Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Diskussion för BMWSC-medlemmar: Banträffshelg eller dag ?
<<   1, 2
5640 besök totalt
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

Trådstartare
Re: Diskussion för BMWSC-medlemmar: Banträffshelg eller dag

ILiveTORide skrev:

Vad tycker CUP åkarna om gatbilsåkarna?
Jag får uppfattningen att åsikten är ungefär "Jäkla lamers till gatbilsåkare, de är inte riktigt hardcore som vi och vad ska vi ha dem till".

Många av cupförarna har rekryterats från våra egna led, dvs gatbilarna, så den uppfattning du har tycker jag inte stämmer riktigt med verkligheten.
Även denna säsong har vi gatbilsförare som tar steget in i BMW Cup, vilket är mycket kul att se.
Vi har ju också exempel på cupförare som lägger av/tar en paus från tävlandet, och passar på att köra under gatbilskörningen i stället när det suger till i tarmen.

Givetvis är det mer "hardcore" att tävlingsköra, men alla vill/kan inte ta denna möjlighet.
Gatbilskörning med BMWSC är inte fy skam som substitut. Vi har många duktiga förare bland gatbilarna.
Arne, Samson, och Stålheim Jr bara för att nämna några har ju inte gjort bort sig direkt efter att ha tagit steget från gatbil till cupbil.

Ta tid och prata med några cupförare nästa banträff.
Enligt vilda obekräftade rykten kan faktiskt några av dessa underliga varelser kommunicera som vanligt folk

Skogen, utanför Grängesberg.
Här sen Dec 2003

Nu överdrev jag väl kanske lite för att sätta fart på diskussionen bland övriga, inte för att reta ordförande

Jag vet att de flesta kommer från gatbil och går över till cup. Ett naturligt förfarande, har själv funderat på det många gånger.

Citera
m3v8
Frillesås
Här sen Mar 2008

Kan inte låta bli att besvara lite av ovanstående inlägg, då jag tycker att det stämmer in på mig.

Jag har varit med i BMWSC sedan 1996. Först som gatbilsåkare och klev sedan in och körde BMW Cup. Jag delar INTE den uppfattningen som beskrivs ovan om hur Cup-förarna skulle se på gatbilsåkarna. Och jag känner inte till någon av Cup-åkarna som heller delar den uppfattningen. Tvärtom finns det många gatbilsåkare som är snabbare och duktigare än oss Cup-åkare (tufft att erkänna... ), men har av en eller annan anledning valt att inte tävla (ännu? ). Basic handlar det inte så mycket om "hardcore" - Det är bara en parallell sysselsättning till gatbilsåkningen.

Jag klev med som medlem i rejsa nu i år. Anledningen är att jag inte har haft ett behov av detta tidigare, men allteftersom mer och mer info finns tillgängligt här, både om BMWSC och racing-Sverige i övrigt, så föll det sig nu naturligt att gå med. Ett utmärkt forum och jag önskar att alla hade anslutit sig för att åtminstone ta del av informationen i ett första steg.
Allt fler av mina likasinnade kamrater, som hittills bara har "hängt" i garaget, har nu också fått upp ögonen för detta forum. Jag hoppas den trenden växer.

Grundkrav tycker jag skall vara att alla har en mail-adress och att man anmäler ev. byte av adress på denna. Det måste gå under benämningen "eget ansvar"!
om klubben sedan i alla sina mail-utskick gör reklam för detta forum, så kanske ännu fler vaknar. Sedan kan vi ställa kravet att vara registrerad här om ett par år. Eller varför inte redan nu autoregistrera alla medlemmar i BMWSC på detta forum och skicka ut inloggningsuppgifterna till dem?!?

Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re:

m3v8 skrev:
Eller varför inte redan nu autoregistrera alla medlemmar i BMWSC på detta forum och skicka ut inloggningsuppgifterna till dem?!?

thumbs up

Här sen Apr 2005

Re:

ILiveTORide skrev:
Nu överdrev jag väl kanske lite för att sätta fart på diskussionen bland övriga, inte för att reta ordförande

Visst är det kul att sätta fart på diskussionen och vår diplomatiska ordförande.. Ibland tycker diplomaten inte om sin vice ordf....

Jag stämmer in bland de andra, SC är en klubb oavsett gat/cup. Det är riktigt kul att gå & kolla på alla fina bilar som används på rätt sätt, dvs piskas på bana. Många har till och med bättre puts än Samsons kardantunnel. Jag har själv varit gatbilsförare 1 gång på Sturup 2006, sen köpte jag en Cup bil

Stockholm
Här sen Jul 2004

Trådstartare
Re:

Putrix skrev:

Ibland tycker diplomaten inte om sin vice ordf....

Det blir inget julkort i år

Putrix skrev:

Många har till och med bättre puts än Samsons kardantunnel.

omöjligt !

Putrix skrev:

Jag har själv varit gatbilsförare 1 gång på Sturup 2006, sen köpte jag en Cup bil

...så tempot var lägre och tryggare för dig i BMW Cup ?

(off-Topic Mode off)

Här sen Nov 2002

Re:

m3v8 skrev:
Jag har varit med i BMWSC sedan 1996.
---------->

(det har jag oxå... )

Här sen Dec 2005

Angående helg träff...

Känner ni verkligen att ni får tillräckligt mycket träning och körning för att kunna banan innan det är dags för att kvala och rejsa? Flera andra serier har uppemot 4-5 träningar innan kval, och utöver det har de Warm-Up på morgon innan race på t. ex. söndag.
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Re:

Gullberg skrev:
Angående helg träff...

Känner ni verkligen att ni får tillräckligt mycket träning och körning för att kunna banan innan det är dags för att kvala och rejsa? Flera andra serier har uppemot 4-5 träningar innan kval, och utöver det har de Warm-Up på morgon innan race på t. ex. söndag.

Tjena otto och välkommen till BMW Cup! -Kul att du fick dispens att tävla!
Träna får man såklart göra hur mycket man orkar i egen regi. De flesta hittar runt, men visst tränar nog de flesta för lite, det är ju en tävlings serie på klubb-nivå. När vi har tävlingsdag så är det tävling som står som prio och det finns inte bantid att träna mer utan det får man se till att göra i egen regi, det finns ju gott om tillfällen att göra det. Träningen/kvalet vi har under 60 min är mer till för att känna av bilen och sätta några snabba varv innan heat 1 & 2.

Göteborg
Här sen Mar 2003

Re:

Hobbe skrev:

Putrix skrev:

Många har till och med bättre puts än Samsons kardantunnel.

omöjligt !

ok, bilden är inte helt ny... Riktigt så bra är det inte numera. Stålheim körde ju från mig så jag får sluta putsa...

NS: 38 varv
Citera
Gullberg

Här sen Dec 2005

Tack!
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Re:

höfläkt skrev:
m3v8 skrev:
Jag har varit med i BMWSC sedan 1996.
---------->

(det har jag oxå... )

Dito.

Körde på bana första gången på Knutstorp 1991...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Allmänt banåkaforum
Diskussion för BMWSC-medlemmar: Banträffshelg eller dag ?
<<   1, 2
5640 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande