Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Hemsida för Roadsport
1, 2   >>
12443 besök totalt
P.Hammarsjö
Stockholm
Här sen Feb 2006

Trådstartare
Hemsida för Roadsport

Hallå.

Vi har dragit igång en hemsida för Roadsport - SPVM. www.roadsport.se

// Per

Mazda MX-5 Miata 98:a, Roadsport C
Citera
shasselg
Täby
Här sen Maj 2006

Jättekul, synd bara att den verkar uppdateras så sällan....

Fixhult
Här sen Apr 2004

Det är lite nya saker på gång när det gäller SPVM's hemsida (eller iaf planerade). Alla klasser kommer att få egen underavdelning. När och hur det kommer att fungera får vi se men kanske kommer domänen roadsport.se att handlas loss från nuvarande ägare

Vem som får det underbara ansvaret att pilla in saker i roadsportavdelningen kan man ju bara gissa...
Det blir att lägga in körschema för alla ställen som ska ha sin del/variant av skvallret (eh. faktainformationen ).

Det finns lite information i protokollet från Jönköpingsmötet:
http://www.spvm.se/nyheter.php
PS Prenumeration på Automobil (värd 490:-) ingår i serieanmälningsavgiften. DS

shasselg
Täby
Här sen Maj 2006

Re:

Niklas Falk skrev:
Det är lite nya saker på gång när det gäller SPVM's hemsida (eller iaf planerade). Alla klasser kommer att få egen underavdelning. När och hur det kommer att fungera får vi se men kanske kommer domänen roadsport.se att handlas loss från nuvarande ägare

Vem som får det underbara ansvaret att pilla in saker i roadsportavdelningen kan man ju bara gissa...
Det blir att lägga in körschema för alla ställen som ska ha sin del/variant av skvallret (eh. faktainformationen ).

Det finns lite information i protokollet från Jönköpingsmötet:
http://www.spvm.se/nyheter.php
PS Prenumeration på Automobil (värd 490:-) ingår i serieanmälningsavgiften. DS

Tack, jo jag hade läst protokollet men hade svårt att koppla ihop protokollet med en dåligt underhållen www.roadsport.se hemsida...nåväl, för min del tycker jag att det räcker gott och väl med SPVM bara följande funktioner är uppdaterade och korrekta; kalender, förare/bilar, resultat. Jag tycker t ex de historiska resultaten är under all kritik, olika format varje år...och ursvårt att hitta det man vill söka efter t ex statistik som varvtider, placeringar...(självklart vet jag att det beror på underlag, bil etc men det är ju upp till en själv att veta).

Fixhult
Här sen Apr 2004

Historik hade varit mycket trevligt att få till.
Kanske skulle man låna in sig på kanslikopiatorn nån kväll i depån och kopiera resultatpapper från en del av de gamle (det finns de med över ett decenniums resultatlistor i sina pärmar).

shasselg
Täby
Här sen Maj 2006

Re:

Niklas Falk skrev:
Kanske skulle man låna in sig på kanslikopiatorn nån kväll i depån och kopiera resultatpapper från en del av de gamle (det finns de med över ett decenniums resultatlistor i sina pärmar).

Ja gör det, jag kan hjälpa till att mata in datat i begripliga Excelfiler.....

Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

shasselg skrev:
Niklas Falk skrev:

Sneda skitiga Tif-filer är väl bättre

Det blir scannern som får jobba i så fall. Central resultatlistehantering hos SBF hade ju sparat mycket jobb. Likaså uppladdning till MyLaps från alla tidtagare (då får man ju alla varvtider osv).

shasselg
Täby
Här sen Maj 2006

Re:

Niklas Falk skrev:
shasselg skrev:
Niklas Falk skrev:

Sneda skitiga Tif-filer är väl bättre

Det blir scannern som får jobba i så fall. Central resultatlistehantering hos SBF hade ju sparat mycket jobb. Likaså uppladdning till MyLaps från alla tidtagare (då får man ju alla varvtider osv).

Absolut, på Roadsport hemsidan ligger my laps men bara fram till juli....men man kan ju börja med att skapa ett komplett och tillgängligt register på placeringar tillbaka i tiden...som sagt - jag kan gärna hjälpa till om det behövs.

Fixhult
Här sen Apr 2004

Jag syftade på Mylaps.com där endast SSM och Falkenberg finns uppladdade från SPVM 2007.
Eftersom all tidtagning sker med AMB transpondrar borde det vara en enkel sak för tidtagningskonsulterna att ladda upp resultaten. Där kan man ju leka lite som man vill med resultaten.
Men formaterade, jämförbara resultatlistor är bra trevligt det med. Om nån orkar så kan ju sånt databasas på trevligt vis framöver nån gång.

shasselg
Täby
Här sen Maj 2006

Re:

Niklas Falk skrev:
Jag syftade på Mylaps.com där endast SSM och Falkenberg finns uppladdade från SPVM 2007.
Eftersom all tidtagning sker med AMB transpondrar borde det vara en enkel sak för tidtagningskonsulterna att ladda upp resultaten. Där kan man ju leka lite som man vill med resultaten.
Men formaterade, jämförbara resultatlistor är bra trevligt det med. Om nån orkar så kan ju sånt databasas på trevligt vis framöver nån gång.

Hur kan vi gå vidare??

Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

shasselg skrev:
Hur kan vi gå vidare??
Lugnt och metodiskt samla resultatlistor i lämplig form (de färskaste finns att få tag på elektroniskt på ett eller annat sätt).
Att göra nåt annat än att lägga upp listor som ointelligenta html-filer känns som alltför ambitiöst i detta läge. Jag har viss erfarenhet av storslagna planer som vissnar rätt fort.
Gör man det systematiskt (dvs alltid samma data i samma kolumner tex) så går det ju att återanvända data till vad som helst framöver.
Namn, Bil och Klubb är tre kolumner som jag märkt inte bör saknas (om infon finns nånstans).

MarcuZ
Linköping
Här sen Maj 2005

Re: Hemsida för Roadsport

P.Hammarsjö skrev:
Hallå.

Vi har dragit igång en hemsida för Roadsport - SPVM. www.roadsport.se

// Per

Var lite nyfiken på att kolla information mm på hemsidan och ev. testa ett lopp i år (om bilen blir klar och hyfsat utprovad). På www.roadsport.se möttes man dock av kalla handen, vad händer?

Nuvarande: Cooper S R53 & BMW E36 Turbo,
Sålda: S40 Callenge, P 924, Datzun 240Z, Hayabusa Super Seven, M3 E36 långlopp, Stingray -72
Citera
MarcuZ
Linköping
Här sen Maj 2005

Glad i hågen insåg jag att det säkert finns lite bilder och beskrivningar av ekipage och chaufförer på den andra (?) hemsidan; http://spvm.steencon.se/lista_anmalda.php. Nej, "authentication required" blev svaret då jag försökte klicka på länk till förarna i detta interna men offentliga register. Är det hemlighetsmakeri eller hur hittar man tilltalande målande reportage och bilder från serien, information om bilarna och dess förare - så man blir lockad att anmäla sig samt har en klar bild över blivande konkurrens?
Jag vill helst inte trampa på någons tår och förstår att det är ideel basis och tidsbrist men förstår inte upplägget/överskådligheten för hemsidan, som "kund" önskar jag litet mer.

Sålda: S40 Callenge, P 924, Datzun 240Z, Hayabusa Super Seven, M3 E36 långlopp, Stingray -72
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Vi lanserar förhoppningsvis en ny sajt för SPVM under/efter helgen. Roadsport.se fick bli utvecklingssajten under tiden.

MarcuZ
Linköping
Här sen Maj 2005

Re:

Niklas Falk skrev:
Vi lanserar förhoppningsvis en ny sajt för SPVM under/efter helgen. Roadsport.se fick bli utvecklingssajten under tiden.

Jag ser fram mot det !

Citera
Martin Svensson
Steninge, Halmstad
Här sen Aug 2008

Hejsan!

Jag undrar vad det är för åldersgräns för att köra i Roadsport? Pappa och jag bygger en Westfield Seven. Jag är 15 år nu.

www.vMaxSR.com
Citera
shasselg
Täby
Här sen Maj 2006

Re:

Martin Svensson skrev:
Hejsan!

Jag undrar vad det är för åldersgräns för att köra i Roadsport? Pappa och jag bygger en Westfield Seven. Jag är 15 år nu.

Står i reglementena på SBF hemsida. Har för mig att det är 15 år efter medgivande från föräldrar....

Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Martin Svensson skrev:
Jag tar och skickar vidare din fråga till de mer erfarna. Jag vet att Renault Junior i SSK kan ju köras från året man fyller 15 med dispans.

Teamchefen
Södra Skåne
Här sen Mar 2008

Fler intresserade ungdomar

Vi funderar också på Roadsport. Pappa 30+, och son snart 16.
Tycker det är toppen om det finns lite att välja på för de yngre också.

Ser fram emot positivt svar från "De som vet".

Södra Skåne
Här sen Mar 2008

Fortfarande nyfiken...

Är det verkligen ingen som har koll på åldersgräns för oss två nyfikna ungdomar?
Funkar det med dispens?

Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004

Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Allmänt banåkaforum
Hemsida för Roadsport
1, 2   >>
12443 besök totalt