Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
4589 besök totalt |
SSK-serien på Youtube
För er som inte har sett Videon från Yokohama Cup på Youtube, där man får åka med Martin Sventén i sin extrema Volvo 242 under Race Week 2007... ska ja säga att ni ska söka på "SSK racing"... Då får man se när Martin kör ikapp Eric Persson... men man kan ju undra om Martin slår av på takten sen när han är ikapp eller om Eric ökar ??? Hoppas vi får svaret här. Denna film kan ju även vara bra att se för alla nybörjare som kommer till Kinnekulle Ring nu i vår, så har dom lite försprång. ![]() _________________ Thomas Nilsson SSK- Svensk racing när den är som bäst! |
_________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
Hej,
Försökte nog öka tempot lite de sista varven då Martin hade kommit lite väl nära. Men jag hade ett litet tekniskt fel på bilen som blev lite värre ju längre heatet gick så det var inte helt lätt att få bilen att gå dit jag ville och att hålla farten uppe. Mvh Eric _________________ Eric Persson |
Yokohama Cup Scandinavia
Tjena, Raceweek i år också Eric ??... eller är mercan såld. Bussen sålde du väl förra året i alla fall. Kom på två frågor som du kanske vet svar på eller någon annan ?? : Vem körde din bil i DTM innan den kom till Sverige, och varför byggde Mercedes "berlin 2000" modellen för DTM ( vilket syfte ) har ett ex hemma skala 1:18 (vore kul att veta) ![]() _________________ Thomas Nilsson SSK- Svensk racing när den är som bäst! |
Hej Thomas,
Mercan finns kvar för den äger jag i alla fall själv. Hade gärna behållit bussen också om jag fått bestämma själv, men ägaren ville något annat. Det blir tyvärr inget Raceweek i år med Mercedesen. Jag har inte haft en enda sponsor på flera år så det blir tyvärr alldeles för dyrt att göra i ordning bilen för någon enstaka tävling när man får ta varenda krona ur egen ficka. T ex så innebär bara den nyaste idiotregeln med katalysatortvång en kostnad på ca 15 tusen för att få avgassystemet ombyggt och motorn totalt ommappad för att klara utsläppskraven och minimera effektförlusten. Sedan blev tyvärr säkerhetstanken 5 år gammal för några veckor sedan så den måste bytas vilket inte är gratis. Jag behöver även ny vagnbok och 4 st nya däck. Så att köra Raceweek skulle nog kosta mig runt 40 tusen (om inget går sönder) och de pengarna kan jag tyvärr inte lägga på en enda tävling när jag har hus och familj att ta hand om också. Så det får nog tyvärr bli ett uppehåll på ett eller ett par år i väntan på bättre ekonomi. Jag har inte helt koll på vem som körde min bil från början. Den kommer ju från Persson Motorsport men innan Ingmar tog över teamet hette det MS Racing och 1990 körde både Frank Biela och Jörg van ommen för dem. 1991 bytte Frank märke till Audi (och vann mästerskapet) men Jörg körde för MS Racing både 91 och 92. Gissningsvis borde de bilarna ha stannat kvar i teamet när Ingmar tog över teamet och bytte namn på det till Persson Motorsport 1993. Det året och 1994 körde bl a Uwe Alzen för dem. 1995 tog Anders Dahlgren in bilen till Sverige och i Februari 1996 köpte jag den av Anders. Berlin 2000 bilarna var förutom den speciella lackeringen med alla autografer likvärdiga med övriga Mercedesbilar av samma årsmodell, så rent tekniskt var det alltså ingen specialutgåva. Det var helt enkelt staden Berlin som gick in som huvudsponsor till ett av Mercedes-teamen för att öka uppmärksamheten kring och marknadsföra sin kandidatur till sommar OS år 2000. Mvh Eric _________________ Eric Persson |
Raceweekend
okej, Då får vi väl hoppas att Martin Sventén (ny film på Youtube.com från Testhelg) eller någon annan Svensk kan ge norrmänen en riktig hård fight i Yokohama Cup under Raceweekend i år. Tack Eric, lycka till Mvh Thomas ![]() _________________ Thomas Nilsson SSK- Svensk racing när den är som bäst! |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
4589 besök totalt |