av vad kan du göra för "super duper rejsa grupp köps pris"? Släng även med ngn dekal så kan jag göra lite reklam... Hur många här vet att dom ska åka med HANS till kommande säsong? 1. Nicklas Strid 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. _________________ Nicklas strid BMW M2 BTG-Räser Porsche 964 Turbo -92 |
||||||
Re:
http://www.apexperformance.net _________________ Hans Carlsson |
||||||
Re:
om man tittar på Stands21 sida och jämför Model 20 som dom säljer för 8910:- och den Amerikanska sidan HANS Device: C: Model 20 - PROFESSIONAL Series Price: $1,295.00 - $1,330.00 Så tycker jag inte att Stand21 ligger fel i pris . Sen vad det är för skillnad mellan dom billigare modellerna och dom som Stand21 säljer får nog Johan eller Kees svara på. Inlägget är inte tänkt som reklam åt något håll, mer åt hållet att man bör jämföra samma saker. bara jag nu inte har jämfört olika modeller. ![]() _________________ Pelle Mattsson Btg: 9:04:8 Scuderia Hanseat våren -09 |
||||||
Re:
10 st HANS eller 10 st HANS med hjælm och isf vilken sort? Ær det bara HANS 20 Medium vi talar om eller ngn annan? |
||||||
Re:
Det är väl bara den för 695$ som saknar FIA märkning? 865$ med FIA märkning har jag fått pris på. Med tull, moms och frakt så är det inte värt besväret. _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||||
Re:
Det har iaf tidigare varit så att de HANS som tillverkas i USA saknar FIA-märkning. Det står i FIA:s lista vilka som är godkända, jag skall kolla upp det om inte ngn annan hinner före. |
||||||
Ang HANS från USA så har HANS från och med ett visst serienummer FIA-godkännande.
Vad som gäller finns här: http://argent.fia.com/web/fia-public Notera att även om den har serienummer enligt ovan så skall det sitta en FIA-dekal på för att den skall vara godkänd. |
||||||
HANS med Hjälm borde väl fungera att ta som handbagage (ur incheckat stjäl de ju som korpar)?
Det gäller bara att hitta lämplig leverantör (och "distributör"). ![]() |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 4784 besök totalt |