Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
2031 besök totalt |
nordschleife på PS3?
Funderar på att köpa en PS3 till familjen, men jag behöver ju också något kul. Har kollat lite efter racingspel främst möjlighet att köra på nordschleife. Vad finns? Det blir väl en nya PS3:a 40Gb så inga PS2 tips tack! //Pehr _________________ Pehr Johnsson Porsche 964 C2 -93 Porsche 944 S2 -89 Såld. |
||||
Visst 360n har bättre racing lir... PGR 3/4, TDU (har måhända ps3 också), Forza 2 framför allt.
Men tyvärr så låter inte MS någon annan göra force feedback rattar till deras konsol vad det verkar... GT 5 Prologue tja det är ett demo men med 40 bilar och ett gäng banor så ganska utförligt demo. Men ska man ändå köpa GT 5 är det ju lite bortkastade pengar. Har nu inte spelat GT 5 något tror inte det kommer nå upp till forza 2 klass gällande fysiken men kan nog va kul. G25 funkar ju, DFP är också en rätt ok ratt, fanatec 911 Turbo ratten mm. Bra rattar/pedaler, H-shifter etc gör massor för känslan även i arkadlir faktiskt ![]() Men tja bästa plattformen för racingspel är ju trots allt PC så skulle aldrig köpa en konsol bara för att köra något specifikt konsollir. Har redan 360 och Wii blir nog en PS3 i framtiden också då man vill ha en bluray spelare. Då lär man nog skaffa en bundlad med GT 5 ![]() Forza 2 har en helt okej version som är mysig att köra på. _________________ Pär Öqvist |
||||
Re:
Hehe, ingen fara, men som du säger, det har ju varit en så pass stor del av GT4 att de knappast lär ta bort den i GT5 Det rör sig alltså om 3-4 år och inte 10 ![]() _________________ Martin Öberg ![]() |
||||
Re:
Jag har tröttnat på att hålla igång PC för spelande, både kostands och framför allt tidsmässigt. Jag är tvungen att rationalisera där jag kan så jag även får tid att lägga på bilen, då passar konsoler bättre då allt är plug n play. _________________ Pehr Johnsson Porsche 964 C2 -93 Porsche 944 S2 -89 Såld. |
||||
Re:
Har du koll på on nordslingar finns med i GT 5 Prologue?? _________________ Pehr Johnsson Porsche 964 C2 -93 Porsche 944 S2 -89 Såld. |
||||
_________________ Super Se7en "HAHLIN7" 9.48@243kmh 402m 510hk 608nm på bakhjulen Åmsele Superstage 1.22.16 WWW.HAHLIN7.SE |
||||
Re:
Ja det kan du. |
||||
Såg tidigare idag på Top Gear's hemsida att GT5 förmodligen kommer att släppas kring julen 08 (årets julklapp är given
![]() Tyvärr är inte Nordschliefe med i Prologue. http://www.gamespot.com/ps3/driving/ _________________ David Lorentzson |
||||
Hmm, fram för spel till konsolern så alla som inte är datanerdar kan få rejsa lite!!
![]() |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
2031 besök totalt |