Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2003-09-20 Lazzat RS Challenge Lunda flygfält | << 1, 2, 3, 4 16930 besök totalt |
Hej Mattias. Det är jag som är "boven" med m3:an. Förstår inte riktigt vart du vill komma med att min bil inte skulle hamna i standardklassen. Visst är den inte helt original överallt men den faller innanför ramarna i regelverket. Hjulupphängningen är modifierad med andra fjädrar och dämpare. 1p Bromsarna är original, fast inte till en m3:a utan till en 330. 1p Motorn är trimmad och har ca 25% mer än den hade när den lämnade fabriken men om det står det ingenting om i regelverket för tävlingen. Sen kan man alltid diskutera vad som klassas som lättning, jag har en annan stol i bilen som möjligtvis väger något kilo mindre än original, det sitter ett öppet luftfilter på som väger mindre än originalburken, avgassystemet är lättare än original mm. Tror du förstår vad jag menar men var drar man gränsen? Som ett litet försvar till ovanstående lättningar kan jag berätta att bilen är nedtyngd ca 50kg med stereoprylar om det kan vara någon tröst. Vad menar du ska klassas som lättning av min bil? MVH Jonas _________________ Jonas Edling |
||
Jag är inte alls sur, tucker att du gjorde en jätte insats med den bil du hade hoppas su tyckte att det var kul och att du kommer nästa år! _________________ Christoffer E |
||
Älskar dom bilderna! Helt klart att orginal Lancian inte var så styv och hade så bra bromsar som jag hade önskat! Att ett stryrstag var slut gjorde det hela lite vingligare visade det sig... Hur som helst jag är nöjd och det var för djävla kul! Hoppas nu bara att Lazzat kan använda denna bana som hemma bana för RS nästa sommar! /Jimmy Särås P.S Då ska Magnus få smaka... _________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||
Eftersnack 2003-09-20 Lazzat RS Challenge Lunda flygfält | << 1, 2, 3, 4 16930 besök totalt |