Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1732 besök totalt |
Fel på VDo-mätare?
Har en fråga agående min oljetrycksmätare. När jag startar motorn så slår mätaren i botten. När jag slår på tändningen händer ingenting. Så jag undrar vad ni tror att felet är, är det felkopplat, är mätare/givare trasigt? Skulle vara väldigt tacksam för hjälp, för det känns sådär att köpa en ny mätare och givare för 1400:- om det visar sig att det bara var felkopplat. _________________ J o n a s J o n s s o n Radical SR3 RS RS2 i SPVM |
||
_________________ Peter Edgren --------------- Klubb:HMS --------------- Peugeot 205 i ERCup (Vilar) Citroen BX 16v ERCup (Vilar) Passat som dragbil |
||
ok, ska kolla upp det. Jag har inte kopplat in den så jag har lite dålig koll.
Men då kanske jag får byta givare med andra ord, till en som är för både mätare oh lampa? _________________ J o n a s J o n s s o n Radical SR3 RS RS2 i SPVM |
||
Ja,det behövs en givare som är till både mätare och lampa,alternativt 2 olika givare.
Fungerar oljetryckslampan som den ska? _________________ Peter Edgren --------------- Klubb:HMS --------------- Peugeot 205 i ERCup (Vilar) Citroen BX 16v ERCup (Vilar) Passat som dragbil |
||
Re:
Ja det tror jag. Det jag har på instrumentpanelen är oljetrycksmätare, tempmätare och varvräknare samt en röd och grön lampa. Den röda lyser när man startar för att efter någon sekund slockna. Det borde väl vara i sin ordning? _________________ J o n a s J o n s s o n Radical SR3 RS RS2 i SPVM |
||
Den röda kan ju vara "laddning" med......
Det låter som ett väldigt förenklat elsystem så det ska väl inte vara så svårt att följa kablarna (om inte alla är röda ![]() _________________ Peter Edgren --------------- Klubb:HMS --------------- Peugeot 205 i ERCup (Vilar) Citroen BX 16v ERCup (Vilar) Passat som dragbil |
||
Dom brukar slå i botten om man har glömt att koppla in signaltåten till instrumentet.
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
Re: Fel på VDo-mätare?
Vad händer när motorn OCH oljan blir 80-90 grader varm? Kan ju vara så att du har en gnutta högre oljetryck kall motor än brukligt. _________________ Roland Johansson |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1732 besök totalt |