Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 6049 besök totalt |
Re:
![]() |
||||||
Äntligen hände något....
även fast att massa klantade ut sig inte var det man hoppades på..... utan hellre att dom andra hade tagit sig i kragen och börjat gasa lite istället.... |
||||||
Jag har inte tittat på F1 på år & dag, döm om min förvåning när samma oduglingar som sist satt & kommenterade var kvar...
(Fritt ur minnet...) Alonso radio: "Clutch P7" Hubbe&Bubbe: "Varför pratar de om kopplingen?" Webber radio: "Watch out for Alonso!" Hubbe&Bubbe: "Varför skall ha se upp för honom, det skiljer ju flera placeringar?" Ikompetenta idioter! När jag förstår vad som försiggår hemma framför TV:n, hur kan de då missa det? Tacka vet jag Ben Edwards & John Watson, de var bäst! _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||||
Re:
Då har jag en liten övning till dig nästa gång, samtidigt som du tittar så stänger du av ljudet och kommenterar för övriga familjen.. lätt att vara kritisk i TV-soffan Jag tycker Janne och Eje gör ett kanonjobb och har dessutom bara förbättrat sig genom åren. Att man missar ett av radiomeddelandena ser inte jag som hela världen. _________________ Martin Öberg ![]() |
||||||
De missade det ju inte, det var det som var poängen, de fattade bara inte vad som sades. En nybörjarkurs i engelska hade kanske hjälp dem förstå tex "clutch" när det inte betyder koppling. Jag tror helt enkelt inte att de är tillräckligt intresserade av sporten eller kanske av att prata om den. Eje borde ju vara hyggligt intresserad men det tycks inte hjälpa. Enda gången det fungerat hjälpligt var när någon Björn (Andersson kanske?, minns inte) var med. Sen påstår jag inte att jag skulle göra ett bättre jobb men så tar jag inte betalt för att sitta & svamla i TV heller... _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||||
Nick's dubbelomkörning var ju trevlig att se.
![]() Hamiltons depåstrul kan resultera i diskning? Har för mig att "navkapslarna" inte får snurra, vilket de gjorde när han lämnade depåplatsen. _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||||
Re:
De kanske missade just det där med P7 och hörde bara clutch, samtidigt som man är fokuserad på något annat kan det bli lite rörigt. Eller var det bara bristande engelskakunskap som du sade men överlag tycker jag de sköter sig riktigt bra nuförtiden. Det lät lite som att du tyckte att du skulle göra ett bättre jobb, ber om ursäkt om du inte menade det. Janne är väldigt intresserad av F1 och att prata om det, får du en chans att prata med honom någon gång så kommer du att inse hur mycket han gillar sporten. _________________ Martin Öberg ![]() |
||||||
"Ja det där var lite svårt att höra..."
JA, MEN SLUTA PRATA UNDER ITDEN DET ÄR TEAMRADIo DÅ!!! ![]() Varför kan dom inte bara hålla käft varje gång skylten kommer upp? Varför fortsätter dom att prata som om det var dom som var det viktigaste i hela sändningen? ![]() Sen fattar väl inte jag heller "clutch P7" om det inte menar programläge 7 på kopplingen? _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
Re:
Det kan jag hålla med om, Eje har en förmåga att alltid babbla när det är teamradio, inte för att det som sägs brukar vara särskilt givande. Clutch P7 = Håll fast vid sjundeplatsen.. ungefär så alltså se till att hålla den eller att ta den kanske, har inte koll på vart han låg. _________________ Martin Öberg ![]() |
||||||
Re:
Jag hade inte heller fattat det direkt men nu tolkar jag det som att de sa till Alonso att försöka nå sjunde-platsen (clutch = gripa tag), alltså den som Webber troligtvis skulle hamna på (vilket han ju också gjorde). Edit: om det nu verkligen var på Alonsos radio de sa så... _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||||
Watson & Edwards var bäst inget snack. Men nu är det inte dem längre och då tycker jag att både Eje och Janne gör ett kanonjobb. Janne är intresserad och engagerad!
Den minnesgode kanske kommer ihåg hur det var med hr. Ringart? Herregud vilket j-vla mörker!!! Att man inte begriper Clutch P7 tycker jag inte är så klandervärt. Jag är inte heller säker på att det betyder: "håll dig kvar på P7"? För det första skulle man på korrekt engelska istället säga "cling", annars blir det fel tempus. För det andra behöver man säkert inte uppmana en F1-förare att behålla sin postion, det vill han nog göra ändå. ![]() Så jag tror att det mycket väl kan ha varit ett kodspråk eller så är det en faktisk inställning . _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Re:
Jag fattar inte att ni kan höra vad dom säger! ![]() |
||||||
Alonso hade P9 så det var fråga om "gripa tag", inte behålla. Eje har ju varit direkt involverad i F1 så det är faktiskt just klandervärt att han inte har full koll. Visst, Ringart var ÄNNU sämre men vi snackar grader i helvetet. Jag är också intresserad precis som sagde Janne sägs vara men jag sitter inte & svamlar i TV för det. _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||||
Re:
Sluta prata så kanske du också hör... ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
Det som sägs på teamradio är ju bara officiellt bludder ändå. Det hade varit kul att höra det dom inte släpper ut publikt...
Jag såg ett kul klistermärke på en dansk bil för några år sedan när de hade en usel kommentator. Kanske kan vara något för oss? "Eje, ut ur F1!" _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||||
Probelemt jag ser med Janne som kommentator är att han verkar tro att han sitter i radio. Jag har bild och vill inte ha allt som syns i rutan beskrivet för mig. Han borde titta på Eurosports Snookersändningar och inse att man inte måste tjattra konstant.
Säg något när du har något att säga! För övrigt tyckte jag racet var kul. Bortser man från ledarplatsen hände det ju en del också. ![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Vill man framföra saklig kritik till Janne brukar det gå bra här: http://www.f1bb.com/f1forum/index.ph
Det har hänt flera gånger att de tar åt sig av vad som sägs på f1bb och förbättrar det. ![]() _________________ Martin Öberg ![]() |
||||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 6049 besök totalt |