Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1269 besök totalt |
Köpa BMW compact eller sedan till bankörning?
Nu har man skummat runt här aldeles för länge och här kommer det Första inlägget ![]() ![]() Nu e det dags att hitta en ny bil att offra till banbil. Var inne på att inhandla en BMW compact men har sneglat mer på en sedan. Motorn kommer att bytas till en stor buse så det är inget intressant. Men vad är vrid styvast och lättast, kommer förvisso bygga bur i den. Vilken bakvagn lämpar sig bäst på bana? och om det blir en Compact så kommer det troligt att bli en bakvagn från en Z3. Det kor bli en lite budget variant som kommer gå på gata och banträffar. _________________ Douglas Ebbersten |
||
Re:
Jag tror Z3 Coupe och Z4 Coupe ligger i topp (32000N per grad om jag minns rätt). (I gott sällskap med MINI:n ![]() Dessutom inbillar jag mig att kompakten är mindre eftertraktad som begagnad så det bör gå att hitta fynd. _________________ BMW MC-klubben |
||
Jo jag har bestämt mig att det blir en compact, Försöker att hitta en vettig bil men det är dåligt med dom i sthlms området för runt 20000:- Sen har man dom där roliga anonsörerna som har sålt bilen men har annonsen kvar
![]() _________________ Douglas Ebbersten |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1269 besök totalt |