Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 1 besök senaste veckan (36492 totalt) |
Det blir ju så bra!
![]() Va är det för kylfläkt? Ser ut o kunna blåsa en del! ![]() Ett tips om du inte redan tänkt på det, luften tar ju lättaste(födesvänligaste) vägen. På min ascona med xe i som jag flyttat värmepaket på blåser det för mycket på vä sida av framrutan o således för lite på hö, Jag tänkte sätta nån strypning på vä sida så att luften blir jämnare fördelad o rutan håller sig im fri vid regn.. Det regnade ju en del i somras, det va så jag upptäckte det. ![]() _________________ Mvh He nr ik Tj ul an der Opel Ascona A 16v |
||
Re:
Kylfläkten är Peugeot 307 och blåser så in i he***te Ang. värmepakate så såga jag sönder hela grejen på insidan och byggde om så att det bara kommer luft i mitten på rutan, jag har alltså bara 1 luftutsläpp inte 2 som org, få se hur det fungerer i praktiken, men blåser det gör det. |
||
|
||
|
||
|
||
Hann med en stund med bilen idag oxå.
Fick klart på kopplinge nu, blev en ny wire för högerstyrd volvo 240. Passa utan mod, i pedaländen, och sen fick jag greja lite i den andra. Blev kanon. Sen hade jag klart gaswire oxå, men när jag skruva dit SFiboxen så tog den i lite i fäste så då åkte jag hem ![]() ![]() ![]() Kolla avgasvärde för skojskull oxå 0.4 i Co utan katt kanon, får ju ha 4,5 ![]() ![]() ![]() |
||
Re:
Ja det beror på det, vakna 05:30 och kompå hur jag skulle göra med wiren, så det var bara att åka till jobbet, va klar vid 9:30 typ. Japp en lite runda skulle det kunna bli tämligen snart ![]() |
||
Idag har jag kört med bilen för första gången med nya motorn... Vart en lite sväng bara då det inte finns varken lysen lr blinker på bilen. Satan va kul det var!!!
Sen börja jag bygga ny instrumenttavla och säkrings/relä hållare. ![]() |
||
|
||
Re:
Snyggt elsystem! Jag är avis! _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
|
||
Fick äntligen min varvräknare, så nu kan jag göra klart det sista på instrumenttavlan.
Blev en 5" Monster från Autometer. ![]() |
||
Nu är bilen i princip klar, det mest s,åfixet som var kvar är nu fixat.
Bara en trasig soppapump som ska bytas sen så. ![]() |
||
Imorse så vart bilen godkänd hos SBP.
Inga konstigheter och fick beröm för en snygg installation. Känns riktigt skönt att det e klart. ![]() |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 1 besök senaste veckan (36492 totalt) |