Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 Carrera 3.2/915 1984 Ny lack inför 2011.
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
35355 besök totalt
CMXI
Linköping
Här sen Apr 2007
Inlägg: 250


Trådstartare
Re:

robber skrev:
Snyggaste blir om du klär om allt själv med högtalartyg eller alcantara. Kan bli riktigt porrigt och fint då

En 911a är verkligen en pojkdröm. Hoppas jag en dag kan uppfylla den drömmen.


Var inne hos Marintextil i Linköping och frågade.

En org mattsats gick på 2500kr.

Så det blir en RS-inredning i någon sorts nålfilt ell likn tror jag.

Skall bara få i båge och stolar innan så jag ver exakt hur den skall se ut!

_________________
Patrick Hansson
Citera
CMXI
Linköping
Här sen Apr 2007
Inlägg: 250


Trådstartare
Spenderade ännu en dag i garaget idag.

Nu e hela AC-systemet ute bortsett från en slang och en kabel... De får vänta lite...

All inredning är ute och Klistrer är borttaget.

Drivaxlarna är borttagna. Nya skall beställas.

Diffen är tillbaka i lådan och allt är klart för att fyllas med Swepco 201.

Ljusisoleringen i motorutrymmet är oxå borta...

Undrar vad bilen väger just nu????

En bild kanske.


Lite rostskyddsfärg innan mattorna skall in!

MVH
Patrick Hansson.

_________________
Patrick Hansson
Citera
CMXI
Linköping
Här sen Apr 2007
Inlägg: 250


Trådstartare
Uppdaterat förstasidan!

_________________
Patrick Hansson
Citera
CMXI
Linköping
Här sen Apr 2007
Inlägg: 250


Trådstartare
Liten uppdatering. med ett önskemål.

Nu är det strålande solsken utanför mitt fönster och abstinensen gör sig påminnd...

Har ej rört pärlan sen i nov, endast vart ute ock pratat lite med henne ett par gånger och kollat att hon trivs i vinterdvalan.

Har börjat fundera på hur designen för 2008 skall se ut.

Mina Fuchs 16x9" bakfälgar skall dyka upp i england till veckan hoppas jag, och förhoppningsvis får jag se dem på mitt vardagsrumsgolv mot slutet av februari!!

Insidan är idag helt plåtren, inte en asfaltsmatta eller klisterklump finnes.
Endast lite vit rostskyddsfärg i "baksätet".

Hur blir det att måla innuti en bil med pensel?? Är det värt att testa??
Eller är det lackering som gäller i alla lägen.
Mattor kommer att läggas in men jag vet ej om det finns tid med det i år...

Utsidan skulle jag vilja ha hjälp att i photoshop se hur det hade vart med helsvarta fälgar och svart bil utan några dekaler. Finns det någon som e duktig ute i landet?? Bilder finnes på förstasidan!

Sen skulle jag vilja ha bort AC slangen som sitter på vänster sida i motorrummet. Den försvinner ner i vänster hjulhus. Går denna att plocka bort utan att behöva lyfta ur motorn?

Är det någon som har tips om nån liten bra spolarvätskeburk som passar någotsånär i en 11:a?
Har gjort mig av den dunderklumpen som satt där innan.

Hur bytar man bromsslangarna bäst?
Skall man hålla ned bromspedalen medans man utför operationen eller kvittar det.
Vätskan skall ändå bytas men ju mindre luft i systemet innan bytet dess bättre antar jag!
och när man ändå är där kanske man skulle satsa på att renovera oken... Verkar inte vara så svårt!

oj oj oj vad jag är sugen på att åka bil just nu!!!..........

_________________
Patrick Hansson
Citera
Cyberdennis
Trollhättan
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1264



Re:

CMXI skrev:
Är det någon som har tips om nån liten bra spolarvätskeburk som passar någotsånär i en 11:a?
Har gjort mig av den dunderklumpen som satt där innan.

Biltemas? Som jag gjort:

Lite mer info i min tråd:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=26459&postdays=0&postor . . . .

_________________
Dennis Johansen PCS 3413
Porsche 911 SC -83

Saab 9-3 -07
Citera
CMXI
Linköping
Här sen Apr 2007
Inlägg: 250


Trådstartare
Fick ett samtal idag från DHL att jag hade ett paket att hämta... från England visst!

Så efter arbetsdagens slut så åkte man dit i hopp om att se två st fuchsfälgar i 16x9".

Men glädjen blev kortvarig då det snabbt visade sig att de skickat ett par 15x9".

Men då efter ett snabbt samtal till UK så har jag blivit lovad att problemet skall lösa sig!

Trist bara att man antagligen får vänta en månad till innan rätt fälgar dyker upp....

Nåja.

Letar just nu efter en bra bruksbil att pendla med då jag har fått och tagit ett erbjudande hos en ny arbetsgivare. Så min tjänstebil en V70 Dieselraket som nu skall tjänstgöra i Luleå blir jag av med.

Kanske en Porsche 944 skulle vara något.... Känns som en kanonbil att åka mellan hemmet, kontoret och flygplatsen med! Så är det någon som vet om en fin 944 som står och skräpar för en inte allt för stor slant så hör gärna av er!!!

MVh
Patrick Hansson

_________________
Patrick Hansson
Citera
Spirou944t
Askeby->7 min från Sviestad
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1016




_________________


Klubbräser: Porsche 951-86
Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v
Citera
Jakob Hultkvist
Luleå
Här sen Feb 2005
Inlägg: 729



Lacka innuti med pensel är det ganska många som gör, funkar rätt hyffsat om man inte vill ha extrem finnish. Lackar man halvmatt (som är orginal i de flesta bilar) så kan det tom se ganska bra ut. Dessutom ska du väl klä med mattor ändå?

_________________
Jakob Hultkvist
Alfa 1750 gtv -71
Alfa Giulia Super 1300
Porsche 911 SC 3.0 -81
Citera
CMXI
Linköping
Här sen Apr 2007
Inlägg: 250


Trådstartare
Re:

Jakob Hultkvist skrev:
Lacka innuti med pensel är det ganska många som gör, funkar rätt hyffsat om man inte vill ha extrem finnish. Lackar man halvmatt (som är orginal i de flesta bilar) så kan det tom se ganska bra ut. Dessutom ska du väl klä med mattor ändå?


Prixis.

En tänkte att man skulle få lite snits på insidan tills mattorna är på väg in.!

Det lårter lovande.. Har någon nått tips på bra färg?? Skall man ta biltema mattsvart eller är det billack som gäller??

_________________
Patrick Hansson
Citera
964
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 766



Faktiskt så är vanlig oljefärg/servalack (för snickerier och metall) som du köper på byggmarknaden eller färgaffären en bra färg. Den fäster på det mesta, flyter ut bra med en bra pensel och är lite seg så den tål slitage och rörelser i materialet. går ju dessutom att bryta till vilken färg du vill men annars finns det alltid basfärger som svart, rött och vitt i olika storlekar. Jag penselmålade min Miata röd en gång i tiden som var plåtren innuti och det var ingen som tänkte på att det inte var originallacken.

_________________
Thomas Thorhuus
Porsche 964 Carrera 2 "CUP-tribute"
Citera
pelle persson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 796



Re:

CMXI skrev:
Jakob Hultkvist skrev:
Lacka innuti med pensel är det ganska många som gör, funkar rätt hyffsat om man inte vill ha extrem finnish. Lackar man halvmatt (som är orginal i de flesta bilar) så kan det tom se ganska bra ut. Dessutom ska du väl klä med mattor ändå?


Prixis.

En tänkte att man skulle få lite snits på insidan tills mattorna är på väg in.!

Det lårter lovande.. Har någon nått tips på bra färg?? Skall man ta biltema mattsvart eller är det billack som gäller??


Kör du Porsche eller en trimmad amazon

Jag hade maskat och sprutat med 2k...siden svart är helt okej inne i en 911.
Maskin färg och liknande nje jag har lite dålig erfarenhet av det, lack släpp färg som blir mjuk av värme osv.

_________________
Pelle Persson
Citera
Jakob Hultkvist
Luleå
Här sen Feb 2005
Inlägg: 729



Jag tycker allt släpper utom 2k billack. Den går att pensla om man vill det. Sprayburk duger inte. Rengör ordentligt först bara med nåt som tar bort fett bra.
Nackdelen med att sprutmåla är att du måste maskera absolut hela bilen. Minsta miss i maskeringen så har du färgdimma där du inte vill ha det.

_________________
Jakob Hultkvist
Alfa 1750 gtv -71
Alfa Giulia Super 1300
Porsche 911 SC 3.0 -81
Citera
CMXI
Linköping
Här sen Apr 2007
Inlägg: 250


Trådstartare
Re:

Jakob Hultkvist skrev:
Minsta miss i maskeringen så har du färgdimma där du inte vill ha det.


Lite därför jag hade täkt om det går bra med pensel..

Vad gäller synintrycket så är jag inte så jättepjoskig om det ser helt org eller jättebra ut.. Bilen är ju byggd för att köras och inte för att skådas. Kanske gör en hellack om ett par år och då samtidigt lackar insidan..Det skulle vara kul att ha den i toppskick men då börjar man antagligen oroa sig för stenskott och likn..

Skulle kanske vara bra och måla i vilket fall som helst ifall inte RS inredningen skulle täcka ordentligt!

_________________
Patrick Hansson
Citera
Bastarden
Luleå
Här sen Jul 2004
Inlägg: 9



Hej lillpojken!

Många lackfirmor kan trycka 2K i sprayburk också, härdar på någon timme...
En roller kan vara ett bra komplement till större ytor istället för pensel, finns
ju fina/små för lister som lämnar riktigt fin yta...

_________________
XC70 D4-14
911 -75
DR650 Dakar

Daniel Lundh
PCS 8905
Citera
CMXI
Linköping
Här sen Apr 2007
Inlägg: 250


Trådstartare
Re:

Bastarden skrev:
Hej lillpojken!

Många lackfirmor kan trycka 2K i sprayburk också, härdar på någon timme...
En roller kan vara ett bra komplement till större ytor istället för pensel, finns
ju fina/små för lister som lämnar riktigt fin yta...


Jasså gammelelvan själv har hittat hit!!!

Sitter och surfar på arbetstid... SKÄMS!

Kunskap Glädje och så lite Baileys!

_________________
Patrick Hansson
Citera
CMXI
Linköping
Här sen Apr 2007
Inlägg: 250


Trådstartare
Nu har vi hittat en bruksbil.

Det blev en Stålgrå Porsche 944 NA.
-84
17600mil. Har endast rullat ca 2000mil sen -99.
Så gott som fullservad.
Mkt lite rost.

Förhoppningsvis så får jag hem henne tills nästa helg!

Tyvärr så är instrumentbrädan sprucken, samt stolarna ser tråkiga ut.

Sen måste kamremmen bytas. Är bytt vid 15000 men det är som sagt 9 år sedan!

Tittade på kamremskit på utzon.

Hur vet man vilken vattenpump man har... Är det en årsmodellsgrej eller finns det en nyare version?

MVh
Patrick Hansson

_________________
Patrick Hansson
Citera
Pehr Johnsson
YSTAD
Här sen Sep 2007
Inlägg: 449



Re:

CMXI skrev:
Nu har vi hittat en bruksbil.

Det blev en Stålgrå Porsche 944 NA.
-84
17600mil. Har endast rullat ca 2000mil sen -99.
Så gott som fullservad.
Mkt lite rost.

Förhoppningsvis så får jag hem henne tills nästa helg!

Tyvärr så är instrumentbrädan sprucken, samt stolarna ser tråkiga ut.

Sen måste kamremmen bytas. Är bytt vid 15000 men det är som sagt 9 år sedan!

Tittade på kamremskit på utzon.

Hur vet man vilken vattenpump man har... Är det en årsmodellsgrej eller finns det en nyare version?

MVh
Patrick Hansson


Stolar och instumentpanel som ser tråkigt ut är standard på dessa bilar. Vattenpumpen ska finnas i nyare bättre modell än orginal. Släng ut en fråga på 944 forumet (du är väl reggad där om jag inte minns fel) så får du säkert ett korrekt snabbt svar!!

Lycka till med bilen!!!

_________________
Pehr Johnsson

Porsche 964 C2 -93
Porsche 944 S2 -89 Såld.
Citera
CMXI
Linköping
Här sen Apr 2007
Inlägg: 250


Trådstartare
Re:

Pehr Johnsson skrev:
CMXI skrev:
Nu har vi hittat en bruksbil.

Det blev en Stålgrå Porsche 944 NA.
-84
17600mil. Har endast rullat ca 2000mil sen -99.
Så gott som fullservad.
Mkt lite rost.

Förhoppningsvis så får jag hem henne tills nästa helg!

Tyvärr så är instrumentbrädan sprucken, samt stolarna ser tråkiga ut.

Sen måste kamremmen bytas. Är bytt vid 15000 men det är som sagt 9 år sedan!

Tittade på kamremskit på utzon.

Hur vet man vilken vattenpump man har... Är det en årsmodellsgrej eller finns det en nyare version?

MVh
Patrick Hansson


Stolar och instumentpanel som ser tråkigt ut är standard på dessa bilar. Vattenpumpen ska finnas i nyare bättre modell än orginal. Släng ut en fråga på 944 forumet (du är väl reggad där om jag inte minns fel) så får du säkert ett korrekt snabbt svar!!

Lycka till med bilen!!!


Tackar thumbs up

Lämnar in bilen för byte av kamrem, spännrullar samt vattenpumpsbyte.
Blev rekomenderad att ta allt på en gång.
Hon skall trots allt rulle ett antal mil om året!

Stolarna till min 11:a borde passa tycker jag. De har blivigt utbytta mot ett par sparco säten i 11:an.

Nu får jag nog sluta skriva om 944.an... tråden handlar ju dock om min första kärlek..


Behöver dock komma på två bra namn till bilarna. Känns lite krystat att kalla dem 11:an och 44:an!

_________________
Patrick Hansson
Citera
CMXI
Linköping
Här sen Apr 2007
Inlägg: 250


Trådstartare
Vårkänslorna infann sig och jag insåg att jag ligger LÅNGT efter tidplan för att kunna köra bana i sommar!

Mjukstartar med att bygga lite dörrsidor!

Material.

Lim
Häftpistol.
Masonitskiva
Fejk skinn

Hur det såg ut innan.



Höger sida klar.


Vänster ej påbörjad.
Blir morgondagens beskymmer.

Lite klart mycket kvar!

_________________
Patrick Hansson
Citera
HEJNINGER
UPPLANDSVÄSBY
Här sen Sep 2006
Inlägg: 163



Re:

CMXI skrev:
Spenderade ännu en dag i garaget idag.

Nu e hela AC-systemet ute bortsett från en slang och en kabel... De får vänta lite...

All inredning är ute och Klistrer är borttaget.

Drivaxlarna är borttagna. Nya skall beställas.

Diffen är tillbaka i lådan och allt är klart för att fyllas med Swepco 201.

Ljusisoleringen i motorutrymmet är oxå borta...

Undrar vad bilen väger just nu????

En bild kanske.


Lite rostskyddsfärg innan mattorna skall in!

MVH
Patrick Hansson.




Hej Patrick!

Hur fick du bort limmresterna, det sitter som satan



//Johan

_________________
JOHAN HEJNINGER
Citera
CMXI
Linköping
Här sen Apr 2007
Inlägg: 250


Trådstartare
Jag använde biltemas limmborttagare, scotchbrite, förtunning och en jäv..a massa svett och tårar.
Det tog en eller två omgångar att få bort allt men skam den som ger sig.

Har inget bra tips merän att gnugga till knogarna är vita.

Asfaltsmattorna däremot lossnade kanska enkelt med en bred skruvmejsel och ett huggjärn!

//Hansson

_________________
Patrick Hansson
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 Carrera 3.2/915 1984 Ny lack inför 2011.
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
35355 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande