| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
RACE07: Race 9 @ Pau, 24/2, kl 19.30
|
3353 besök totalt |
|
Först och främst måste jag få tacka för att jag fick hoppa in och köra!.
Kvalet för mig: Gick väl sisådär, även fast man körde betydligt snabbare innan på träningen med samma mängd soppa så gick det inte alls riktigt som jag ville under mitt kval varv. Men jag kvalade iallafall in på tredje plats. Tror det var Karlén som startade på andra startruta, och R Raita som då är min bror, startade på första plats. Race1: Starten gick. BMW bilarna som vanligt bara flyger förbi, hade ingen större koll på vem som var vem. Jag var så inne i racet, under första varvet, så minns faktiskt inte så mycket vad som hände förens det började lugna ner sig. Hamnade iallafall på andra plats efter min bror som låg en bit framför på första plats. Karlén låg då bakom mig, och fighten kunde börja. Märkte ganska snabbt att han tog in på mig riktigt mycket under vissa ställen på banan, så blev lite passiv körning när han låg ganska nära. Drog ifrån Karlén varje varv på samma ställe hela tiden, men sen förbaskat nog kom han alltid ikapp mig. Tyvärr gjorde jag bort mig ganska rejält i sista partiet på banan, så råkade köra in i muren och då var det ganska uppenbart vad som skulle hända. Karlén kör då rakt in i mig, och jag snurrar då runt, men hamnar som tur är åt rätt håll på banan. Får då tacka Karlén för att han släppte förbi mig då när olyckan var framme. Sen vart det strid mellan oss igen, men sen så körde Karlén av om jag inte minns fel och jag såg då inte en snusning av honom igen under detta race. Banan var direkt inte snäll mot mina däck iallafall, så tog slut ganska snabbt med tanke på hur man körde också. Men racet började nå sitt slut, samtidigt jag hade tokdåligt att hålla någorlunda jämn takt runt banan. Så i sista partiet (Där jag hade den lilla incidenten med Karlén) så körde jag in i muren igen, och fick då punka. Precis innan start och mål, så det kändes ju lite surt. Vart då omkörd av 3 bilar? såg iallafall 2 Chevor. Så jag slutade på en Femte plats under Race1. Race2: Startade på sjätte plats. Starten gick fint för min del, tror jag låg på en tredje plats efter Karlén som då låg på en andra plats och sen var det nog "Kurged" (om jag nu minns namnet rätt) som låg på första plats. Smällde lite hejvilt under första racet, så det bucklades ganska mycket plåt under det varvet
Tror det var under andra varvet som Karlén gjorde en attack mot ettan, vilket slutade bra för hans del, dock så bromsade nyblivna tvåan lite tidigt och jag får då hänga mig på bromsarna. Tar mig iallafall tillslut om honom med, och jakten kunde börja. Tog nog några varv innan jag kunde avancera mig upp till första plats då Karlén körde sönder sin front, och hamnade då lite efter. Men även jag gjorde misstag, som att bromsa alldeles försent och nästan totalförstöra min bil med, men hann stanna innan det kunde hända som tur var. Men var då tvungen att backa för att sedan kunna fortsätta racet, och under tiden så körde Karlén om mig. Men kom ikapp honom igen ganska snabbt med tanken på hur förstörd hans bil var. Så tror jag stressade honom lite efter start och mål, sen bromsade han på tok för sent, och körde rakt in muren eller vad det nu var där. Kände själv nästan smärtan iomed hans krasch
Varven vandrade iväg, såg att Nima kom ikapp mig lite, då han låg på en andra plats, och min bror på tredje. Men kunde iallafall hålla mig på första plats in i mål. Så fick då totalt 15p. Hamnade då på tredjeplats efter totalpoängen vart räknad. Tror det var såhär: R Raita 16p Nima 16p .. Och jag då K Raita på 15p. Får tacka för ett riktigt roligt lopp, även fast jag inte är något större fan av stadsbanor. Hoppas man får lira mer med er sen
Mvh Kevin Raita "K Raita". _________________ Kevin Raita SPONSORER: VR Motor Stockholm AB Stertman Motorsport Bilmodecenter Greenpart |
|
detta var ju kul också, har haft väldigt kul med Race07 på sistone,
synd att ligan snart är slut.... Träningen med Formula BMW på denna banan för nån vecka sen var nyttig, man kom lätt in i det igen men som vanligt kryper man ju bara fram jämfört med er andra. Båda rejsen gick stabilt, inga störe smällar Blev lite sur när jag blev varvad med så kort bit kvar i första heatet och i andra heatet bjöd Kavic på en svängom (och jag som aldrig dansar nykter) men jag klarade mig i alla fall från att bli varvad i heat 2, tjohoo
MER.... _________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
|
Vill tacka för ett väl genomfört rejs! Riktigt kul att vara med om. Ni skötte er jättebra i chickan nr 2. Mycket bra!
Här kommer resultaten: Kval:
Race 1:
Race 2:
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
![]() |
Racingsimulatorer
RACE07: Race 9 @ Pau, 24/2, kl 19.30
|
3353 besök totalt |