| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Den ultimata fläns tråden.
|
19 besök senaste veckan (64025 totalt) |
|
|
||
|
|
||
|
Hade du avgasfläns för crx med 1,6 DZ ?
Jag har ett sånt grenrör i hyllan. Kan göra en 1:1 kalkering o faxa dig om du vill ha den! Kan inte ritprogram.
Har låtit göra skarvflänsen mellan första o andra del med. Har en 1:1 på den med!
|
||
|
Re:
Då var problemet att jag har ingen fax och vet inte om någon som har det häller. |
||
|
Lagt upp T6 turbofläns (lämplig banåkar turbo)
och merca_m104_1990_1992_24v Även gjort om audi wg, tail 35 mm wg och t5 till millimeter mått. |
||
|
|
||
|
vet man om denna är korrekt?
http://ajden.se/flansar/audi_01E_016 Skulle även behöva till cheva 350/PG lådan _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi Skoda Kodiaq sportline Skoda octavia Rs mk3 |
||
|
Tjena!
Skitbra tråd det här med massa flänsar!
Som BMW trimmare kollade jag först och främst på flänsarna till BMW. Då upptäckte att insugsflänsen till M50 inte stämmer. Den här: http://ajden.se/flansar/bmw_insug_M5 Anldningen till att jag vet att den inte passar, är att jag själv redan har cadat upp en sån fläns och provmonterat den. Det skiljer väldigt mycket mellan dom! Tänkte bara informera om läget, och hoppas att den felaktiga filen tas bort. Jag ska små modifiera min egen fil. Sen mailar jag den till Ajden, så kan han lägga den igen. _________________ /Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537 |
||
|
Re:
Vad är det om inte stämmer med den? Jag har själv ritat av den från en fläns från ppf. |
||
|
Re:
Hålbilden stämmer inte. Om du har mätt på en fläns som PPF har låtit skära, då måse du ha mätt fel.
Sak samma... Du ser när jag skickar "den rätta" till dig. Måste bara göra om hålen för kanalerna då jag har mätt på en 2 liters topp. Måste vara smalare kanaler på dom.. _________________ /Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537 |
||
|
Lagt till trigger skiva, ändrat bmw M20 som var något konstigt tidigare och ändrat namn på audi v8a flänsen att den även passar på golf 16v.
och sen tidigare har jag bytt ut M50 insugsflänsen mot bonjes Har även lagt till |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Den ultimata fläns tråden.
|
19 besök senaste veckan (64025 totalt) |