| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
MSLS 2008
|
1, 2, 3 >> 16967 besök totalt |
|
MSLS 2008
Nu finns tävlingsdatumen och banorna för säsongen 2008 på www.msls.info Första tävlingen är ännu tidigare än vanligt så det blir att öka takten i garaget! Serieanmälan öppnar 1 februari. Vi räknar med att vi kommer att få fullt antal serieteam även i år så den som är intresserad av att köra serien gör klokt i att hänga på låset och anmäla sig samt betala serieavgiften så tidigt som möjligt för att ha en bra chans till en serieplats. Även uppdaterade tävlingsregler och tekniska regler finns på hemsidan. Vi ses! Rikard _________________ Rikard Karlsson, TBR-Racing Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing Kassör, LMS Racingsektion |
||||
|
Jag gissar att det blir fullt antal serieteam även i år. Många av de som var med förra året fortsätter och det verkar finnas ett antal nya team som är intresserade av att komma och köra. Så mitt tips till alla som är intresserade av en serieplats 2008 är att hänga på låset imorgon.
Mvh (Hittills idag, 1/2-08, är det 20 st team som anmält sig, varav en hel del nya, så allt tyder på att det blir fullt.) _________________ Rikard Karlsson, TBR-Racing Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing Kassör, LMS Racingsektion |
||||
|
Re:
Jupp, att så många team anmält sig redan första dagen har nog aldrig hänt. Mvh _________________ Rikard Karlsson, TBR-Racing Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing Kassör, LMS Racingsektion |
||||
|
Re:
Betyder detta att ni kommer gå på inbetalningsdatum när det gallras efter 10:e feb då de som åkte förra året fått sin respittid? |
||||
|
Vet tyvärr inte när den definitiva listan kommer upp eller varför det dröjer. Håll ett öga på MSLS hemsida är bästa tipset jag har.
Mvh _________________ Rikard Karlsson, TBR-Racing Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing Kassör, LMS Racingsektion |
||||
|
Då var listan på serieanmälningar uppe.
Tyvärr kommer vi i Cabbage Creek Racing först på fjärde reservplats. Som nytt team har vi några frågor som ni gamla rävar kanske har svar på. Hur stor är chansen/risken att det blir ett bortfall på fyra team, finns det någon statistik på sånt? hur gör ni andra team som hamnat på reservplats i år? Talade med Fredrik på SLC i går och det verkar vara en vettig lösning om lite mer kostsam än MSLS. Mvh Andreas Cabbage Creek Racing vmm@spray.se _________________ Andreas Södergren V70 2.4 tjänstebil V40 2.0T skjutsa till dagisbil S40 2.0 banbil konstigt, jag gillar ju inte ens Volvo... |
||||
|
Det är roligt med det storta intresset för serien, men det är ju tråkigt att så många inte får den serieplats de önskar.
Det är jättesvårt att säga hur många som kommer till start av serieteamen, men båda Mantorptävlingarna är väl helsäkert att ni får köra. Tittar man på de tävlingar som kördes på Sviestad förra året så var det 25, 26, 23 respektive 26 serieteam som startade i dem. Det var alltså aldrig 30 serieteam som kom till start någon gång förra året. Dessutom hade vi 32 st ordinarie serieteam förra året, 2 mer än i år. Ser man till hur det var förra året har ni alltså stor chans att få vara med och köra, men hur det blir i år kan man bara gissa. Hoppas du fått lite mer kött på benen i alla fall. Mvh _________________ Rikard Karlsson, TBR-Racing Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing Kassör, LMS Racingsektion |
||||
|
Tack för det snabba svaret, hoppet är det sista som lämnar men som det känns nu är man på gränsen och det känns lite svårt att motivera för sponsorerna.
_________________ Andreas Södergren V70 2.4 tjänstebil V40 2.0T skjutsa till dagisbil S40 2.0 banbil konstigt, jag gillar ju inte ens Volvo... |
||||
|
Det Rikard svarat ang antal serieteam är helt rätt, vill man se mer av hur det ser ut kan man bläddra bakåt
i MsLs resultatlistor och se hur många serieteam som startat i varje tävling. Då får man tex fram att 2006 kom SOM MEST 23 av 27 serieteam till start i en tävling, 2007 var det 28 av 32 serieteam som dök upp sista racet på Mantorp. Detta är höga siffror, snittet har legat på ca 20% bortfall / race till start bland serieteamen historiskt. I år är serieavgiften höjd och startavgifterna sänkta för serieteamen (samma kostnad totalt för hel säsong.) Detta ska förhoppningsvis leda till att de som serieanmäler sig verkligen kommer till start, och inte "håller upp" en plats för att man kanske kommer.... Vi har tom haft team som betalt serieavgift och sedan ALDRIG kommit till start......och inte heller hört av sig....!, det hoppas jag vi slipper se i år, med team på kö som vill åka....... Vill därför passa på att vädja till de team som tidigt märker att man inte får till det...........och inser att "vi blir nog inte klara förrän 2009...typ...." Hör av er vid eventuella återbud , även innan enkilda race, med tanke på det tryck som finns! Mvh Micke 31, som INTE kör i år..! _________________ Mikael Brinck |
||||
|
Nästa steg för MSLS är väl att försöka påverka banlicensen på Sviestad. 30 bilar som är idag kanske går att utöka, 2007 kördes väl ett lopp med dispans på 33 startande och det gick ju bra.
_________________ /Kristian Elisson |
||||
|
Jorå........frågan har ställts.....
Dispens för ett race är en sak, ändra banlicensen nåt annat... Vi har fått nej på det, det är 30 bilar som gäller. Varför det inte går att ändra vet jag inte, har inga detaljer i frågan. Vore intressant att veta varför "nejet" kvarstår, och vad som skulle krävas för att ändra detta? Men om det handlar om att banan är kort eller smal är det ju inget man fixar i en handvändning, tyvärr. Mvh Micke _________________ Mikael Brinck |
||||
|
Re:
Att ett team får vara med först när nåt annat team är i maskindepån är ju en osnygg lösning. Det skulle ju innebära att teamet som hamnat i maskindepån inte kan komma ut igen förrän det finns plats på banan, intressanta kösituationer mao. Men i slutet av racen skulle det kanske fungera (beror ju på rasfrekvensen). Men det blir ju inget skoj att som nytt team stå och vänta i flera timmar. Men det skulle innebära viss fördel för de team som slipper meka... |
||||
|
3 dagar kvar och 40 bilar på startplattan!!
Några av reservserieteamen har fått plats så det blir skoj med lite nya bilar. Ses på lördag! (och fredag) Nu skall bara bilen bli klar... #11 KF Racing |
||||
|
|
||||
|
Det kan nog bli några fler bilar, jag vet i alla fall ett par till som ska åka, men som blev lite sena med betalningen. (Edit: Idag 9/4 är det 42 anmälda)
Mvh Rikard _________________ Rikard Karlsson, TBR-Racing Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing Kassör, LMS Racingsektion |
||||
|
hjälmfråga
Är det någon som har koll på om man får köra med den så kallade "racehjälmen" som man kan köpa lite var stans dör 1050 kr eller är det peltors G6 som gäller i MSLS? Mvh Andreas _________________ Andreas Södergren V70 2.4 tjänstebil V40 2.0T skjutsa till dagisbil S40 2.0 banbil konstigt, jag gillar ju inte ens Volvo... |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
MSLS 2008
|
1, 2, 3 >> 16967 besök totalt |