Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
892 besök totalt |
Publikplats på Knutan
Ska ner till Skåne lagom till STCC på knutan (20 april), nån som vet nån bra publikplats, har aldrig varit där förut. ![]() |
Uppe i backen längs med start/mål rakan. Du ser i princip hela banan därifrån. Inga direkta sittplatser alltså utan en skogsbacke där man rensat bort skogen.
Det finns en bro som leder dit från innerplan. Fast om man får gå dit hur som helst när det är Stcc eller om de har anvisade läktarplatser har jag ingen aning om... _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
Det var fritt förra året.
Mitt emot speakertornet sticker det ut en tunga som ger lite extra vy ner mot liton och startkurvan. Är du där tidigt så vandra ut där. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
Backen är oslagbar med tanke på att den är gratis och man ser väldigt mycket av banan. Ta med en campingstol och sätt dig till rätta och njut bara.
Dock är läktarplatserna väldigt bra också men dem kostar en hel del. Tidigare år har jag alltid suttit i backen men förra året provade jag läktarplats och det kommer det bli i år också. _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
|
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
892 besök totalt |