| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Vill ha en bra setup till g25
|
1 besök senaste veckan (1179 totalt) |
|
Tjenare! Tänkte höra om någon här vet vart det finns en bra setup till g25 ratten? Vill ha liksom verklighetstroget, så att inte bilen aggerar full gas när man bara petar på gasen lite, och att inte bilen svänger som en dåre när man bara rör ratten lite. Nån som har någon sådan setup? Nått annat ni rekomenderar? Eller någon som vet någon annan bra setup? Tack på förhand
MVH ROBBAN
_________________ Robin Johansson |
|
_________________ John Westerlund |
|
Tja
kör själv med g25an och den funkar jättebra, har du installerat alla drivrutiner till ratten och sett till att datorn starta igång Logitech profiler för ratten så du kan spela? Inställningarna i race07 t ex har jag inte ställt om, de går att köra med den som den e, går även att kolla i spelet att om du trycker halvgas att den bara står på halvgas. Osv Mvh _________________ Robin Raita Åker Bmw M-coupe 2012 Tack till: VR Motor Stockholm AB Stertman Motorsport Bilmodecenter |
|
Jag tyckte det underlättade väldigt mycket att öka på antalet grader mellan fulla hjulutslag och kör med runt 400 grader nu. Men det verkar vara en smaksak.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
|
_________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
|
Beror också på vilket spel man ska spela. I Richard Burns Rally tex så använder jag 540 grader (720 för 240'n). 540 i GTR2, 720 i GTL, 540/720 i rFactor beroende på biltyp, 400/540/720 i LFS även där beroende på biltyp osv osv.
_________________ ///Mart1n Pa1m Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue |
![]() |
Racingsimulatorer
|
1 besök senaste veckan (1179 totalt) |