| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Helt sjukt drag i dessa Nissan Skylines!
|
7841 besök totalt |
|
Re:
Sen trehjulingen!!
|
||||||
|
Re:
Jadå, så långt så är det Men som du kanske noterade så spårade det iväg åt ett annat håll efter det.. _________________ /Anton Lillsund |
||||||
|
All bilsport kan ju relateras till banåkning av något slag.
Man kan ta erfarenheter från dragracingvärlden och använda dem vid byggandet av en banbil. Så att hålla på och gnälla om lite strippenfilmklipp är lite fjantigt ärligt talat. Jag håller bl.a på att hjälpa dem med den röda camaron som jag lade upp ett klipp med på tuben med aerodynamik. och det är samma slags aerodynamik som tillämpas på en banbil för att få bort luftmotstånd och oönskade lyftkrafter under bilen. |
||||||
|
Re:
okej, då kallar jag väl dig fjantig då eftersom du ber om det Men det tar faktiskt emot lite
Men anledningen till att jag postade den var mest för att folk skulle förstå hur fort en bil med ca 1500 hästar verkligen går. Jag är bara så trött på att se såna effektsiffror överallt såsom på den skylinen med påstådda 1300 hästar. om där nu verkligen är 1300 hästar så är det väl bara hälften av dem som springer på rätt håll, de andra ligger nog och vilar.. |
||||||
|
Jodå, jag förstår varför du postade som du gjorde
Att jag gick in och sade stopp här ovan var inte enbartpga din post.. Dessutom ligger ju länkarna kvar och det finns ingen plan på att ta bort dom. Jag ville bara markera var tråden bör fortsätta åt för håll om den ska vara kvar här.
_________________ /Anton Lillsund |
||||||
|
Re:
Det är fint
Kollade du på klippet förresten?
|
||||||
|
Re:
Bara en fråga här
Varför tror du inte det är så många hästar i den? om han Kiesa har ca 800hk och bilen gör 0-300km/h på 19,55s så borde det gå åt ett par pållar till för att göra samma sak på 13,74s eller!? Nya Brabus Bullit Black Arrow ska göra 0-300km/h på 24,5 sekunder och har 730hk.... Sen är ju Camaron en ren dragracebil som antagligen är snabbare i starten men kanske inte har luftmotståndet på sin sida när det börjar gå riktigt fort. (rätt eller fel, jag vet inte?) Får lägga till en film som går åt rätt håll Det är en test på nya Skyline GT-R R35 med Fifth Gear
http://www.youtube.com/watch?v=cN3zx Hade jag vunnit 10miljoner så hade jag fasen med gått och beställt mig en ny Skyline. Den verkar ju sjukt bra. Fint chassie som gav bra tid på ringen Bra acceleration, bra bromsar, kul teknik och 4wd så den funkar bra på vintern också, kan det blir bättre?
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||||
|
Re:
Du kan slippa bli jagad av alla moppespolingar som tycker den e så ball o undrar sen varför du inte monterat en gigantisk aluvinge och varför bilen inte pyser när du gasar iväg
Ang Kiesa så e de ju kul att iaf några av alla hästkradtsstinna japsägare, kan framföra bilen på rätt sätt
Känns som att de flesta som köper supror, skylines o rx7'or mest gör de för att kunna gasa rakt fram.. Visst krävs de lite talang för o göra det rätt också men känns som att de e svårare o ta sig runt en bana snabbt än o köra snabbt/effektivt rakt fram. _________________ Emil Jönsson |
||||||
|
Re:
Hehe ok ja det skulle väl vara det då
Jag har fått liknande frågor ang mitt kompessorbygge. -Varför sätter du inte dit en tuff friluftande dumpventil som låter häftigt?? Det är för jag inte vill att det ska låta som det är nått extra under huven. Den ska bara märkas på varvtider och att man trycks bak i sätet lite hårdare
Vad gillar ni nya Skylinen här på rejsa? Den verkar rätt potent trots vikten eller hur! Väldigt snygg i rött.
och den där datorn i bilen verkar ju rätt kul med tidtagning och diverse informationssidor osv
Här var även filmen när de kör 7:38 på ringen Den växlar sjukt snabbt med den där dubbelkopplingslådan...
http://www.youtube.com/watch?v=uGe_f _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||||
|
Jag gillar nya Skylinen. Men den påminner lite för mycket om 350Z för att den ska vara ferpekt, fast de har ändå lyckats förvalta arvet med värdigheten i behåll.
Angående vikten så finns det nog mycket man kan göra för att få ner den till. Tror nog att vi kommer att få se ett antal lättviktsvarianter från olika firmor, Nismo har säkert en "racepreppad" gatversion på gång. Summa sumarum...jag vill ha en!
_________________ Björn Viklund Audi S2 Avant (brukshink) *Ny räser på gång* |
||||||
|
Re:
Jo om man köper en ny R35 här och inte i Japan De gamla Skyline gick däremot inte att få som vänsterstyrda....
I just want one NOW!!! _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||||
|
Re:
okey, då är jag med i kören.... Jag vill ha!
Pris? _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||||
|
Re:
Finns ju iofs en firma i australien eller var de nu va, där de sysslar med konverteringar till vänsterstyrt
_________________ Emil Jönsson |
||||||
|
Re:
detta har visst blivit en prata om allt tråd.. kanske var precis det rejsa.nu behöver.
|
||||||
|
I Japan skulle den kosta runt 500000kr bara om jag inte minns fel. Men här hemma lär den väl kosta några hundratusen mer är jag rädd.
Kul med Skylines i alla fall
Edit: Såg nu att de släppt en officiell sida där man kan klicka in och beställa en efter 4 april enligt teknikensvärld. http://www.gtrnissan.com De ska finnas i tre versioner: Grundversionen 724 000 kr Premium Edition 743 000 kr Black Edition 762 000 kr Rätt bra pris ändå med tanke på prestandan! 480hk, 588Nm, topphastighet 310km/h, 0-100 under 4sek (i nått amerikanskt test körde de 0-60miles på 3,3s) Styrväxlen var rätt kort också, 2,6varv mellan fulla utslag
Bara 0,2s växlingstid i R-mode. VILL HA!!
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||||
|
Re:
Camaron börjar inte komma igång riktigt förrän efter ca halva banan, den accelererar mest på slutet. Det finns tabeller för omräkning inom dragracingvärlden som är baserade på många års tidkortsstatistik och enligt en sådan omräkning så ska camaron göra 402m på ca 7,15sekunder med en slutfart på ca 360km/h Så det som jag blir så förvånad över är att skylinen med 1300hk är så långsam. Camaorn är en gatbil som fått bur, fyrlänk och breda DR slicks. |
||||||
![]() |
Bilder o videos
Helt sjukt drag i dessa Nissan Skylines!
|
7841 besök totalt |