Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Xbox 360 - Forza 2 VS PS3 - GT4/5
1, 2   >>
3121 besök totalt
Xantim
Stockholm
Här sen Jan 2007

Trådstartare

Står i valet å kvalet över att skaffa en ny konsol,båda har sina fördelar men skulle vilja ha några åsiket om varje konsol respektive spel. Har inte spelat nått utav dom men har kompisar som har och dom säger alla att just deras är bäst. Har försökt leta info om spelen och vilka banor som finns men inte lyckat hitta nån vettig lista.

Det jag vill få ut är så många banor som möjligt med bra urval av bilar och så realistiskt som möjligt.

Flen
Här sen Jan 2007

Forza 2 tycker ja är riktigt roligt ! Går o få riktigt bra fighter när man har jämna bilar ! Så du kommer nog inte ångra dig om du köper det iaf..

Uppsala
Här sen Dec 2006

Skulle också pusha för Forza 2, dock med enda nackdel att det endast går att spela det på 360:n... Finns roliga reglementen och klasser på olika forum, bl.a. på forzacentral.se där vi kör lite blandat. Mest långlopp, STCC-liknande bilar samt time attack. Det brukar även driftas en hel del, gärna med regler liknande japanska D1 GP. Vad jag vill komma till är att det går att göra så mycket i Forza då fantasin sätter gränser för vad man kan köra för typ av race. Sedan går det att göra så mycket kul med bilarna (trimma, lacka, tune:a m.m.). PS3 och GT5 vet iaf jag för lite om, det är mest rykten som florerar runt. Är bara prologen som finns ute nu.

Är det inte någon brådska så skulle jag avvakta tills officiell info om GT5 släppts så du slipper köpa 360 i onödan. Trots underbara Forza 2 är 360:n inte min bästa investering direkt.

Svenska Wankelregistret
Citera
Xantim
Stockholm
Här sen Jan 2007

Trådstartare
Hur måga olika banor finns i forza 2,vill ju kunna köra på så många som möjligt.

Kinda
Här sen Aug 2005

Förlåt, jag vet att du bara undrar om spel men...

PS3 har blue-ray, det gör den värd att köpas. Sen tycker jag att konsolbilspel känns döda jämfört med PC-spel som t. ex gpl och gtr där det finns hur mycket banor som helst att lägga till. Jag har en ps3 och kör dirt o segarally med en g25a. Jag längtar till gt5 men jag har aldrig kört något ur den serien så jag blir väll besviken när den kommer och jag jämför den med GPL.

Fast man kanske kan lägga till mer banor till konsolspel nu.

Stockholm
Här sen Jan 2007

Trådstartare
Är en PC människa sen över 15 år tillbaka men har inte upplevt att det finns några bra racing spel med riktiga banor,men och andra sidan har jag inte kollat på några nya spel.

Så ni kanske har några rekomendationer på bra race spel till PC istället.

Kinda
Här sen Aug 2005

Hade inte jag varit fast i GPL som jag kör tre ligor med hade jag skaffat mig r-factor och då GP79. Annars är det väll GTR2 och RACE som körs mest.

GPL kom 98 och som ett fint vin blir det bara bättre. Jag började köra det på allvar 2006 så det går att börja fortfarande. Dessa banor finns till GPL.

http://gpltd.bcsims.com/?dis=A

Umeå
Här sen Okt 2007

Har du en dator redan? Visst finns inte så många spel av typen forza eller gran tourismo men har spel med betydligt längre livslängd i stället... Hittar du racing simmen som är just dig kan du lätt sitta och nöta den i ett par år minst .

Project Falcon ska va något liknande koncept i alla fall som GT, Forza... Men det är iof multiformat.

Angående konsol så även om 360n har bättre racing spel måste jag tyvärr säga PS 3. Bra rattar och pedaler och dylikt gör enormt mycket för racing spel. Det finns i dagsläget ingen ratt som håller måttet till 360n. HAr visserligen inte kört GT 5 men trots allt kul jag har haft med PGR och Forza 2 framför allt på 360n så är det en för stor nackdel helt enkelt.

PS 3n tillåter tredje parts utvecklare att utveckla FFB rattar inte bara Logitech nu utan också Fanatec som har en riktigt vass ratt på G... Inte den billigaste iof beror på din budget. Men att köpa en gammal dfp för 500 spänn är inte helt fel.

Angående bluray behövs ju bara om du ska se på hd film... HD DVD är dött nu i vilket fall.

Göteborg
Här sen Aug 2005

Re:

Xantim skrev:
Är en PC människa sen över 15 år tillbaka men har inte upplevt att det finns några bra racing spel med riktiga banor,men och andra sidan har jag inte kollat på några nya spel.

Så ni kanske har några rekomendationer på bra race spel till PC istället.

till PC finns mångra bra moderna racesimmar

framförallt rFactor och GTR2

www.rFactor.net

http://gtr-game.10tacle.com/index.php?id=246&L=1

[SRM]Rolle

www.racingmates.se
Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag

Probably the friendliest team in the world
Citera
Xantim
Stockholm
Här sen Jan 2007

Trådstartare
Tackar så nycket för svaren, kommer inhandla en PS3 innom en snar framtid och under tiden så har jag införskaffat race 07 och kommer även fixa GTR.

Umeå
Här sen Okt 2007

Ha inte för bråttom att skaffa PS 3n bara... Ingen anledning innan GT 5 släppts i alla fall och du kommer va fullt upptagen med PC simmarna... PS3n kommer bara bli billigare och lika bra köpa den bundlad med GT 5 Måhända skippar du PS 3n totalt ... GT 5 prologue kostar tyvärr pengar fast det är ett demo

Stockholm
Här sen Jan 2007

Trådstartare
Har ingen bråska med att köpa PS3:an, har lite andra saker som har större prio

Någon som kan rekomendera en bra FFB ratt till PC?

Umeå
Här sen Okt 2007

G25 och Fanatec 911 Turbo om du är seriös. Bäst bang for the buck är definitivt en Driving Force PRo för 500 spänn på webhallen .

Stockholm
Här sen Jan 2007

Trådstartare
Jaha då har man införskaffat ett ps3, nån som vet om det går att köra ps2 spel på den eller är jag fast med GH3 tills GT5 kommer?

Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004

Neeh, jag vill ha en rejsaliga med Xbox 360 pronto!!

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Jesper Nilsson
Flen
Här sen Jan 2007

ja , rejsaliga på Forza Klass A750 skiit kul !

Umeå
Här sen Okt 2007

Har du inte haft tur och fått tag på den gamla 60 gig versionen med bakåtkompabilitet så är du körd tyvärr

360 liga hade vart kul om det fanns någon vettig ratt till konsolen... Kör nog fortfarande hellre PC lir dock...

Forza 2 8 förare max är ju ganska så begränsande

Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004

Man får ju hoppas att en svensk dataspelstillverkare vaknar till och skruvar ihop ett vettigt spel till oss som inte gillar att ha en stor brummande värmefläkt stående i sovrummet...

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Xantim
Stockholm
Här sen Jan 2007

Trådstartare
Re:

oqvist skrev:
Har du inte haft tur och fått tag på den gamla 60 gig versionen med bakåtkompabilitet så är du körd tyvärr

Det är en ny 40gig:(

Går dom inte att chippa eller nått?

Umeå
Här sen Okt 2007

nej sony vill inte att folk ska köpa billigare ps 2 spel till deras ps 3 konsol

Åkersberga
Här sen Okt 2004

Re:

Xantim skrev:
oqvist skrev:

Det är en ny 40gig:(

Går dom inte att chippa eller nått?

Nope, finns inget chipp till PS3 ännu.

De slopade PS2 stödet pga att de inte trodde att det efterfrågades. Vilken miss...
Inte omöjligt att det kommer tillbaka i framtiden.

/Jocke

#33 - Joacim Boive - www.boive.se
Citera
Racingsimulatorer
1, 2   >>
3121 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande