Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 4 besök senaste veckan (26237 totalt) |
2006 - Småbarn
2007 - Husköp 2008 - Åka Cupen..? ![]() Jobbar faktiskt för fullt med att damma av bilen och hoppas komma ut i vår, funkar allt som det skall blir det kanske nåt race i Cupen också! ![]() _________________ Rikard Ahlin |
||
Re:
Suveränt! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Men en rättelse... 2006 - Småbarn 2007 - Husköp 2008 - Vinna Cupen ![]() ![]() Välkommen tillbaka.... _________________ Mats Kinnby 0708319602 |
||
Efter en tid i träda har jag nu äntligen kommit igång och börjat med lite välbehövlig rost- och buckelreducering.
![]() Målet är att ha bilen körklar så att det blir lite åka för första gången på alltför många år! ![]() ![]() Såhär ungefär ser det ut just nu, lite maskning kvar och sen är det dags att lägga slipgrund på karossen! ![]() Lite slipgrund på och,vips, så ser det helt plötsligt lite färdigare ut! ![]() _________________ Rikard Ahlin |
||
Äntligen Rikard!
![]() ![]() //Micke |
||
Ännu en kväll i garaget och nu är äntligen slipgrunden lagd!
![]() ![]() ![]() Fått lite känsla för att spruta och tyckte att det gick ganska hyggligt, bara en ynka liten rinning får man vara nöjd med. Ser lite randigt ut på bilderna, men det är som det ännu inte torkat riktigt. Nu har man en kvälls slipning att se fram emot och sen är det dags för den slutgiltiga färgen. Hoppas vara färdig innan mars är slut, så har jag april på mig att montera ihop allting. Låter enkelt iaf.. ![]() _________________ Rikard Ahlin |
||
Fick ikväll beskedet att motorn börjar bli klar också! Var så längesen jag lämnat iväg grejorna för montering att jag nästan glömt bort den..
![]() Saknas lite småprylar men inom någon vecka bör den vara klar att sätta i bilen. Låt det nu bara bli vår!! ![]() _________________ Rikard Ahlin |
||
Lackade det sista på bilen igår!!
![]() Färåtergivningen med mobilkamera i vårt dunkla garage är inte direkt hundraprocentig.. ![]() Förra veckans jobb.. ![]() ![]() och denna veckas.. ![]() ![]() ![]() I helgen börjar hopmonteringen igen, känns oerhört inspirerande att för första gången på lääänge ha en fräsch bil att jobba med! ![]() _________________ Rikard Ahlin |
||
|
||
Åååh...snyggt!
![]() Det är lite av en favorit-färgkombination. Kommer bli riktigt snyggt tror jag. ![]() ![]() |
||
Tog en sväng inom garaget på väg hem, ryckte av maskeringen och tog några snabba mobilbilder. Skall ha en mörkblå rand mellan ljusblått och orange, men den blir nog enklast att lösa med någon form av vinyltejp.
![]() ![]() _________________ Rikard Ahlin |
||
Du ska inte ha stötlisten som brytning? Eller har svetsat igen de hålen? Hoppas du hinner klart till Knutan i sommar så man kan syna mästerverket!
![]() Ett stort Gulf märke på taket hade suttit som en smäck! ![]() Passande även iom årtalet ![]() //Micke |
||
Re:
Listen är borta sen många år tillbaka, så det får bli tejp. Bilen Är körbar så jag Borde komma ut ganska snart.. Tanken är ju att få bilen tidsenlig, så lite gamla sponsordekaler kanske det blir om jag kommer över något. ![]() _________________ Rikard Ahlin |
||
Åkte till garaget idag och började hopmonteringen!
![]() Saknar lite lister och annat småplock men det spelar mindre roll just nu, siktar på att göra det jag måste för att få bilen genom besiktningen i första hand. ![]() ![]() _________________ Rikard Ahlin |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 4 besök senaste veckan (26237 totalt) |