Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 1 besök senaste veckan (20736 totalt) |
Re:
Vänta här nu! ![]() Va händer i morgon??? Försök inte slingra dig nu! Klart du ska köpa bromsarna ![]() _________________ Andreas Melin ![]() |
||||||
Re:
Det var en guldkväll fram tills dess att vi lämnade Hard Rock Café ![]() Har lite idéer tills nästa besök...tar vi denna då också? ![]() Låg tyngdpunkt är viktigt sägs det ![]() ![]() Lilla killen torrkör lite... ![]() _________________ Mattias Ekholm Kör: Audi A3 -15 Körde: Smart ForTwo -07, BMW z3 2.8 coupe -98 |
||||||
Så då var de borrat
![]() Nästa steg blir att fixa till fäst plattorna under bilen och hjulhusen och svetsa fast dem i karrosen och alla sånna "små" grejer sen ska buren "ur" igen och all inredning ska i! / Mvh Jimmy _________________ Jimmy Jurlestam Åker: 328 E36 E36 2.0 under uppbyggnad |
||||||
Re:
Ser mycket bra ut Jimmy! Var har du köpt buren? Mycket jobb att få dit? Grattis till KW-kitet! ![]() ![]() _________________ Oscar Johnsson #13 Opel Corsa GSi HT2, Team Blyfot Racing |
||||||
Re:
Hej oscar! Buren är köpt på ppf. Ja en del jobb blir det ju varesig man vill eller inte. Sen så behöver man vara iaf 2 i vissa moment. Men jag var lite feg med vissa grejer och därför tyckt de vart extra krångligt. men skulle nog säga att de är relativt lätt bara man vågar lite ![]() /Mvh Jimmy _________________ Jimmy Jurlestam Åker: 328 E36 E36 2.0 under uppbyggnad |
||||||
Såhär kan det se ut
![]() Diverse försök till att förenkla monteringen av buren har dock resulterat i en del extra arbete men det kommer bli bra tillslut...inget snack om saken! Ett litet paket dök upp i garaget för några dagar sedan. Man får väl anta att Jimmy känner konkurrens till titeln "Snabbast på SV" nu när jag har en kärra med mittmotor, turbo och kan växla med paddlar bakom ratten...värsta sportbils layouten ![]() ![]() ![]() Men Jimmy....135 med komplett BMW performance line kit...SNÄÄÄÄÄLLA ![]() _________________ Mattias Ekholm Kör: Audi A3 -15 Körde: Smart ForTwo -07, BMW z3 2.8 coupe -98 |
||||||
Ekan => De ska mycke till innan det blir nån 135:a
![]() Kanske ska förklara vad som händer med buren...... Jag hade hoppats/tänkt att det skulle gå smidigt och att att endast bulta fast den utan att svetsa i bilen skulle gå utmärkt. Men efter att ha tänkt igenom situationen och samtalat med min garage-granne så har jag/vi kommit fram till att det bästa måste vara om man svetsar fast förstärkningsplattor i bilen till huvudbågen och stöttorna istället för att sätta förstärkningarna på utsidan. Någon som har tankar och åsikter om detta? Skriv då mer än gärna! vet att de är fler som läser än som kommenterar ![]() Annars så har som sagt KW grejerna dykt upp ![]() Så nu ska de "bara" införskaffas: * Porsche 993 C2 ok från lillandreas * 330 E46 Skivor i fram * Nya skivor och klossar i bak * Nya bussningar så chassit blir schysst hela vägen. De är dom grejer som ligger högst på prio-listan. För då har jag en körbar bil till säsongen och jag kan plocka ihop motorn vid sidan om. / Mvh Jimmy _________________ Jimmy Jurlestam Åker: 328 E36 E36 2.0 under uppbyggnad |
||||||
Re:
Jo, för annars är väl risken att bakstötorna "faller" genom golvet? och om dom gör det så kan huvudbågen följa med? och då genom att sätta plattorna på insidan så blir det en större yta att placera trycket på = grejerna gör nytta. tänker jag rätt ![]() _________________ Jimmy Jurlestam Åker: 328 E36 E36 2.0 under uppbyggnad |
||||||
Det där med att tänka är inte min starka sida, men skulle man svetsa plattorna under så är ju fortfarande trycket på det tunna golvet ganska stort, borde bli mkt mindre på ovansidan iaf, det är bara logik i mitt huvud, sen om det är rätt vetefasen, men som du säger så blir ju trycket ett helt annat på det viset!
Fick man ingen monteringsanvisning med buren eller? Borde ju varit med nånting iaf där det står hur man bör göra, undrar lite jag med då jag väntar på en fullbur från Wiechers (också via PPF). Egentligen borde jag veta detta då jag jobbar med plåt och svets ![]() _________________ Viktor Starkman |
||||||
Nej inga monteringsanvisningar tyvärr.
Men känns ju bättre att göra det på "rätt" sätt än att chansa...så de får bli till och ta fram stora skyddsfilten innan svetsen letar sig in i bilen. Trevligt med helbur ![]() ska kika in i din projekttråd snart igen! / Mvh Jimmy _________________ Jimmy Jurlestam Åker: 328 E36 E36 2.0 under uppbyggnad |
||||||
Re:
Precis, man vill ju inte göra saker fel, dubbeljobb finns det tillräckligt av ändå, skyd kan vara bra att ha ja, själv ska jag nog slaka en pressening så man täcker allt runtom, så det finns så lite yta som möjligt där loppor kan hamna, ej mig själv inräknad då ![]() Jo helbur blir trevligt! I min tråd har det inte hänt mkt, bara mina förbenade fjäderben som börjar se lite ljus, många delar som inte kommit sov, men inom några veckor ska det nog bli mer fart på det hela! Mvh Viktor _________________ Viktor Starkman |
||||||
mini update
igår så rensades lite underredsmassa bort från hjulhusen och jag har nu äntligen själv förstått på ett ungefär hur allt ska bli ![]() ![]() så någon gång under helgen kommer plattorna som ska användas till huvudbågen bockas till och hjulhusen ska väl snyggas till för att kunna ha vettiga plattor till stöttorna monterade plant. annars så går allt sakta framåt ![]() / mvh Jimmy _________________ Jimmy Jurlestam Åker: 328 E36 E36 2.0 under uppbyggnad |
||||||
Re:
Hej på dig din gamle räv! jo framåt går de men inte med någon vidare fart, blir en del annat som tar tid tyvärr ![]() men de e ju "bara" februari, fast härt nere kan man tro de är april eller något ![]() ![]() / Mvh Jimmy _________________ Jimmy Jurlestam Åker: 328 E36 E36 2.0 under uppbyggnad |
||||||
Sommarkänslor
![]() Nästan 2 år sen vi spelade in det här ![]() http://video.google.com/videoplay?do _________________ Mattias Ekholm Kör: Audi A3 -15 Körde: Smart ForTwo -07, BMW z3 2.8 coupe -98 |
||||||
Re:
Vad har du hjälmen till? ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
Re:
FINA minnen! kommer ihåg att damen i passagerarsätet inte var lika imponerad ![]() ![]() Nya grejer till sommaren, eller vad säger du ekan? måste fixa något för lite mer sound också ![]() _________________ Jimmy Jurlestam Åker: 328 E36 E36 2.0 under uppbyggnad |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 1 besök senaste veckan (20736 totalt) |