Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1291 besök totalt |
Vilken klass??
Jag och en polare ska skaffa oss en banbil för att både träna med men även köra en del tävlingar. Vi har sneglat på bmw-cup,standard. Vi har en hyffsad budget men känner att vi börjar lite försiktigt iaf. Har sett att det verkar finnas en cup som heter "HT2" också, finns den kvar? Vi skuller gärna köra någon form utav långlopp, men med inte allt för avancerade bilar. Vad finns det mer för något som kan passa oss? bäst vore det ju med någon form utav teamkörning eftersom vi är två. Just shoot, ge oss lite idéer.. _________________ Andreas Andersson 323 ti -98 "S50B30" E9 2800CS samt massa annat. |
Kolla på www.bmwsc.com , där finns eller kommer snart finnas ett allternativ till teamåkning inom BMW Cup för dom som vill dela bil i sprintrace.
![]() |
www.SPVM.se erbjuder körning delad bil i Sprintracing sedan nåt år.
Möjligen passar bilar i några av SPVM's klasser i några långloppsserier men det är nog svårt att bygga bil optimerad för flera reglementen på en gång (SLC tillämpar iofs klassning efter omdömme ibland). Men SPVM's reglementen har ju iofs lite krav på biltypen också vilket inte passar alla. |
SPVM verkar inte riktigt stämma in på oss.
Bmw-cup är intressant. Läser igenom reglementet men är fortfarande lite fundersam. Hur är det med tex inredning, är det bara att kasta ut? (standardklassen) vikt/effekt är jag inte riktigt med på, är tex. 325 E30 för effektstark? Vi är ganska insnöade på e30, kanske är 318is som gäller då? _________________ Andreas Andersson 323 ti -98 "S50B30" E9 2800CS samt massa annat. |
Andreas,
Kontakta cuprepresentanterna eller reglementsgruppen (www.bmwsc.com) så får du all hjälp du behöver gällande BMW Cup + lite till ![]() _________________ BMW MC-klubben |
Får tipsa om ERCup om du vill köra långlopp: www.ercup.se
Du bor ju mitt i smeten av de banor vi kör på och vi har flera BMW E30 med olika modifieringsgrader i serien. Det krävs naturligtvis en annan budget jämfört med tex BMW-cup men det är ju samtidigt betydligt mer körning. _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
BMW Cup har ni bevisligen redan koll på. Ni är så välkomna in dit.
![]() Jodå, HT2 lever fast de "gömmer" under sig under hundkojeflagg. Kolla reglemente osv under http://www.bmcmotorsport.com/ _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
Jajamän!
![]() HT2 är numera en klass i BMC Motorsport och körs samtidigt med hundkojorna vilket blir ett ganska stort starfält på upptill ca: 40 bilar varav hälften ungefär är HT2 bilar. Eftersom du verkar komma ifrån Smålandsstenar så har du inte långt till oss i Hyltebruk där ett par tre team i HT2 har sitt säte Information angående serien hittar ni på hemsidam www.bmcmotorsport.com och ni får gärna kontakta mig Roger Andersson sitter i styrelsen för BMC Motorsport och HT2 Sektionen telefonnummer och mailadress finner ni också på hemsidan under "klubbens styrelse" Jag vill även slå ett slag för vår nya sprintserie för er som inte har resurser att köra långlopp så anordnar BMC Motorsport 1 heat innan vårt 4:a timmars race och 1 heat efter. MVH Roger Andersson BMC Motorsport HT2 Sektionen ![]() _________________ Roger Andersson |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1291 besök totalt |