Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2710 besök totalt |
Lista med tider på olika banor. Likt superstage-tidslistan.
Skulle inte det kunna vara något? En sån här www.rejsa.nu/superstage fast för alla banor i sverige. Hade varit kul att jämföra lite. _________________ /David Johansson |
||||
Med transpondertider, laptimer eller med handklocka?
Transpodertider går ju att luska fram mha resultatlistor. Det är ju extremt synd att inte SBF samlar dem. För kopletta tider så är ju Mylaps.com ett bra ställe, men det är inte alla tidtagare som bryr sig om att ladda upp resultaten. Sen är ju inte TimeAttack nåt som fungerar så bra ihop med motionärsrejsande (iaf inte samtidigt). |
||||
Fast mylaps var mer ett ställe för folk som tävlade på riktigt.
Jag hade mer tänkt något för oss som bara kör för kul, typ som superstage-listan. Där man kunde få ladda upp sina egna tider utan direkta bevis eller liknande. Sen om det är taget med laptimer eller bara med vanlig handklocka får kvitta. Jag tror nog att dom som kör riktigt snabbt ofta har nån form av tidtagarutrystning som är bättre än en handklocka. om någon sen kommer med en tid som är 20 sekunder efter snabbaste tiden så bryr sig nog ingen om den är tagen men gökur. _________________ /David Johansson |
||||
Re:
På lugna fina gotlandring så tror jag inte att det är några problem. Iaf inte vanliga dagar. _________________ /David Johansson |
||||
Re:
Det är väl bara att nån som har lust sätter sig och knåpar ihop en hemsida där man själv kan lägga in sina resultat. ![]() Jag hade själv gjort det ifall jag hade haft kunskap till det. _________________ /David Johansson |
||||
Bara fyll på https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Re:
Ah, fast den där är ju inte så kul. om vi säger att jag har en bmw e30 och vill gämföra mellan andra e30's så får jag ju sitta i tråden i timmar för att få ett hum om vart jag ligger? _________________ /David Johansson |
||||
Re:
Jo, fast en sån ligger inte högst upp på inköpslistan just nu. Sånt där lull lull får man köpa när bilen är klar, om det finns några pengar kvar då villsäga ![]() _________________ /David Johansson |
||||
Det skulle vara en tråd som ex. hette Mantorp där man skrev in sina tider och där nån moderator (dom har ju ändå inget att göra
![]() |
||||
Re:
Ja, det vore roligt med en databas där man kan sortera på däck, bana, bil, vikt, väderlek, hemlängtan osv. Jag är dålig på SQL/databaser men kan absolut tänka mig att försöka ordna med hosting om det behövs. _________________ Johan Bergin |
||||
Re:
![]() |
||||
Re:
och någon gång lär man väl få leva upp till det man sagt, eller ladda upp det man sagt i .dbn-format... ![]() _________________ Johan Bergin |
||||
Re:
![]() Att glida lite på sanningen när det inte spelar stor roll tycker iaf jag har lite med ljugandets konst att göra. Och här menar jag ljug som i socialt samkväm, inte bedrägligt beteende vid tex ekonomisk verksamhet. |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2710 besök totalt |