Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (11502 totalt) |
Re: Caterham CSR 200 Super Seven -06
[quote="Lars H En sak som skiljer är min instrumentpanel. Om man föredrar denna eller den traditionella är väl en smaksak. Fast visst är det bekvämt att ha samma placering av reglagen som på bruksbilen. ![]() Den i-brädan är ju hel läcker, mycket vassare än dom vanliga släta. _________________ Gerhard Petersson |
||||
_________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||
Re:
Jodå, men det är kul att se hur många positiva kommentarer du får från ivriga påhälsare... _________________ Stefan Hasselgren |
||||
Re:
Ursäkta att jag snor din tråd Lasse...jag kan konstatera att min spårvidd har ändrats en del efter att jag kapade bakfälgarna en tum. Istället för bredare spårvidd fram än bak har jag nu tvärtom, bredare (1500 mm) bak. Skall bli spännande att se om/hur detta påverkar....tyvärr har jag gjort så mycket andra förändringar (dämpare, fjädrar, krängare, däcktyp, däckstorlek...) så det är väl svårt att isolera det hela.... _________________ Stefan Hasselgren |
||||
Har i dagarna hämtat hem bilen från Gunnar Bergling (Caterham.se) i Anderstorp.
Där har den genomgått en operation som har gått ut på att förstärka diffens infästning i ramen. Gunnar har klurat ut en smart lösning på ett problem som uppmärksammats i bilens hemland. Där har i några fall (tydligen bilar med 260 hkr och i rejsingsammanhang) diffen slitit sig loss från sin infästning i bakvagnen. Det har diskuterats en hel del på bl a BlatChat om det rent av är ett konstruktionsfel, men Caterham Cars har hittills svarat ganska undvikande. Dock har man använt samma infästning i sin jubileumsmodell X330 vilken ju har ett betydligt högre vrid än min motor. Hur den kommer att hålla i den bilen står väl skrivet i stjärnorna. X330 finns ju bara i ett exemplar, vilket för övrigt är sålt till en kille i Norge. Förstärkningen har inneburit att man använder sig av ett nytt difflock och utnyttjar de fästöron som finns där och att difffen därför får fyra istället för två bultar längst bak. Caterham har som sagt bara använt två och slipat bort de andra. Därav behovet av ett nytt lock. Ramen har dessutom försetts med ett extra fästjärn som bultarna sitter i. Slutresultatet ser mycket förtroendeingivande ut ! Kan nämna att Stefan Hasselgren har några veckor tidigare låtit göra samma förstärkning. Har dessutom fixat till ett stöd för vänsterfoten nere i sittbrunnen. Innebär att innerplåten öppnats upp, bikakeförstärkningen därunder kortats av med en bit, så att yttersidan av vänsterfoten kan vila/ta stöd mot det vertikala ramrör som sitter i höjd med pedalstället. Inte speciellt komplicerat (men en förbannad massa popnitar att borra ur !) fast resultatet blev mycket bra. hälsn Lasse H _________________ Lars Hansson |
||||
Borje !
Jag har bilder som jag fått i ett mejl från Gunnar B. Klarar dock ej av att lägga upp bilderna på denna sajt (!!!) om du skickar mig ett pm med din mejladress så ska jag vidarbefordra bilderna till dig. Fast då får du stå ut med en del ovidkommande text ! hälsn Lasse H _________________ Lars Hansson |
||||
_________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||
Re:
Engelska Westfield folket säger "Cateringvan" ![]() Skulle inte säga nej till denna bil, mycket stilfull ![]() |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (11502 totalt) |