| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Köpa ny ratt..
|
2642 besök totalt |
|
Köpa ny ratt..
Hej. Gillar datorspel och isynnerhet cs och bilspel.. Nu e det så att min gamla ratt tyvärr gicksönder... ( gick bara att svänga vänster )...
Så nu e jag ute efter en ny... Har kollat på logitech, momo eller den röda med force feedback. Är momo ratten värd det dubbla eller räcker den vanliga med force feedback?? Eller ska man köpa nåt helt annat?? t.ex. microsoft?? har inte så bra erfarenheter av deras rattar though _________________ << |
||||
|
logi momo ratten e bra,
har en ferrari ratt med massor med knappar...
med ff den e oxå bra , tjackade den bör den var prisvärd (thurstmaster ferrari ff med paddlar och växelspak..) 999:-i julas... helt ok.. _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||
|
Jag har lite dålig erfarenhet av Thrustmasters rattar! De håller inte så länge.
Microsoft har lagt ner sin produktion av rattar så just nu är det många affärer som säljer ut dem ganska billigt! Jag har sett priser på 2-400 kr. Men som sagt, Logitech MOMo Racing kan jag starkt rekommendera. Den är inte helt felfri men skön ändå (pottarna brukar vara det första som ger sig...) _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
|
enda felet ja vet med min thursmaster är att den e lite glapp i skälva "rattstången" så man kan flexa lite med ratten men det går att fixa om man öppnar ratten och fixar till lite stöd i plasten
_________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||
|
Re: Köpa ny ratt..
Jag har kört med både den röda(billigare) och MomORacing ratten och det är stoooor skillnad i mellan dem. Helt klart värt pris skillnaden. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
|
Här är en lista på från logitech med deras aktuella rattar.
http://www.logitech.com/index.cfm?page=products/productlist&crid=30&countryid=14&languageid=12 Den bästa av dom lär vara den Svarta Momo ratten längst upp. Däremot så tilvlerkades det en röd Momo ratt förrut som tydligen skall vara bättre än alla dessa. Den hade kullager istället för glidlager och paddlar i metall istället för plast som tydligen inte har visat sig hålla något vidare. Det jag skulle rekomendera är att försöka hitta en sådan röd Momo begagnad, eller ännu bättre om någon hittar något ställe som har kvar ett lager med nya. Hittar ni det så får ni gärna tala om det här då jag vet ett par personer som söker efter just dessa rattar
_________________ Christian Waltgård |
||||
|
är det denna ni menar är den bästa just nu?
http://www.logitech.com/index.cfm?pa |
||||
Ja >
Pedalerna är = skit enligt mig, men själva ratten och ff är super. Så kan man hitta ett par andra pedaler så vore de optimalt (BRD Speed 7 pedaler ).
_________________ mvh Viktor Pousette |
||||
fuze åker väl 1.23or på mantorp, den slutsats man då kan dra är att han trampar för hårt på gaspedalen. vilket resulterar i att den går sönder
_________________ /Anders Kronberg |
||||
Hehehe
Jag kör med andra ord för snabbt därför dom går sönder Dom håller inte för dom höga hastigheterna. harkel harkel host host
_________________ mvh Viktor Pousette |
||||
|
Såg ni den där filmsnutten på "gubben" som körde GPL med en ActLabs rigg. Växelspak, ratt och tre pedaler. Det var en höjdare tycker jag, så vill jag att det skall se ut hemma vid min dator.
_________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||||
|
vart hittar jag det film klippet?
och om denna ratten nu inte håller? vilken ska man köpa då? |
||||
|
Den röda MOMo ratten e suverän.
Kolla här på priser: http://se.pricerunner.com/games/game _________________ /Dusan Reljanovic |
||||
|
någon skriver ju:
|
||||
|
Den röda som jag syftade på i ovan citat är Logitech Formula Force GP alltså inte dyra. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
|
det har ju inte hänt något innom ratt grejjen på flera år? inga nya värsting rattar m.m
inte kul att köra tex actlabs eller momo (den röda) ratten för 2k nu när dom e 2 år gammla |
||||
|
har hittat en beg momo Röd för 1000 kr med frakt och allt, ska jag slå till?
hur länge håller en sån ratt? |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
Köpa ny ratt..
|
2642 besök totalt |