| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Intresse av en F1C-mod säsong?
|
4 besök senaste veckan (3964 totalt) |
|
Jag tänkte kolla upp hur stort intresset är för att köra ännu en säsong av onlinerace? Nu lutar det åt att vi kör en mod till F1C (EA:s "F1 Championship 92-99") någon gång i början av oktobet.. Eftersom vi inte kört något större race med en F1C-mod tänkte jag kolla hur många som egentligen har spelet eller har tänkt skaffa det... Så kan alla som är intresserade av att köra i serien och som har spelet (eller tänkt skaffa det) - skriva nått vackert i den här tråden... Så ser vi om vi ens är tillräckligt många för att köra något! (För frågor/tankar om serien finns en annan tråd) |
||
Vad trevligt, då kan jag äntligen utnyttja mina privilegier som spelförsäljare och låna hem ett bra spel till PC'n
Isf är även jag intresserad, om man får vara med med tangentbord vill säga
|
||
|
Då är vi 12......där börjar smärtgränsen gå vid en "vanlig" ADSL.
Är det någon här som sitter på en 2 MB-lina???? I så fall är det bättre? Jim, skulle du inte få en bra lina? _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Hinner jag bara öva upp mig lite så att jag inte mest är ivägen så är jag gärna med!
Andrew> F1C är tyvärr knappt njutbart med tangentbord, framförallt om man stänger av alla hjälpfunktioner. Det blir svårkört kort sagt... Jag sitter på ett studenthem i centrala Gbg, så jag har runt 10mbit-lina. mvh/Ragnar _________________ Ragnar Burenius
|
||
|
Niklas> Visst, det låter bra! Kan inte komma på att jag lovat att vara någon annanstans då...
Tar det mycket datorkraft att hosta? Jag har bara 2st 580Mhz-proppar... iof, går serverprogramvaran som ett separat program så är det ju garanterat lugnt eftersom jag då kan dela jobbet mellan propparna. Hmm.. jeje, vi testar väl och ser..
_________________ Ragnar Burenius
|
||
|
Ragnar: Det roligaste jag kört i F1C var ett fullt startfält med 24 bilar!! Då körde vi på en 8 eller 10 Mbit-lina.
Den killen (DanTheMan) som hostade körde en dedikerad server. Han hade tagit en separat PC som han hade dragit ner på all grafik och så. Den syntes hos oss som rejsade som **Dan-Server**. Precis innan starten så körde han av banan. Det funka kanon! Den dedikerade servern måste inte alls vara vass. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Niklas> Hmm.. grejjen är ju att om servern går som en annan process än den jag rattar själv i så får jag typ en CPU till varje = borde gå bra. Men det finns alltså ingen riktig programvara för att dedikera servers? Dvs utan att köra på den själv?
Hmm... får labba lite ikväll. mvh/Ragnar _________________ Ragnar Burenius
|
||
Man tycker juh att det borde finnas en inbygd funktion där spelet stänger av sig självt och startar en konsolapplikation med serverfunktioner... Men men, EA hade väll inte tagit M-play på allvar på den tiden? Nu frågade jag inte om det var lätt att köra utan ratt, utan om det gick
Kan nog bli lite svårt att låna en ratt från jobbet dock
|
||
![]() |
Racingsimulatorer
|
4 besök senaste veckan (3964 totalt) |