Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2070 besök totalt |
Ariel-Atom 500 V8
Kanske skulle kunna vara något för banan. Enligt Autocar.co.uk finns den att beställa från och med i vår. Vikt 500 kg dito effekt= 1000hk/ton. Denna gång med launch control och antispinn.... Ska vara prisvärd enligt Ariels normer. se länk http://www.autocar.co.uk/News/NewsAr _________________ Niklas Sjöbeck |
||||
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
En sån me smör på
![]() Men e de inte lite o gå emot principerna? Fick för mig att ariel atom's specialitet var vikten.. en v8'a kan väl inte vara så lätt? Eller e de bara jag som fått de för mig? Hur som helst så ser jag helt klart fram emot o få se clarkssons hår flyga all världens väg när han vrider om nyckeln i detta monster ![]() _________________ Emil Jönsson |
||||
Re:
Varför skulle en v8 motor vara tung? _________________ Roland Johansson |
||||
Re:
Ca 90 kg väger denna motorn, tydligen. Lite tungt jämfört med en MC-fyra, men allt är ju relativt. ![]() _________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||||
Re:
Alltid fått för mig de.. brossans peugeot me v6'a e ju sjukt framtung. så fick för mig att en v8 måste va ännu tyngre men de kan ju bero på hur man utformar den.. mindre gods där det inte behövs etc.. _________________ Emil Jönsson |
||||
Re:
Kan ju bero på att 8-an är byggd av två MC 4-or ![]() _________________ Anders Bronäs www.glasskalas.se www.slushkalas.se hyr mjukglassmaskin eller slushmaskin. |
||||
Amerikanska firman som har licens på att bygga atomer har ju redan för ett bra tag sen gjort en bil avsedd för Hartley Enterprises' variant av mc-v8'n (2.8l, 375hp) åt Dennis på www.dpcars.net. Dennis är inte klar med den riktigt än.
För de som inte besökt www.dpcars.net så är det dags att göra det nu. Gör det inte om du inte har ett par timmar att avvara dock :P _________________ Markus Ålind |
||||
Re:
Alltås bra mycket lättare än motorn de använder nu. En cheva LSx (camaro/corvette) motor väger runt 140-150kg. _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||||
Har för mig att ett komplett k20a2 drivlina (exl kompressor) i orginalskick väger 175kg, altså med drivaxlar. Dvs den honda motor som sitter i förra/första(?) generationen
Rätta mig gärna om jag har fel _________________ Mvh Martin Peterson Bilar: 2st Honda Civic 1200 -78 Audi A4 Quattro 1.8T -01 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2070 besök totalt |