Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1, 2 >> 2 besök senaste veckan (21591 totalt) |
Färgkod BBS fälgar
Jag söker färgkod till guldfärgen på dessa fälgar. Jag ska ha såna på en Sierra Cosworth, fälgarna är på renovering men vi vet inte vilken färg det ska vara, himla svårt att ta det från en bild och det är lite bråttom, dags för lack och bilen ska på utställning nästa helg. ![]() _________________ Bertil Hedlund, Cortinist Effekt är hur hårt du slår i väggen, moment är hur långt du flyttar den. |
||||
Uppar en gammal tråd...
![]() Jag har ett par sådana här BBS(aluminium)fälgar, där centrumet behöver snoffsas upp lite. centrumet har varit silver/stålgrå eller något liknande, men jag hade snarare tänkt mig lite blingigt guld. ![]() Finns det någon som sitter på en färgkod, eller har lackat sina fälgar i guld och kan rekommendera en färg? Gärna med lite bildbevis... I dagsläget lyckades jag rota fram någon Peugeotfärg som såg lovande ut, men att titta på en 2x2cm färgkarta och försöka fantisera ihop om den hade blivit bra känns inte så kul... ![]() |
||||
Re:
Gissade det... ![]() om man omformulerar frågan; finns det någon färg på lämplig bil som man, med hjälp av matt klarlack, kan få att efterlikna eloxerad aluminium? |
||||
Re:
Kolla med Ahnelövs Industrilack i Malmö, har fått både fälgar & framvagn lackat där med supertb resultat ! Han hade en pärm med massa fräcka färger på pulverlack ![]() http://www.ahnelovsindustrimalning.s _________________ Andreas Persson Brukar: Hyundai IONIQ EV Bygger: Manta GSi Exclusive -87 (Är med i Pallbocksklubben sedan 2004 ca...) |
||||
Tack för tipset, men jag tänkte lackar dem själv.
![]() Dessutom ligger det redan våtlack på dem och jag vill inte blästra dem = våtlacken kommer resa sig om man pulverlackar... |
||||
Re:
Det tips jag fått är följande (har dock inte lackat själv än): www.sikkens.se Under "Kulörer", "Mixit online", "Make", "Subaru/Fuji", "Color Description", Skriv BBS Gold m v h Tomas _________________ Tomas Thomasson Porsche Carrera 3.2 -86 Mercedes 230E -85 Mercedes SLK 230 -99 |
||||
SUB9802 enligt http://www.ancr-produktinfo.se/6/fel
|
||||
Re:
Att efterlikna en eloxering gör man nog enklast med Silverbas och Guldcandy över.Alt. någon guldig effektfärg för customlackering tex HOK,Alsa,SEM |
||||
Re:
Det ser ju lovande ut! Ingen av er som har bild på resultatet? Subaru - dvs är det en subarufärg? ![]() ![]() Alltså, är det en unik BBSguldfärg för subaru, eller är det BBSs vanliga färg? Jobbigt det här blev. ![]() ![]() |
||||
Re:
![]() www.gtiklubben.nu/forum/showthread.p _________________ Peter Karlsson |
||||
Tänkte bara uppdatera för de som funderar på att göra samma sak.
Akzo Nobel SUB9802 + sidenmatt klarlack. ![]() ![]() Blingigt värre! ![]() ![]() |
||||
|
||||
Re:
din brorsas bilförmedling funkade inget vidare... Han behöver träna på värderingar... ![]() |
||||
Re:
Ja, eller uppsnyggat från 2005 Det går trögt skulle man kunna sammanfatta det med ![]() _________________ Martin Öberg ![]() |
||||
Tänkte det kunde vara kul att posta dessa då jag använde sagda kod för mina egna centrum
Tackar för tipset o hoppas att fler som letar skall kunna få lite mer kött på benen =) Mina blev lite ljusare än Anders fälgar men mer likt den ursprungliga BBS-guld, i mitt tycke, använde mörk röd bas för att va säker på att guldbasen täckte, o sen 3 lager blank klarlack. ![]() ![]() // Patrik _________________ Patrik Höglund |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1, 2 >> 2 besök senaste veckan (21591 totalt) |