| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Magnecor tändkablar
|
18066 besök totalt |
|
Re:
Det finns ett par varianter till M10. Jag antar att det är till din -02 och då finns det 2: 63-73 och till ti och tii 70-75. Jag har inte skruvat -02 på länge, så jag kommer inte ihåg vad det är för skillnad förutom möjligen rotationsriktningen på fördelaren |
||||||||
|
Re:
Pris till en Golf GTi 16v -87? Motorn heter KR och det är inte samma kablar som till 8v
_________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||||||||
|
Re:
"Golf Gti 1,8 16v DOCH Mk1 & Mk2, engine KR/PL" står det i katalogen, borde vara den? Kostar då 1885,-. Edit, blev fel valutakurs, tillrättat
|
||||||||
|
Kan nämna att jag har skruvat dit min kabelsats på M3 E30'n, och det märks klart att jag har högre tändenergi eftersom bilen inte är lika känslig och surar igen lika lätt. Jag kör just nu bara bilen in och ut ur verkstaden varje dag, och det funkar bättre med dessa kablarna än med originalen. Det enda jag bytte var kablarna, pillade inte på varken stiften eller lock/rotor. Trodde faktiskt inte att det skulle vara så stor skillnad
|
||||||||
|
Re:
Stämmer bra det. Priset är lite men jag ska fundera på saken.
_________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||||||||
|
Re:
Har ingen koll på vad originalkablarna till din motor kostar, men till m3 e30 är magnecor betydligt billigare än original
|
||||||||
|
|
||||||||
|
Re:
Efter förra svängen, fick jag informationen " 45184 kostar 1015,- " , så jag hoppas de inte ändrat sig så mycket. Toyota MR2 (AW11) mk1 -85 med en 4A-GE bigport maskin! _________________ / Mikael Hörnlund AW11 - XE10 |
||||||||
|
Re:
Jag hade dom kablarna på min M3:a. Det sitter en o-ringstätning på hattarna. Den tätar ungefär lika bra som originalet, klarar vatten men ej högtryckstvätt. _________________ bmw bmwsson |
||||||||
|
Re:
Pundet är lite bättre i kurs, 950,- numera!
|
||||||||
|
Re:
Japp, det stämmer. Lite smörja på o-ringarna så är det ganska tajt passning på dem. Funkar kanon! |
||||||||
|
Re:
Letade fram magencors nr 45252. Alltså till en WRX, STI v5-6 |
||||||||
|
Re:
ok, då kostar den satsen 1155,-. |
||||||||
|
Re:
Lysnade, skriv upp mig för den uppsättningen, hoppas vi kan beställa så snart som möjligt
_________________ / Mikael Hörnlund AW11 - XE10 |
||||||||
![]() |
SÄLJES
S: Magnecor tändkablar
|
18066 besök totalt |
