Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 3978 besök totalt |
Han hade en kompis med sig till Blackracet i en SL55 AMG. ![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||||
Iofs gillar jag det. Tänk en vit M3 CSL... ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||||
Fast det måste ju synas nånstans på bilen att man lagt 300k i onödan. ![]() |
||||||||
Här är en länk för er som inte har tidningen:
http://bimmer.roadfly.org/bmw/forums _________________ /Michael Wiklundh Porsche Boxster S. |
||||||||
Jag gillar sista sidan, speciellt tabellen där... Har dom råkat byta plats på bilderna på GT3'an och M3'an kanske? ![]() |
||||||||
Kanske det.... ![]() _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||||||
......låta som en V4 ???.........är väl inge fel på Saab V4:a ![]() Det jag tyckte va mest intressant med C-spec var att man kunde ställa mittdiffen ända till 0% / 100% ![]() ![]() _________________ Glenn Levisson - Långviken Nissan Skyline GT-R |
||||||||
Såg ett flertal CSL:er på ringen förra helgen och jag måste säga att de verkade snabba!!!
Sport Auto körde bl a runt folk i en sådan så det stod härliga till! ![]() Någon påstod att bromsarna på CSL:en lär vara effektivare än Porschebromsar. Då kan de väl inte vara SÅ dåliga. Att en del journalister hakar upp sig på att det är enkolvsok är en annan femma... ![]() ![]() Kolfibertaket och ankstjärten på bakluckan tycker jag är snygga! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||||
Håller med dig Peeter. Det är en härlig och snabb bil.
Det som känns som jord under naglarna är just att man jämför äpplen o päron i och med att den ena rullar på europas snabbaste r-däck och inte den andra. Hoppas dock bmw fortsätter i samma stil, mindre vikt, praktisk(are) bil, och framförallt lättkörd. Dom som vill nå längre med sitt bilägande kan ju alltid välja porsche.... ![]() _________________ Stefan Larsson |
||||||||
Den är fin CSL;n
Var på Björkvik Ring för några veckor sedan o fixade med banan till fransosträffen som var där. Då kommer Ruben Börjesson glidandes i en CSL! Han frågar om han kan köra några vändor på fältet för att få lite data på bilen till den test som var i senaste Teknikens Värld. Jädrar vad skönt den lät när han passerade oss i 200+ på flygrakan ![]() För at inte prata om hur det lät när han jobbade sig upp genom växlarna inan han kom fram till oss ![]() Själv så var han oxå mycket nöjd med bilen. Försökte att snika åt mig en åktur, men det gick inte ![]() _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||||||
Hmm...att bromssträckan är aningen kortare än de på GT3:an förklaras med största sannolikhet av däcksvalet. ![]() _________________ ![]() |
||||||||
Förvisso men om bromsarna klarar av det så kan de inte vara kattskit. |
||||||||
Nåja - de flesta bromsar klarar väl av rätt rejäla inbromsningar ett relativt fåtal gånger. Har man därtill snudd på slicks så får man normalt sett per definition korta bromssträckor. Att en stor del av journalistkåren sedan klagat på CSL:ens (och även den vanliga M3:ans) bromsar kan ju inte förnekas. Underligt att BMW inte satt på värre bromsar från fabrik på CSL:en faktiskt, i synnerhet med tanke på däcksvalet... ![]() _________________ ![]() |
||||||||
:attentn2:
Jag pratade med föraren av sport auto M3 CSL:en angående bromsarna. De använder originalbromsar med andra belägg. Men beläggen går att köpa över disk från BMW så det är inget hokus-pokus abrakadabra. Låt mig gissa på att däcken hjälper en hel del. Jag åkte också ett varv (tjatar jag? ![]() Tyvärr kan jag inte jämföra, men det kändes fiiiiint. ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||||
|
||||||||
Hela testet i sport auto blir ju hejko. Allt blir avgörande på däcken. Accs från stillastående, 1,4 g i sidokraft, slalom, undanmanöver mm mm.
Hur hade siffrorna varit med vanliga däck månne... Undrar hur bra bromsarna håller på en bromskrävande bana typ midlanda? Sen kan man undra hur rolig, underhålande, konverserande och utvecklande den är. Misstänker att alla kan åka fort med den. _________________ Stefan Larsson |
||||||||
Sugen på en CSL? ![]() |
||||||||
Sugen på att prova iaf. Ifs är jag sugen att prova din oxå- lite mera ![]() Kommer det inte en M4 CSL..... ![]() _________________ Stefan Larsson |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 3978 besök totalt |