Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
2749 besök totalt |
Frikörning Anderstorp
Nu drar säsongen snart igång igen! Sugen på att testa din bil på bana? Häng då med på Frikörning i Anderstorp! Gå in på ZkojaRacing för mer information och anmälan! |
||
Kräver ni licens??
Jag var för seg med anmälan till bmwsc så jag vet inte när jag kan skaffa licens ![]() ![]() |
||
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Anmäld!
(Mest för att jag vill se Krilles monster in action ![]() ![]() |
||
|
||
Hur pass fin brandsläckare krävs då...finns ju sådan där "styling" brandsläckare för 300kr.
Räcker det ? |
||
Re:
Hur bra vill du skall finnas när det börjar brinna i din bil? ![]() _________________ Karl Birgander ![]() Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||
Utan att veta vilka krav arr. ställer:
Vilka material är de anpassade för? Funkar de till el och kemikalier? Det är ju oftast det som börja brinna i en bil. Hur stora är de? Skall man släcka något som VERKLIGEN brinner är allt under 6kg lönlöst om man inte är riktigt bra på att rikta sprutan. Köpte ett riktigt as på 11kg för ett gäng år sen. Ack så knölig att släpa på, men det känns tryggt. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Re:
Mailen kommer fram. Det är fler som får tillbaks mailen som om dom inte kommit fram, Vet inte varför. Men vi uppdaterar sidan ganska ofta så din anmälan kommer snart att synas på vår hemsida. Beträffande brandsläckare m.m så tänker inte vi vara några nitiska poliser. Reglerna är mest för Er egen säkerhet och ni får andvända eget sunt förnuft. Det är väl bra att ha en släckare som funkar och inte bara ser snygg ut. Bra att tänka på med är att den måste sitta fast och inte får ligga löst i bilen. Vid besiktningen, om det är nått uppenbart som verkar farligt för någon så säger vi ifrån. Vi är glada amatörer på detta så ja hoppas vi kan hjälpas åt att få det så kul och enkelt som möjligt. Tack P.P. för kloka inlägg, känns att du varit med ett tag ![]() Mvh /ZkojaRacing |
||
A tack för svar..Dom där styling brandsläckarna på 0,6kil tänkte jag aldrig köpa själv..Ville bara veta vad som gällde..
Jag tror jag hittat ett bra och billigt alternativ hos clas-ohlson Kanske någon mer som sakar. http://www.clasohlson.se/Product/Pro |
||
Kan man avboka i tråden?
Tpc har körning samma vecka! Inte tid med båda. Kanske senare på sommaren! ![]() |
||
Info från ZkojaRacing:
Vi som arrangerar frikörningarna i Anderstorp vill göra er uppmärksammade på en regeländring. Vi kommer endast att tillåta besiktigade och försäkrade fordon. Detta pga att många hört av sig och meddelat att det blir problem med deras försäkringar om obesiktigade och oförsäkrade fordon kör samtidigt som besiktigade och försäkrade fordon. Mer info på ZkojaRacing Ang avanmälningar, skicka gärna detta på mailen så att vi inte missar någon. Mvh /ZkojaRacing |
||
Det borde väl göra så att de flesta inte får köra eller?
Tror knappast min Mazdaförsäkring(IF) är giltlig när man kör på bana. De flesta som vill köra lär väl ha vanlig bilförsäkring. _________________ Tobias Pettersson Kör Mazda RX-7 -84 BMW 325i M-Sport -06 |
||
Re:
Nej det är inte det som är problemet. Dom som har en försäkring som gäller för sån här typ av körning får inte köra ihop med oförsäkrade fordon, Då gäller inte deras försäkring längre. Så är bara era fordon minst trafikförsäkrade så funkar det för dom som har en giltig försäkring oxå. Vi kräver alltså inte att alla ska ha en försäkring som gäller för bankörning. Vad gällande IF försäkringar så tycker ja att du ska kolla upp om det funkar för bankörning (ej tävling), tror att nån sa att dom godkännde det. Även SaluAnsvar tror ja funkar. Jag har inte kollat upp själv. Mvh. ZkojaRacing. |
||
![]() |
Inför träffar
![]() |
2749 besök totalt |