Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 38209 besök totalt |
I dag så har man köpt fälgar och däck ...............
I dag så har man köpt lite fälgar och däck 4st Khumo R-däck, 2st MT, och 4st 19" Khumo samt 4st 19" fälgar, samma som 20"arna som sitter på bilderna. MVH PELLE// _________________ Pär Hallenfors B230 FT TURBOnetics T61 BMW M3 Låda Volvo 1031 Axel V70 R Bromsar Sellholmsfjädrar Bilstein dämpare |
||
Nu kommer jag att svära i drygt en timme, sen kommer jag försöka lägga mig, men utan att somna, bara oroligt snurrande.
När jag väl somnar, kommer bilderna förfölja mig i drömmarna.. jag kommer drömma den är min.. sen vaknar jag, inser drömmen.. Och går och letar antidepressiva medel i medecinskåpet. Gissa om habegäret är närapå sjukligt Kolla på en gammal amazon, vad ska det vara bra för tänkte jag, men klickade iaf.... ![]() Jag tror du fattar.. Enligt mig är detta så nära fulländning man kan komma. Hoppas på mer vackra bilder och kul läsning _________________ Johannes Reinfors _______________________________________ Sharan. 1.8 T-98 för familjebruk. Pappabus/glidarn S40 2.0T.-01 |
||
Ha ha ha detta va faan det roligaste inlägget jag läst på mycket länge ![]() ![]() MVH PELLE// _________________ Pär Hallenfors B230 FT TURBOnetics T61 BMW M3 Låda Volvo 1031 Axel V70 R Bromsar Sellholmsfjädrar Bilstein dämpare |
||
jag tror tametusan du har rätt.. Brorsan min och deras kompisar har haft amazoner som gått hårt, men de var juh som 80 tals takchoppade mintgröna bonntrimmade å sånt. Din är brutal. Jag avgudar sleeper.. skulle kunna köpa tex en rs4 (om ekonomiska förutsättningar vore på min sida) och köpa originalpaket till a4 och smälla på där det gick.. bara föratt... _________________ Johannes Reinfors _______________________________________ Sharan. 1.8 T-98 för familjebruk. Pappabus/glidarn S40 2.0T.-01 |
||
Vad är det för plåtfälgar du har på på dom bilderna som är i trädgården? Hur snygga som helst.
Hur mycket är den sänkt? Sellholmfjädrar står det ju bara, men inte hur mycket kortare dom är? Själv så beställde jag bilsteindämpare och lesjöforsfjädrarna till min idag, hoppas jag blir nöjd. "Bara" bromsar och motor kvar nu. ![]() Riktigt frän bil måste jag säga. _________________ Nicklas Fröberg |
||
Re:
det är typ halva fjädrarna skulle man junna säga! skulle räkt att köpa en fram ocg en bak ha ha ha.... Sedan hur bra det är att kapa en fjäder det vet jag inte! Tack för fina ord! MVH PELLE// _________________ Pär Hallenfors B230 FT TURBOnetics T61 BMW M3 Låda Volvo 1031 Axel V70 R Bromsar Sellholmsfjädrar Bilstein dämpare |
||
En smula uppdateringar.
Efter en tråkig vinter utan ett hantag i garaget med bilen så har jag bestämt mig för att gå vidare ett par steg med bilen. Detta var det sista jag fixade med bilen innan jag körde ner den i garaget, nya 18" plåtrims.... retar säkert någon kepsförsedd jappsnisse *våga vägra alu. ![]() Nu står bilen så här och inväntar motor och låda samt framvagn för inpassning, framvagnen blir en Volvo 240 som jag ska försöka bygga in lite väghållning och "håller" i på nått sätt. ![]() Detta kommer inte bli klart till denna sommar dock. Tanken är att det ska ramla ner en M3 E36 3,2L motor mellan dom nya rambenen som är på väg till Linköping. Denna kommer bli försedd med en turbo av moderat storlek ![]() Min gamla motor och låda är till salu för övrigt! Växellådsvalet är ju självklart en M3 E36 låda då dessa verkar vara byggda i matrialet "håller". Bakaxeln ska få ett lite uppgraderat innehåll. hinner jag så ska det bli lite labbande med väghållningen bak med coilovers och krängare. Ja detta var allt för denna gång. _________________ Pär Hallenfors B230 FT TURBOnetics T61 BMW M3 Låda Volvo 1031 Axel V70 R Bromsar Sellholmsfjädrar Bilstein dämpare |
||
_________________ Conny Palm -BMWSC-BMWCS- BMW 320i BMW 330i BMW 530d http://www.garaget.org/?car=8980 |
||
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
Frän...
Gillar plåtisarna , påminner faktiskt om fälgarna på grabbens Golf,fast de är aluminium i 18" har de jäkligt mycket retrokänsla. M3-låda , ska du inte satsa på en SMG II låda till härligheten på en gång. |
||
Så jävla coolt med 18' plåtisarna, faktiskt tror jag det var de coolaste fälgar jag sett.
Tyckte jag såg dig på Sviestad i söndags (kan ju haft fel) |
||
Re:
Nop jag va där! Roligt att ni diggar fälgarna! PELLE// _________________ Pär Hallenfors B230 FT TURBOnetics T61 BMW M3 Låda Volvo 1031 Axel V70 R Bromsar Sellholmsfjädrar Bilstein dämpare |
||
Re:
Ja det var tvunget för att kunna bygga en framvagn som jag vill ha! men man får se det som att jag gjort det för att sakerna ska bli bättre! du ska veta att det var med en liten tår jag sågade bort allt fram..... men nu har jag ingen återvändå! _________________ Pär Hallenfors B230 FT TURBOnetics T61 BMW M3 Låda Volvo 1031 Axel V70 R Bromsar Sellholmsfjädrar Bilstein dämpare |
||
Petar lite på den här tråden eftersom man blev vääääldigt nyfiken på vad som händer...
![]() _________________ Peter Lindberg i Grästorp Fotograf och video-/filmnisse. http://www.peterlindberg.com |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 38209 besök totalt |